تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزیر ارتباطات: ایران در اجرای فیبر نوری دریایی به خودکفایی رسید

به‌گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری‌جهرمی در آیین افتتاح پروژه‌ی رینگ فیبر نوری جزایر قشم و کیش و خارک، با اشاره به تلاش کارشناسان وزارت دفاع شرکت ارتباطات زیرساخت، از خودکفایی ایران در اجرای فیبر نوری دریایی خبر داد. آذری‌جهرمی رسیدن به این خودکفایی را موضوعی ضروری دانست و در همین زمینه، به قطع‌شدن چندروزه‌ی فیبر نوری در مسیر کیش اشاره کرد که این مسئله زندگی در کیش را نیز مختل کرده بود؛ مشکلی که در قشم هم چندین‌بار اتفاق افتاد. وی با بیان اینکه شرایط کرونا ارزش و اهمیت فضای مجازی و زیرساخت‌های ارتباطی را در دنیا و کشور ما بیشتر کرده است، به پایداری ارتباطات اشاره کرد که یکی از برنامه‌های جدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

آذری‌جهرمی گفت شبکه‌ی فیبر نوری در کیش و قشم و خارک پایدار شده و ظرفیت رادیویی تا تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی نیز افزایش یافته است و این پروژه تا رسیدن تمام جزایر مذکور به شبکه‌ی فیبر نوری کشور ادامه‌دار است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد که این اتفاق موجب ارتباطات پایدارتری در نظام تحصیل و سلامت مردم جزایر خلیج‌فارس خواهد شد. ایران پیش‌از‌این در‌زمینه‌ی اجرای فیبر نوری مسیرهای دریایی از توانمندی داخلی برخوردار نبود و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با تأکید بر ظاهر پروژه و اجرای ۸۰ کیلومتر فیبر نوری با سرمایه‌‌گذاری ۳۷۶ میلیارد ریالی، رسیدن به باطن پروژه را ارزشمندتر تلقی کرد که به‌نوعی خودکفایی بوده است.

محمدجواد آذری‌جهرمی به همکاری وزارت دفاع و افزایش ظرفیت نیروهای مسلح در این پروژه نیز اشاره و از همکاری شرکت صاایران و شرکت ارتباطات زیرساخت برای اجرای پروژه با پرداخت هزینه‌ی یک‌سوم نمونه‌ی خارجی قدردانی کرد. افزون‌براین، وی به برنامه‌های وزارت ارتباطات برای توسعه‌ی ارتباطات در استان هرمزگان اشاره کرد و افزود در سال ۱۳۹۶، حدود ۸۰ درصد از مجموع مردم استان از خدمات ارتباطی، تنها به تلفن و پیامک دسترسی داشتند و ۲۰ درصد مردم حتی به تلفن نیز دسترسی نداشتند. به‌گفته‌ی آذری‌جهرمی، در‌حال‌حاضر دسترسی به خدمات ارتباطات در استان هرمزگان به ۹۸/۶ درصد رسیده است. ناگفته نماند در آن زمان (سال ۱۳۹۶)، حوزه‌ی دسترسی به خدمات پهن‌باند در مناطق روستایی ۲۸ درصد بود و در‌حال‌حاضر، ۷۲ درصد است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد جهش بسیار بزرگی در استان هرمزگان برای توسعه‌ی ارتباطات رخ داده است؛ البته در این زمینه عقب‌ماندگی‌هایی در برخی از مناطق به‌چشم می‌خورد. به‌گفته‌ی آذری‌جهرمی، در بررسی‌های کارشناسی قبل از سفر به این استان با‌توجه‌به لزوم برقراری عدالت آموزشی در وضعیت فعلی و اینکه زیرساخت‌های ارتباطی لازمه‌ی عدالت آموزشی است، احداث ۱۲۰ سایت نسل سوم و چهارم در این استان تا پایان سال مصوب شده است. وی از اجراشدن ۲۲۰ کیلومتر فیبر نوری جدید در این استان نیز خبر داد و گفت این پروژه‌های جدید زیرساختی برای احداث ۱۲۰ سایت مدنظر خواهند بود. گفتنی است ۸۰ کیلومتر از این فیبر نوری در منطقه‌ی عمومی حاجی‌آباد و ۱۴۰ کیلومتر در منطقه عمومی بشاگرد قرار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات از تأمین ۱۰۶ میلیارد تومان اعتباری این پروژه‌ها به‌دست وزارت ارتباطات خبر داد و آغاز اجرایی‌شدن آن‌ها را از فردا اعلام کرد. به‌گفته‌ی وی، نخستین پروژه در این مسیر راه‌اندازی سایت‌های سه منطقه‌‌‌ی باقی‌مانده در قشم برای تکمیل پوشش نسل سوم و چهارم است تا پوشش ارتباطات قشم هم کامل شود.

مقاله‌ی مرتبط:

معاون وزیر ارتباطات در افتتاح پروژه‌ی رینگ فیبر نوری جزایر خلیج‌فارس را یکی از اجزای مهم شبکه‌ی ملی اطلاعات عنوان کرد. حمید فتاحی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در آیین افتتاح پروژه‌ی رینگ فیبر نوری جزایر قشم و کیش و خارک، افتتاح این پروژه را موجب تقویت پایداری و حفظ و ارتقای ارتباطات میان جزایر و سرزمین اصلی دانست. فتاحی به تکالیف وزارت ارتباطات در موضوع مهم شبکه‌ی ملی اطلاعات نیز اشاره کرد و افزود در چهارچوب عدالت ارتباطی، بحث برقراری ارتباطات پایدار به‌ویژه در مناطقی که ازنظر فاصله‌ی امکانات کمتری دارند، به‌طور جدی در کانون توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت شعار انتخاب‌شده در مسیر برنامه‌ریزی این پروژه‌ها را «اتصال پاره‌های تن وطن به سرزمین اصلی» اعلام کرد؛ شعاری که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان انگیزه‌ای برای کارکنان در شرکت ارتباطات زیرساخت در نظر گرفته و به‌معنی اتصال تکه‌هایی از وطن به سرزمین اصلی است. معاون وزیر ارتباطات یکی دیگر از ویژگی‌های مهم پروژه‌ی اجرای فیبر نوری دریایی را اتکا به دانش و توان شرکت‌های داخلی دانست. وی تهیه‌ی بسته‌ی کامل طراحی و اجرای مسیرهای دریایی به‌دست شرکت‌های داخلی را امری ارزشمند توصیف کرد.

افزون‌براین، حمید فتاحی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، اعلام کرد که وزارت ارتباطات در نظر دارد تا با دانش ایجاد‌شده ارتباطات جزایر مدنظر را بیشتر از قبل پایدار کند و با همکاری‌ای که با شرکت صنایع قطعات الکترونیکی آغاز کرده است، بازارهای منطقه‌ای و صادرات خدمات را نیز در حوزه‌ی ایجاد مسیرهای فیبرنوری دریایی ایجاد کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزیر ارتباطات: ایران در اجرای فیبر نوری دریایی به خودکفایی رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..