تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختتامیه دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در سالروز شهادت امام چهارم شیعیان امام سجاد (ع)، مراسم اختتامیه کنگره بین المللی امام سجاد (ع) با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، جمعی از کارشناسان مذهبی و مسئولان استان هرمزگان به میزبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 غلامی زاده دبیر اجرایی این کنگره معنوی طی سخنانی اظهار کرد: برای ما مسلمانان اولویت اول قرآن، دوم نهج البلاغه و سوم صحیفه سجادیه است. قبل از برگزاری این رویداد اگر کل هرمزگان را جست و جو می کردیم، نمی توانستیم بیش از ۲۰ یا ۳۰ نفر حافظ صحیفه پیدا کنیم اما در حال حاضر بیش از ۵۰ حافظ صحیفه سجادیه فقط در منطقه بشاگر داریم.

وی افزود: ارسال بیش از ۱۲۰۰ مقاله علمی، تربیت بیش از ۸۰ مبلغ، آموزش بیش از ۳۰ هزار جوان، حضور بیش از ۵۰ شخصیت مسلمان و غیرمسلمان در کنگره، اجرای نذر امام سجاد(ع) و دستگیری از نیازمندان، آزاد سازی زندانیان بی گناه، برگزاری بیش از ۷۰۰ نشست جهت معرفی مقام آن حضرت در داخل و خارج کشور، برگزاری بیش از ۱۰۰ نشست در بیش از ۳۰ کشور جهان، ۵ همایش بزرگداشت امام سجاد در استان قم، تاسیس مرکز نیکوکاری و برگزاری نشست های علمی ترویجی در هرمزگان از دستاوردهای مهم این کنگره بود.

دبیر اجرایی این کنگره بین المللی توضیح داد: از تولد امام هادی(ع) تاکنون به مدت ۴۰ شب در خدمت متفکران بودیم. همچنین وبینار بین المللی به زبان های انگلیسی، فرانسوی، اردو برگزار شد. حدود ۱۰۰ ویدئو کلیپ هم در این خصوص به تولید رسید.

در ادامه گوشه ای از مصیبت دوران اسارت امام سجاد(ع) و دیگر اسرای دشت کربلا با نوای مرتضی طاهری ذکر و سپس ویدئو پیام آیت الله سبحانی مرجع عالیقدر به این کنگره پخش شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین رمضانی، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت گفت: جامعه نیازمند اهل بیت است. اسلام به معنویت مسئولیت پذیر تاکید دارد. امام صادق (ع) می فرماید که ما دوست داریم شیعیانمان عاقل و خردورز باشند.

وی افزود: اسلام بر پایه رحمت و پیامبرمان هم پیامبر رحمت است. شاخصه ها و مولفه های عقلانیت مانند آزادی، عدالت و... را هم می توان در آیات قرآن کریم پیدا کرد. اما مسئله مهم این است که آیا اسلام رحمانی با اسلام مقاومت در تعارض است؟ مدیریت پیامبر بر پایه رحمت است اما از آن طرف در قرآن معرفی شده اند که خوی استبدادی دارند لذا قرآن وظیفه پیامبر را هم رحما بینهم می داند و هم اشد علی الکفار.

حجت الاسلام رمضانی اظهار کرد: زبان قرآن عقل و فطرت است، دعای ۲۷ صحیفه سجادیه را نگاه کنید، امام سجاد(ع) در هر فراز به جبهه مقاومت اشاره دارد. هرچه مقاومت کم شود خوی استکبار زیاد می شود، برخی می گویند خونخواهی در عاشورا چرا باید باشد؟ این خونخواهی نیست بلکه دفاع از حقوق افرادی است که دیگران می خواهند آنها را تحت سلطه و زور خود قرار دهند.

در ادامه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکر از دست اندرکارانی که کنگره امام سجاد(ع) را به دوره دهم رسانده اند، بیان کرد: علی رغم شرایط کرونایی برنامه مسیر خود را طی کرد و صحیفه سجادیه به مسئله های زمینی ما پاسخ آسمانی می دهد. صحیفه بر روی مسائل خاص دست می گذارد و پاسخ آسمانی به ما می دهد.

وی افزود: رابطه انسان با خود، انسان با انسان، انسان با جهان و در نهایت انسان با خدا که یک بشر در طول زندگانی اش با آن مواجه است، در صحیفه سجادیه به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است.

صالحی گفت: این ۴ حوزه با ۳ سوال اصلی که به چه می اندیشیم؟ چه می خواهیم و چگونه می خواهیم مورد بررسی قرار گرفته و ۱۲ شاخه اصلی ارتباط با صحیفه سجادیه را به وجود می آورد. همانطور که می دانید خواسته های انسان به خواسته های غیر مطلوب، عادی و متعالی تقسیم می شود‌ ، صحیفه به انسان کمک می کند تا بداند که چگونه باید از خواسته های غیرمطلوب و عادی عبور کرده و به تعالی برسد.

وی ادامه داد:امام سجاد(عدر صحیفه به ما آموزش می دهد که چه بخواهیم؟ وقتی انسان به نهایت تنگدستی و نداری میرسد، امام مسیر دعا را به اینجا می کشاند که خدایا مبادا شرایط سخت، مرا در توحید به شک بیندازد و یا در دعای ۳۵، امام می فرماید که به داشته ها بیش از نداشته ها باید شکر کرد‌. همچنین چگونه خواستن را به ما آموزش می دهد زیرا نحوه خواهش و نیایش در محضر حق بسیار اهمیت دارد‌.

وزیر فرهنگ و ارشاد توضیح داد: در صحیفه می فهمیم که چقدر طلب رحمت امام سجاد(ع) از خدا با ما فرق دارد، اگر کسی می خواهد بر سفره عفو الهی بنشیند باید خودش هم اهل عفو باشد. بنابراین با عنایت به این سه سوال و پرداخت به ۴ حوزه اصلی از طریق صحیفه سجادیه می توان به تاکیدات معنوی مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب هم دست یافت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختتامیه دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..