تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جمع‌آوری ۱۲۶معتاد متجاهر در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، گفت: ۱۹کمپ ترک اعتیاد در استان وجود دارد که به دلیل شیوع کرونا تعداد آنها به ۱۳کمپ رسیده است.
وارثی خاطر نشان کرد: در این مدت، ۲۳۷بیمار خود معرف داشتیم که دوره درمان خود را گذرانده و اکنون ۶۷نفر بیمار خودمعرف در کمپ‌ها به سر می‌برند.
او، عامل بازگشت معتادان بهبود یافته به دام اعتیاد را عوامل محیطی، اجتماعی و شخصیت فردی و همچنین عمل نکردن برخی از ادارات به تعهداتشان به ویژه در حوزه اشتغال دانست.
وارثی یادآور شد: افراد در مراکز ماده۱۵ به صورت اختیاری تحت درمان قرار می‌گیرند اما انتقال معتادان متجاهر به مراکز ماده ۱۶ نیازمند دستور قضایی است.
این مقام مسئول گفت: ۷۰درصد از افرادی که به‌عنوان معتاد متجاهر جمع‌آوری می‌شوند برای چندمین بار دستگیر شده‌اند.
او اظهار کرد: ساماندهی معتادان متجاهر به‌عنوان یک معضل اجتماعی وظیفه همه دستگاه‌های مرتبط است و بهزیستی به‌تنهایی نمی‌تواند در این زمینه موفق باشد.
وارثی با بیان اینکه معتادان متجاهر اغلب از حمایت هیچکس برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر بر اساس تجربه هر ساله انجام می‌شود و این افراد در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به شیوع بیماری کرونا،  تعطیلی کمپ‌ها و فعالیت مجدد آنها از خردادماه سال جاری، افزود: برای جمع‌آوری معتادان متجاهر یک کمپ در نظر گرفته شده است که با نظارت دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با تاکید ستاد مقابله با کرونای استان، پذیرش معتادان به دلیل وضعیت قرمز استان از نظر کرونا فقط باید در ۵۰ درصد از کمپ‌ها انجام شود اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کمپ‌های ما ۱۰۰درصد پذیرش دارند.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جمع‌آوری ۱۲۶معتاد متجاهر در قزوین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..