تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زبان چینی و زبان‌های خارجی جدید وارد برنامه درسی دانش‌آموزان می‌شود

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، از احتمال ورود زبان‌های خارجی جدید به فهرست آموزشی زبان‌های خارجی مصوب از سال تحصیلی آینده خبر داد.

علی محبی، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جایگاه زبان‌های خارجی در تدوین راهنماهای برنامه‌ی درسی تحولی و ورود زبان‌های خارجی جدید به فهرست زبان‌های خارجی مصوب توضیح داد که درحال‌حاضر در برنامه‌ی درسی ملی و مصوبات شورای عالی، تدریس زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی و روسی تصویب شده و به‌رسمیت شناخته شده است. وی اضافه کرد که درواقع از گذشته، به‌جز زبان انگلیسی، امکان انتخاب و تدریس زبان‌های دیگر‌ی هم وجود داشته و این موضوع انتخابی بوده؛ بااین‌حال، زبان انگلیسی به زبان غالب در سیستم آموزشی کشور تبدیل شده است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی آموزش و پرورش اذعان داشت که تلاش سیستم آموزشی کشور بر این است که آموزش زبان‌های خارجی فقط منحصر به انگلیسی نباشد و حال که دانش‌آموزان حق انتخاب دارند، سازمان پژوهش نیز برای زبان‌های مطرح و مهم دنیا که تعامل بیشتری با آن‌ها وجود دارد، برنامه‌ی درسی و محتوای لازم را آماده کند. محبی ادامه داد که پس از شروع این روند، به دانش‌آموزان اختیار انتخاب زبان موردعلاقه‌ی آن‌ها داده خواهد شد تا پس از خواندن زبان موردنظر، ارزشیابی درسی آن‌ها نیز از همان زبان خارجی به عمل آید.

وی پیرامون پیشنهاد مطرح‌شده از سوی رئیس سابق سازمان پژوهش برای ورود زبان‌های جدیدی چون چینی و عربی به فهرست آموزش زبان‌های خارجی در سال گذشته نیز اضافه کرد که در بحث اضافه‌کردن زبان‌های خارجی، اگر زبان خارجی رسمی بین‌المللی دیگری نیز وجود دارد، لازم است که آن را به فهرست زبان‌های مصوب اضافه کنیم؛ بااین‌حال، حق انتخاب زبان باید بر عهده‌ی دانش‌آموزان باشد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره‌ی زمان بازنگری و تصمیم‌گیری در این باره اعلام کرد که راهنمای برنامه‌ی درسی زبان خارجی یکی از ۱۱ حوزه‌ی تربیت و یادگیری است و در راهنمای برنامه درسی گنجانده شده است که قرار است تا آخر سال به سرانجام برسد. محبی ادامه داد که احتمال دارد بحث زبان های خارجی دیگری نیز برای سال آینده به‌طور جدی مطرح شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زبان چینی و زبان‌های خارجی جدید وارد برنامه درسی دانش‌آموزان می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..