تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازی‌های ایکس باکس سری اس نسبت به نسخه‌ سری ایکس ۳۰ درصد حجم کمتری دارند

تقریبا در حال نزدیک شدن به زمان عرضه رسمی کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت هستیم؛ کنسول‌هایی که برای طیف گسترده‌ای از گیمرها آماده شده‌اند. در این بین، سونی نیز خود را برای ارائه پلی استیشن ۵ به بازار آماده می‌کند. مایکروسافت و سونی به‌عنوان دو رقیب و بازیگران اصلی نسل بعدی کنسول‌های خانگی، در تلاش هستند با ارائه بازی‌ها و سرویس‌های جذاب درکنار سخت‌افزاری توانمند، بخت خود را برای پیروزی در نسل آینده افزایش دهند.

چندی پیش، مایکروسافت، دومین عضو خانواده کنسول‌های آینده خود را به طرفداران معرفی کرد. ایکس ‌باکس سری اس نام عضو کوچک‌تر و البته با سخت‌افزاری تضعیف‌شده از این خانواده به‌حساب می‌آید که همراه با برچسب قیمتی ۲۹۹ دلاری خود، چالش سختی را برای سونی و پلی‌ استیشن ۵ ایجاد کرده است.

پس از اینکه مشخص شد ایکس‌باکس سری اس بازی‌ها را را روی رزولوشن 1440P اجرا می‌کند، نظرات مخالف و موافق بسیاری توسط سازندگان در مورد این کنسول منتشر شد. حال در جدیدترین اخبار بازی، جیسون رونالد، مدیر برنامه‌ریزی تیم ایکس‌باکس، اعلام کرد این تفاوت سخت‌افزاری با ایکس ‌باکس سری ایکس احتمالا باعث کاهش حدودا سی درصدی حجم بازی‌های آن خواهد شد؛ البته باید در نظر داشت که کاهش حجم نسخه‌های مختلف بازی می‌تواند در هر عنوان متفاوت باشد.

مدیر بخش ایکس باکس در مصاحبه خود تاکید کرد که نحوه کاهش حجم بازی‌ها روی ایکس‌باکس سری اس کاملا برعهده تیم توسعه بازی است؛ به‌همین دلیل نیز در‌حال‌حاضر نمی‌توان با اطمینان اعلام کرد که تک‌تک آثار نسل نهم روی این کنسول با کاهش حجم در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت یا خیر. رونالد در این زمینه توضیح می‌دهد:

باتوجه به اینکه بازی‌ها قرار است روی رزولوشن 1440P و با نرخ ۶۰ فریم برثانیه اجرا شوند، انتظار ما این است که تیم سازنده بالاترین سطح تنظیمات خود را برای این کنسول اعمال نمی‌کند؛ همین امر نیز باعث می‌شود حجم بازی‌ها نسبت به ایکس‌باکس سری ایکس کاهش پیدا کنند. درنهایت کنترل و مدیریت کاهش حجم نسخه‌های مختلف عناوین برعهده تیم توسعه‌دهنده است. ما این امکان را برای آن‌ها فراهم کرده‌ایم تا تصمیم بگیرند بازی خود را روی هر کنسول با چه تنظیماتی عرضه کنند.

مقاله‌های مرتبط:

باید توجه داشته باشید که فضای در دسترس در ایکس‌باکس سری اس تنها ۵۱۲ گیگابات است که در مقایسه با سری ایکس، فضای به‌مراتب کمتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. شاید همین قضیه نیز باعث شود بازی‌سازان از صحبت‌های رونالد پیروی کنند. نظر شما کاربران زومیت چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازی‌های ایکس باکس سری اس نسبت به نسخه‌ سری ایکس ۳۰ درصد حجم کمتری دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..