تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس دانشگاه علوم پرشکی همدان خواستار تعطیلی مدارس در این استان شد

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر رشید حیدری مقدم گفت: این استان به علت قرار گرفتن در پیک سوم شیوع کرونا در لیست استانهای وضعیت قرمز قرار دارد.

وی که در ستاد استانی مقابله با کرونا سخن می گفت، خاطرنشان کرد: این استان تا روز پنجشنبه گذشته تنها استانی بود که از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون وضعیت قرمز کرونایی را تجربه نکرده بود اما هم اینک در لیست استان های قرمز قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: هم اینک ۶ شهرستان اسدآباد، تویسرکان، رزن، درگزین، فامنین و ملایر در وضعیت قرمز کبودراهنگ و نهاوند نارنجی، شهرستان همدان زرد قرار دارد همچنین شهرستان بهار پس از ۲ ماه وضعیت قرمز هم اینک در وضعیت سفید است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان سه عامل شیوع کرونا و مواجهه با پیک سوم را برگزاری مراسم های محرم و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی توسط دست کم ۲۵ درصد عزاداران، مسافرت و چرخش جمعیتی زیاد در کشور و بازگشایی مدارس عنوان کرد.

حیدری مقدم با بیان اینکه نیمه شهریور زمان مناسبی برای بازگشایی مدارس نبود افزود: بازگشایی مدارس در مقطعی که هنوز واکسن آنفلوانزا به دستمان نرسیده، قرار داشتن معلمان و دانش‌آموزان در مرحله ریسک، وادار کردن دانش آموزان به فعالیت آموزشی، نگرانی علوم پزشکی نسبت به شیوع کرونا را افزایش داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان طغیان ویروس کرونا را از دیگر نگرانی‌های علوم پزشکی دانست و گفت: ۲۲ مورد طغیان در شهرستان همدان، ۲ مورد در شهرستان بهار، چهار مورد در رزن، ۲ مورد فامنین، ۲ مورد تویسرکان، سه مورد کبودراهنگ، ۲ مورد ملایر و ۲ مورد در نهاوند در چند روز گذشته تجربه شد که همه این طغیان‌ها مدیریت شدند.

حیدری مقدم اظهار داشت: به دنبال بررسی علل ابتلای افراد به بیماری کرونا مشخص شد که شرکت در مراسم، اجتماع، مهمانی ها، عزاداری‌ها، دورهمی‌ها و نذری‌ها عامل ۶۰ درصد ابتلا در این استان، تماس‌های خانوادگی و عیادت از بیمار ۳۶ درصد و مابقی سایر موارد بوده است.

وی بیان کرد: تعدادی از دانش‌آموزان اقدام به تعویض ماسک با یکدیگر کرده یا به مدت ۱۰ تا ۱۵ روز از یک ماسک استفاده می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان تعطیلی آیین عبادی سیاسی نماز جمعه و جماعت در سطح استان، تعطیلی مدارس به مدت سه هفته متوالی، حضور کارکنان به صورت ۵۰ درصد یا یک سوم در محل کار، لغو مراسم‌ها و نمایشگاه هفته دفاع مقدس، حساس سازی صدا و سیما برای استفاده از ماسک، حضور نیافتن زنان باردار و کارکنان با بیماری زمینه‌ای در محل کار را از جمله انتظارهای علوم پزشکی برای عبور از پیک سوم کرونا برشمرد.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس دانشگاه علوم پرشکی همدان خواستار تعطیلی مدارس در این استان شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..