تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یکی از مدیران AMD: ذن 3 معماری بسیار قدرتمندی است

فقط سه هفته تا برگزاری مراسم آنلاین AMD به‌منظور رونمایی پردازنده‌های مرکزی (CPU) جدید مبتنی‌بر معماری ذن ۳ (Zen 3) فاصله داریم. در فاصله‌ی باقی‌مانده تا مراسم AMD، این شرکت با ارائه‌ی جزئياتی بیشتر درباره‌ی ذن ۳، تلاش کرده است کاربران را بیش‌ازپیش هیجان‌زده کند. یکی از مدیران اجرایی AMD ادعا می‌کند ذن ۳ معماری بسیار قدرتمندی خواهد داشت.

AMD مدتی است که به ارائه‌ی اطلاعات اندک درباره‌ی ذن ۳ مشغول است و هر‌بار می‌گوید با معماری پیشرفته و توانمندی طرف هستیم. هرچه به زمان برگزاری رویداد نزدیک می‌شویم، قطعا مدیران AMD تلاش خواهند کرد از کلمات جالب‌تری برای توصیف ذن ۳ استفاده کنند تا ذهن کاربران به‌خوبی برای این معماری پیشرفته و قدرتمند آماده شود.

براساس گزارش رسانه‌ی Seeking Alpha، فارست نارود، قائم‌مقام ارشد AMD، در کنفرانس Deutsche Bank 2020 این جملات را بر زبان آورده است: «می‌دانید نخستین هسته‌ی مبتنی‌بر معماری ذن ۱ عالی بود و این اتفاق برای ذن ۲ هم رخ داد. ذن ۳ که در قلب محصولات نسل بعد ما جای دارد، معماری بسیار قدرتمندی است.»

AMD با انتشار چند بیانیه اعلام کرد دنیاگیری ویروس کرونا باعث نشده است معرفی و عرضه‌ی معماری ذن ۳ تا سال ۲۰۲۱ به‌تعویق بیفتد. هفته‌ی گذشته، این شرکت با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد ۸ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۷ مهر ‍۱۳۹۹) معماری ذن ۳ را کاملا معرفی می‌کند. در این مراسم، نخستین سری از پردازنده‌های دسکتاپ خانواده‌ی رایزن ۴۰۰۰ نیز به‌نمایش درخواهند آمد.

همچنین چند هفته بعد، یعنی ۲۸ اکتبر ۲۰۲۰ (۷ آبان ۱۳۹۹)، AMD مراسم دیگری برای رونمایی کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 6000 برگزار خواهد کرد که با نام بیگ نَوی (Big Navi) از آن‌ها یاد می‌شود. کارت‌های بیگ نَوی با اتکا بر معماری گرافیکی RDNA 2 به ‌مرحله‌ی تولید می‌رسند.

در نگاه اول، ممکن است فکر کنید قائم‌مقام ارشد AMD با بسیار قدرتمند خواندن معماری ذن ۳، اغراق کرده است؛‌ بااین‌حال، شواهد نشان می‌دهند ادعای مطرح‌شده‌ی او ممکن است تا حد زیادی به واقعیت نزدیک باشد. معماری ذن ۳ که در پردازنده‌های دسکتاپ سری رایزن ۴۰۰۰ استفاده می‌شود، نه‌تنها دستورالعمل بر سیکل کلاک (IPC) را درمقایسه‌با نسل قبل بهبود می‌بخشد؛ بلکه سرعت کلاک بیشتری برای هسته‌ها به‌همراه می‌آورد.

براساس شایعه‌ها، IPC پردازنده‌های سری رایزن ۴۰۰۰ قرار است ۲۰ درصد پیشرفت کند و درمقایسه‌با نسل قبل حدودا ۲۰۰ تا ۳۰۰ مگاهرتز سرعت کلاک بیشتری داشته باشد و حتی انرژی کمتری مصرف کند.

مقاله‌های مرتبط:

پیش‌تر و در آگوست ۲۰۲۰ (مرداد و شهریور ۱۳۹۹)، اطلاعات اولیه‌ی منتسب به پردازنده‌ی Ryzen 9 4950X افشا شد. طبق شنیده‌ها، Ryzen 9 4950X پردازنده‌ای با ۱۶ هسته‌ی پردازشی و ۳۲ ترد است که سرعت کلاک تقویت‌شده (بوست) آن به ۴٫۸ گیگاهرتز می‌رسد. اگر این شایعه حقیقت داشته باشد، پیشرفتی محسوس در قدرت پردازشی ارائه‌شده‌ی پردازند‌ی پرچم‌دار جدید AMD و رقابت بسیار جدی‌تر با اینتل را شاهد خواهیم بود؛ به‌ویژه در‌زمینه‌ی گیمینگ.

معماری ذن ۳ قرار است برپایه‌ی لیتوگرافی هفت‌نانومتری بهبودیافته‌ی شرکت TSMC (لیتوگرافی N7P یا +N7) ساخته شود. در آینده‌ی نزدیک، جزئیات کامل مربوط به پردازنده‌های مبتنی‌بر ذن ۳ منتشر خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یکی از مدیران AMD: ذن 3 معماری بسیار قدرتمندی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..