تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هرآنچه اپل در رویداد Time Flies معرفی کرد

طرفداران اپل از رویدادهای این شرکت که در اواخر شهریور هر سال برگزار می‌شوند، انتظار معرفی آیفون‌های جدید را دارند. بااین‌حال رویداد شهریور اپل که از شعار Time Flies (زمان، به‌سرعت می‌گذرد) استفاده می‌کرد، باتمرکز بر نسل جدید ساعت‌های سری اپل واچ برگزار شد. البته اپل واچ سری ۶ تنها محصول مهم شب گذشته نبود. 

کنفرانس‌هایی که اپل برگزار می‌کند همواره از هیجان خاصی برخودار هستند و این موضوع را در کنفرانس شب گذشته نیز مشاهده کردیم. رویداد Time Flies اپل که ساعت ۲۱:۳۰ سه‌شنبه‌شب آغاز شد، ویدئویی ازپیش‌ضبط‌شده بود که جذابیت بسیار زیادی داشت و در آن شاهد رونمایی محصولات و سرویس‌های متنوعی بودیم. تا پیش از برگزاری رویداد اپل، اطلاعات زیادی از محصولات جدید می‌دانستیم. 

همان‌طور که اشاره کردیم، رویدادهای اواخر شهریور اپل همواره روی آیفون‌ها متمرکز هستند. احتمالا اپل نیز در ابتدا تصمیم داشته رویداد شهریور ۱۳۹۹ را با محوریت آیفون‌ها برگزار کند، بااین‌حال دنیاگیری ویروس کرونا به‌یک‌باره اتفاق افتاد و همه‌ی برنامه‌ها را به‌هم ریخت. اپل پس از انتشار چندین و چند گزارش ازسوی منابع غیررسمی، سرانجام اعلام کرد عرضه‌ی آیفون‌های جدید با چند هفته تأخیر انجام می‌شود. تأخیر در عرضه‌ی آیفون ۱۲ درنهایت اپل را مجاب کرد این گوشی‌ها را به‌جای شهریور، در رویداد دیگری که احتمالا برای اکتبر ۲۰۲۰ (مهر و آبان ۱۳۹۹) تعیین شده است معرفی کند.

نبود آیفون‌ها در مراسم شب گذشته اتفاق ناامیدکننده‌ای بود، اما باعث نشد از هیجان مراسم کم شود. اپل با دست پر به میدان آمد و محصولاتی معرفی کرد که توجهات بسیار زیادی به‌خود جلب کردند. درکنار دو ساعت هوشمند، اپل سراغ به‌روزرسانی تبلت‌های خود رفت و نسل جدید آیپد ایر را با طراحی چشم‌نواز و سخت‌افزار توانمند معرفی کرد. در بخشی از مراسم شاهد معرفی سرویسی تحت عنوان فیتنس پلاس برای نظارت روی تناسب اندام بودیم و در بخشی دیگر، اهالی کوپرتینو از ارائه‌ی بسته‌ی اشتراکی اپل وان خبر دادند.

به‌منظور مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل رویداد Time Flies با گزارش فارسی کارشناسان زومیت، می‌توانید پوشش زنده‌ی زومیت را تماشا کنید. همچنین درصورت تمایل از اینجا نسخه‌ی کامل و بدون گزارش را از کانال یوتیوب اپل و از اینجا خلاصه‌ی ۱۲ دقیقه‌ای آن را مشاهده کنید. اپل نسخه‌ای از مراسم را با ترجمه‌ی هم‌زمان به زبان اشاره‌ی آمریکایی منتشر کرده است

مدل قرمز و آبی اپل واچ سری ۶ / Apple Watch Series 6 با بند بافته شده سولو لوپ

از همان زمانی‌که دعوت‌نامه‌ی اپل برای رسانه‌ها ارسال شد، می‌دانستیم مراسم ۲۵ شهریور روی اپل واچ تمرکز دارد. اپل همواره برای مراسم‌هایش شعار جالبی انتخاب می‌کند که با ماهیت اصلی مراسم، هم‌خوانی دارد. اهالی کوپرتینو با شعار Time Flies نشان دادند که کاربران نباید انتظار معرفی آیفون‌ها را داشته باشند. شب گذشته، مراسم اپل با سخنرانی افتتاحیه‌ی تیم کوک، مدیرعامل شرکت، در اپل پارک آغاز شد. تیم کوک در آغاز مراسم به مشکلاتی اشاره کرد که دنیاگیری ویروس کرونا ایجاد کرده و در ادامه به‌صراحت اعلام کرد که رویداد Time Flies روی اپل واچ و آیپد تمرکز دارد.

نخستین محصولی که اپل معرفی کرد، اپل واچ سری ۶ (Apple Watch Series 6) بود. اپل واچ سری ۶ را می‌توانیم رده‌بالاترین و بهترین ساعت هوشمندی که اپل در تاریخ ساخته است به‌حساب بیاوریم. این ساعت هوشمند ازلحاظ طراحی ظاهری تغییری به‌خود ندیده و از همان فرمول موفق ساعت‌های دو نسل اخیر استفاده می‌کند. بنابراین تغییر نیافتن طراحی ظاهری، اتفاق بدی نیست. ساعت‌های سری اپل واچ طراحی بسیار جذابی دارند که پیش‌تر جواب خود را پس داده است. 

اپل واچ سری ۶ توانایی تخمین سطح اکسیژن خون را دارد

اپل واچ سری ۶ به‌لطف بهره‌مندی از چندین حسگر خاص، می‌تواند قابلیت‌های ویژه‌ای در حوزه‌ی سلامت ارائه دهد. حسگرهای اپل واچ سری ۶ توانایی تخمین سطح اکسیژن خون را دارند؛ قابلیتی که پیش‌تر نمونه‌ی آن را در اپل واچ‌ها ندیده بودیم. اپل واچ سری ۶ در عرض ۱۵ ثانیه با اتکا بر نورهای قرمز و مادون قرمز، می‌تواند سطح اکسیژن خون را با دقت کافی تشخیص دهد. اپل می‌گوید با همکاری چند مؤسسه‌ی بهداشتی، مطالعات گسترده‌ای با اپل واچ سری ۶ آغاز کرده است تا بفهمد که آیا قابلیت تخمین سطح اکسیژن خون می‌تواند به شناسایی بیماران مبتلا به کرونا کمک کند یا خیر.

اپل واچ سری ۶ در چندین مدل به بازار عرضه می‌شود و به‌صورت پیش‌فرض دارای سیستم‌عامل watchOS 7 است. watchOS 7 که در WWDC 2020 معرفی شد، امکان پایش خواب را به ساعت‌های اپل می‌آورد. سری ۶ برخلاف ساعت‌های پیشین، از حسگری اختصاصی برای پایش خواب استفاده می‌کند و به‌همین دلیل می‌تواند داده‌های دقیق‌تری دردسترس قرار دهد. اپلیکیشنی که در ساعت‌های اپل روی فعالیت‌های ورزشی نظارت می‌کند، در سری ۶ به Fitness تغییر نام داده است. 

اپل واچ سری ۶ تا ۱۸ ساعت شارژدهی می‌کند

اپل واچ سری ۶ مجهز به تراشه‌ای با نام S6 است که برپایه‌ی A13 Bionic ساخته شده و درواقع، نسخه‌ی تغییریافته‌ی آن به‌حساب می‌آید. اپل می‌گوید ساعت هوشمند جدیدش همچون اپل واچ سری ۵، تا ۱۸ ساعت شارژدهی می‌‌کند. ساعت اپل واچ سری ۶ تحت پشتیبانی فناوری شارژ سریع است و درصد شارژ آن در عرض حدودا یک‌و‌نیم ساعت از صفر به ۱۰۰ می‌رسد. ساعت سری ۶ همچنین صفحه‌نمایش همیشه‌روشن (Always-On Display) پرنورتری دارد تا در زیر نور مستقیم خورشید، خواناتر باشد. 

بند سولو لوپ (Solo Loop) که مختص‌به اپل واچ سری ۶ است، از یک قطعه‌ی سیلیکونی ساخته شده و در آن هیچ‌گونه قفلی دیده نمی‌شود. سولو لوپ دارای رنگ‌بندی بسیار متنوع است. اپل همچنین از عرضه‌ی نسخه‌ی بافته‌شده‌ی بند سولو لوپ در چند رنگ خبر می‌دهد. اپل واچ سری ۶ میزبان قابلیت Family Setup است که والدین ازطریق آن می‌توانند روی ساعت هوشمند کودک خود نظارت کنند. اپل واچ سری ۶ قرار است با قیمت پایه‌ی ۳۹۹ دلار برای مدل ۴۰ میلی‌متری به بازار عرضه شود. اپل واچ سری ۶ بدون آداپتور برق در جعبه عرضه می‌شود.

رنگبندی اپل واچ اس ای / Apple Watch SE

تا همین چند ماه پیش کمتر کسی تصور می‌کرد اپل بخواهد دو ساعت هوشمند در عرض یک سال به بازار عرضه کند. بااین‌حال طی هفته‌های گذشته برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی درباره‌ی معرفی مدل میان‌رده‌ی ساعت‌های اپل برای جایگزینی با اپل واچ سری ۳ مطرح کردند. سرانجام اپل در بخشی از مراسم شب گذشته، ساعت اپل واچ اس ای (Apple Watch SE) را رونمایی کرد. این ساعت روی پایش فعالیت‌های ورزشی تمرکز ویژه‌ای دارد و از طراحی مشابه‌با اپل واچ سری ۴ استفاده می‌کند.

اپل واچ اس ای با watchOS 7 به بازار عرضه می‌شود

ساعت میان‌رده‌ی اپل دارای مشخصه‌های کاربردی و جالبی نظیر قابلیت تشخیص سقوط از ارتفاع، صفحه‌نمایش همیشه‌روشن، امکان‌ به‌اشتراک‌گذاری واچ فیس و مقاومت دربرابر آب دارد. اپل تصمیم گرفته است در ساعت هوشمند SE از تراشه‌ی S5 استفاده کند که پیش‌تر شاهد استفاده از آن در اپل واچ سری ۵ بودیم. اپل در تلاش است با ساعت اپل واچ SE مستقیما سراغ پوشیدنی‌های خوش‌قیمتی برود که طی سال‌های اخیر توسط شرکت‌هایی مثل فیت‌بیت به بازار عرضه شده‌اند (البته قطعا خوش‌قیمت بودن آن‌ها در بازار ایران صدق نمی‌کند). 

ساعت SE اپل مجهز به تراشه‌ی NFC است و به‌دلیل کمتر بودن قیمتش نسبت‌به اپل واچ سری ۶، برخی از قابلیت‌های این ساعت نظیر تخمین سطح اکسیژن خون را ندارد. اپل واچ SE با سیستم‌عامل watchOS 7 عرضه می‌شود و این یعنی تمامی قابلیت‌های نرم‌افزاری جالب آن نظیر نظارت روی خواب را دارد. قیمت مدل پایه‌ی اپل واچ SE برابربا ۲۷۹ دلار است.

آیپد ایر ۲۰۲۰ از نمای نیم رخ رنگ بندی

رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۰ (Apple iPad Air 2020) یکی از مهم‌ترین اتفاقات کنفرانس دیشب بود. آیپد ایر با طراحی جذاب و تراشه‌ای قدرتمند به‌همراه دوربین مناسب، بینندگان مراسم Time Flies را عاشق خود کرد. این تبلت که در دسته‌ی محصولات میان‌رده جای می‌گیرد، به‌لطف مزین شدن به طراحی مدرن، بهتر از قبل خود را از آیپد معمولی متمایز می‌کند. آیپد ایر نسل جدید دکمه‌ی هوم ندارد و با حاشیه‌های قطور در اطراف صفحه‌نمایش خداحافظی می‌کند. نبود دکمه‌ی هوم در ابتدا ذهن ما را به سمت فناوری فیس ID سوق داد، اما درنهایت متوجه شدیم آیپد ایر جدید فناوری تاچ ID را با دکمه‌ی پاور ادغام کرده است.

آیپد ایر 2020 اپل، فناوری تاچ ID را با دکمه‌ی پاور ادغام می‌کند

آیپد ایر جدید از صفحه‌نمایش ۱۰٫۹ اینچ لیکوئید رتینا (Liquid Retina) با وضوح ۲٬۳۶۰ در ۱٬۶۴۰ پیکسل استفاده می‌کند. بهره‌مندی آیپد ایر از تراشه‌ی A14 Bionic باعث می‌شود این تبلت میان‌رده ازلحاظ قدرت سخت‌افزاری، یک سر و گردن بالاتر از رقبایش باشد. A14 که طبق ادعای اپل، نخستین تراشه‌ی پنج نانومتری دنیا به‌حساب می‌آید، متشکل‌از ۱۱٫۸ میلیارد ترانزیستور است و پردازنده‌ای مرکزی با ۶ هسته (دو هسته‌ی اصلی پرقدرت و چهار هسته‌ی کم‌مصرف) دارد. 

آیپد ایر جدید از درگاه USB-C استفاده می‌کند و می‌توان آن را با فناوری شارژ سیمی سریع ۲۰ وات، در زمانی نسبتا کوتاه شارژ کرد. آیپد ایر از وای‌فای ۶ استفاده می‌کند و در پنل پشتی خود به دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده. جدیدترین نسل از آیپد ایر همچنین از مدل جدید قلم لمسی ۱۲۹ دلاری اپل پنسل (Apple Pencil) پشتیبانی می‌کند.

آیپد ایر نسل جدید از ماه آینده‌ی میلادی با قیمت پایه‌ی ۵۹۹ دلار دردسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.  

رنگبندی  آیپد 10.2 اینچی مدل 2020

آیپد ایر ۲۰۲۰ تنها تبلتی نبود که اپل با خود به مراسم Time Flies آورد. تبلت دیگری که شاهد رونمایی از آن بودیم، آیپد ۱۰٫۲ اینچ نسل هشتمی است که برخلاف آیپد ایر، به طراحی مدرن با لبه‌های تخت مزین نشده. گرچه آیپد جدید قیمت چندان بالایی ندارد، اما نباید به‌ آن به‌عنوان تبلتی ضعیف نگاه کرد. در تبلت موردبحث شاهد استفاده از تراشه‌ی A12 هستیم که پیش‌تر از آن در آیپد ایر مدل ۲۰۱۹ و آیپد مینی‌ استفاده شده. تراشه‌ی A12 مجهز به واحد پردازشی اختصاصی برای وظایف حوزه‌ی هوش مصنوعی است. 

نسل جدید آیپد ۱۰٫۲ اینچ مخصوص دانش‌آموزان و دانشجویان است

تراشه‌ی A12 اپل باعث می‌شود آیپد ۱۰٫۲ اینچ جدید به‌میزان دو برابر عملکرد گرافیکی بهتری نسبت‌به مدل سال گذشته داشته باشد. اپل در تلاش بوده تا آیپد جدید را به‌گونه‌ای تولید کند که با لوازم جانبی محصولات قدیمی سازگار باشد.

اپل در مراسم شب گذشته به‌صراحت اعلام کرد آیپد ۱۰٫۲ اینچ جدید مخصوص دانش‌آموزان و دانشجویان است. در شرایط امروز به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا، بسیاری از کلاس‌ها به‌صورت آنلاین برگزار می‌شوند و به‌منظور شرکت در کلاس به دستگاه‌هایی نظیر تبلت نیاز است. آیپد ۱۰٫۲ اینچ جدید با قیمت ۳۲۹ دلار، مخصوص دانشجویان و دانش‌آموزانی است که می‌خواهند در کلاس آنلاین شرکت کنند.

جدیدترین نسل از آیپد ۱۰٫۲ اینچ با سیستم‌عامل iPadOS 14 به بازار عرضه می‌شود و برخلاف آیپد ایر ۲۰۲۰، درگاه USB-C ندارد. اپل پیش‌فروش آیپد ۱۰٫۲ اینچ نسل هشتم را آغاز کرده و قصد دارد این محصول را از ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۸ شهریور ۱۳۹۹) به بازار عرضه کند. 

لوگو تراشه ای 14 بایونیک / A14 Bionic اپل

ای ۱۴ بایونیک (A14 Bionic) که قدرت آیپد ایر ۲۰۲۰ را تأمین می‌کند، نخستین تراشه‌ی پنج نانومتری دنیا به‌حساب می‌آید و همان تراشه‌ای است که در گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ استفاده خواهد شد. اپل می‌گوید A14 سریع‌ترین تراشه‌ای است که در تاریخ ساخته و قدرت پردازشی پردازنده‌ی مرکزی (CPU) و پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) آن نسبت‌به نسل قبل بهبود پیدا کرده است. A14 Bionic شامل ۱۱٫۸ میلیارد ترانزیستور است و نسبت‌به نسل قبل نه‌تنها مصرف انرژی کمتری دارد بلکه قدرت پردازشی بیشتر ارائه می‌دهد.

اپل از حضور موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای در تراشه‌ی A14 خبر می‌دهد و می‌گوید دستگاهی که مجهز به این تراشه باشد، توانایی زیادی در زمینه‌ی پردازش‌های متکی‌بر هوش مصنوعی خواهد داشت. پردازنده‌ی مرکزی تراشه‌ی A14 از دو هسته‌ی اصلی و چهار هسته‌ی کم‌مصرف تشکیل شده؛ به‌علاوه پردازنده‌ی گرافیکی آن چهار هسته‌ی مجزا دارد. اپل می‌گوید پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی A14 نسبت‌به A12 با پیشرفت به‌ترتیب ۴۰ و ۳۰ درصد مواجه شده. 

لوگو آی او اس 14 اپل / Apple iOS 14 رنگ سفید و صورتی و آبی پس زمینه مشکی

اپل در جریان برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان موسوم‌به WWDC از جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌های عامل خود پرده‌برداری کرده بود، اما تاریخ انتشار نسخه‌ی نهایی آن‌ها را نمی‌دانستیم. سرانجام شرکت کوپرتینویی در رویداد Time Flies اعلام کرد سیستم‌عامل‌های iOS 14 و iPadOS 14 به‌همراه جدیدترین نسخه از watchOS و tvOS قرار است ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۶ شهریور ۱۳۹۹) رسما منتشر شوند. این به‌روزرسانی‌ها ویژگی‌های جدید و جالبی به آیفون، آیپد، اپل واچ و اپل TV می‌آورند. اپل همچنین در بخشی از مراسم خود اعلام کرد که توانسته طی یک دهه‌ی اخیر بیش از ۵۰۰ میلیون واحد آیپد به‌فروش برساند. 

آی او اس 14 اپل امروز از راه می‌رسد

اپل در مراسم شب گذشته سرویسی اشتراکی معرفی کرد که با نام فیتنس پلاس (Apple Fitness Plus) شناخته می‌شود. فیتنس پلاس محفلی برای برگزاری جلسه‌های تمرینی آنلاین و ارائه‌ی راهکارهایی برای تمرین مناسب به‌منظور رسیدن به تناسب اندام است. برای تهیه‌ی فیتنس پلاس باید ماهانه ۹٫۹۹ دلار یا سالانه ۷۹٫۹۹ دلار پول پرداخت کنید. فیتنس پلاس در قالب بسته‌های اشتراکی جدید اپل وان (Apple One) هم ارائه می‌شود. اپل وان تمامی سرویس‌های اشتراکی اپل را در قالب طرح‌های مختلف ارائه می‌دهد. 

سرویس اپل وان در سه سطح «شخصی» و «خانواده» و «ویژه» ارائه می‌شود. سطح شخصی اپل وان سرویس‌های اپل موزیک و اپل آرکید و اپل TV پلاس و ۵۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آی‌کلاد را با قیمت ماهانه ۱۴٫۹۵ دلار ارائه می‌دهد. در سطح خانوادگی، سرویس اپل نیوز نیز به فهرست دیگر سرویس‌ها اضافه می‌شود و فضای آی‌کلاد بیشتری دردسترس قرار می‌گیرد. گران‌ترین سطح، سطح ویژه است که هزینه‌ی ماهانه ۳۰ دلار دارد و درکنار تمامی سرویس‌های اشتراکی، دو ترابایت فضای آی‌کلاد دردسترس شما قرار می‌دهد. سرویس فیتنس پلاس در سطح ویژه‌ی اپل وان قرار دارد. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هرآنچه اپل در رویداد Time Flies معرفی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..