تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجاره بهای مستاجران موقوفات قزوین برای دو ماه بخشوده شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با اعلام این خبر گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و تحقق همدلی مواسات و دستگیری از همنوعان در کنار فعالیت‌های مختلفی که مجموعه اداره کل اوقاف و امورخیریه طی هفت ماه گذشته با بهره گیری از عواید موقوفات در سطح استان، فعالیت‌های را انجام داده است در کنار توزیع بسته‌های معیشتی در چند مرحله، بسته فرهنگی، بهداشتی و مهر تحصیلی و همچنبن آزادسازی زندانیان توسط موقوفات استان، یکی از اموری که ما در اداره کل اوقاف استان از ابتدا پیگیر آن بودیم بخشودگی و معافیت‌های پرداخت اجاره موقوفات بود.
مجیدی با بیان اینکه ورود به حق و حقوق موقوفات در کشور  با توجه به مباحث شرعی موجود در آن فقط با اذن نماینده ولی فقیه امکان‌پذیر است، تصریح کرد: به همین دلیل پیگیر اخذ این مجوز از سوی نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه بودیم که با بررسی‌ها و پیگیری‌های موجود، مجوز بخشودگی و معافیت‌های پرداخت اجاره ۲ماه اسفند و فروردین در موقوفات عرصه عیان آموزشی،تجاری و خدماتی که سرقفلی ندارند و سرقفلی‌هایشان هم متعلق به موقوفه است در استان صادر و برگه اجاره این ۲ماه برای مستاجرین صادر نمی شود.
او بیان کرد: جمع اجاره‌های بخشیده شده توسط اداره کل اوقاف و امورخیریه به مستاجران موقوفات عرصه عیان وقف بلا سرقفلی حدود ۲میلیارد ریال است که با توجه به معافیت گفته شده، از مستاجران اجاره دریافت نشد.
مجیدی خاطرنشان کرد: تعداد عرصه عیان تجاری آموزشی و خدماتی که مردم و مستاجرین در آن دارای سرقفلی نیستند ۴۲مورد است که برای تمامی این ۴۲مورد مجوز بخشودگی و معافیت از سازمان مرکزی  اخذ شد.
مدیرکل اوقاف استان در خصوص حداکثری و حداقلی این اجاره‌ها نیز گفت: بالاترین مبلغ اجاره متعلق به یک مستاجر است که ۵۸۰میلیون ریال و کمترین مبلغ هم مربوط به مستاجری با پرداخت ماهیانه چهار میلیون و ۵۰۰هزار  ریال است که مشمول ۲ماه معافیت شدند.
این مقام مسئول افزود: اگر هریک از مستاجرین که مبالغ اجاره ماه‌های اسفند و فروردین را پرداخت کرده اند مبالغ پرداختی به آنها عودت داده می شود.

48




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجاره بهای مستاجران موقوفات قزوین برای دو ماه بخشوده شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..