تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پدر بیل گیتس در ۹۴ سالگی درگذشت

ویلیام اچ. گیتس، پدر هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت و نیکوکار میلیاردر شناخته‌شده، یعنی بیل گیتس، دوشنبه‌ی گذشته درگذشت. این خبر را نخستین‌بار خودِ بیل گیتس در وبلاگ GatesNotes اعلام کرد. ویلیام گیتس ‌هنگام مرگ ۹۴ ساله بود. در سال ۲۰۱۸، بیل گیتس اعلام کرد پدرش با بیماری آلزایمر دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. سه‌شنبه‌ی گذشته، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت با انتشار توییتی جدید نوشت: «پدرم بیل گیتسِ واقعی بود. او همه‌ی چیزی بود که تلاش می‌کردم باشم و هرروز دلم برایش تنگ خواهد شد.».

ویلیام گیتس یکی از وکلای برجسته‌ی شهر سیاتل در واشینگتن به‌حساب می‌آمد و توانست اثر محسوسی روی حرفه‌ای بگذارد که پسرش آن را شروع کرد. در اصل، از بیل گیتس با نام ویلیام هنری بیل گیتس سوم یاد می‌شد؛ اما وقتی به‌شهرت رسید، پسوند جونیور را برای نام خود و پسوند سنیور را برای پدرش انتخاب کرد. بیل گیتس جونیور می‌گوید پدرش هرگز از نام ویلیام اچ. گیتس دوم استفاده نکرد؛ چون معتقد بود که بیش‌از‌حد کسل‌کننده است. بیل گیتس در‌ادامه‌ی پستی که در وبلاگش منتشر کرد، نوشت او و خواهرانش، یعنی کریستی و لیبی، از اینکه زیرنظر پدر‌و‌مادرشان بزرگ شدند، بسیار خوش‌اقبال هستند. 

گیتس بیانیه‌ی خود را با اشاره به صبوربودن پدر‌و‌مادرش ادامه داد و گفت والدینش همواره او و کریستی و لیبی را برای رسیدن به اهدافشان تشویق کرده‌اند:

می‌دانستم حمایت و عشقشان بی‌قید‌و‌شرط است؛ حتی در دوران نوجوانی‌ام که رفتاری تند و خشن از خود نشان می‌دادم. مطمئنم حمایت و عشق پدر‌و‌مادرم یکی از دلایلی است که باعث شد حاضر باشم در جوانی ریسک‌های بزرگی کنم، نظیر رهاکردن دانشگاه برای آغاز پروژه‌ی مایکروسافت با پل آلن. می‌دانستم که حتی اگر شکست بخورم، پدر‌و‌مادرم طرفِ من را خواهند گرفت.

سال‌ها گذشت و پسر آن‌ها در کارش شکست نخورد؛ هنگامی‌که گیتس جوان‌تر به‌عنوان یکی از انسان‌های ثروتمند دنیا مایکروسافت را ترک کرد، گیتس سنیور در ۷۰ سالگی شغل جدیدی آغاز کرد و به‌عنوان یکی از رؤسای بنیاد خیرخواهانه‌ی Bill & Melinda Gates Foundation مشغول به کار شد. 

بیل گیتس در‌ادامه گفت:

بنیاد Bill & Melinda Gates Foundation بدون پدرم به جایگاه کنونی‌اش نمی‌رسید. وقتی افرادی را دیدیم که در دنیا در حال زجر‌کشیدن بودند، پدرم سریعا تحت‌تأثیر قرار گرفت. او به هیچ‌یک از ما اجازه نمی‌داد افرادی را از یاد ببریم که در پشت ایده‌های ما بودند.

پدر بیل گیتس نخستین همسرش، یعنی مری را وقتی ملاقات کرد که هر دو آن‌ها در دانشگاه واشینگتن در سیاتل مشغول تحصیل بودند. این دو تا سال ۱۹۹۴، یعنی زمان مرگ مری، باهم زندگی کردند. در سال ۱۹۹۶، پدر بیل گیتس با میمی گاردنر گیتس، مدیر پیشین موزه‌ی هنر سیاتل، ازدواج کرد. گیتس جونیور می‌گوید نگران است همچون پدرش به بیماری آلزایمر مبتلا شود و تاکنون، بیش از صدمیلیون دلار برای پیداکردن درمان آلزایمر کمک مالی اعطا کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پدر بیل گیتس در ۹۴ سالگی درگذشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..