تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هرآنچه باید درمورد اندروید 11 بدانید؛ قابلیت‌های جدید و اولین دستگاه‌هایی که این نسخه جدید را دریافت می‌کنند

روز گذشته، گوگل نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۱ را برای گوشی‌های هوشمند سری پیکسل عرضه کرد. در این بین، شرکت‌های دیگر ازجمله شیائومی، وان‌پلاس، اوپو و ریلمی نیز اعلام کردند که نسخه‌ای بتا از جدیدترین سیستم‌عامل اندروید را برای برخی از محصولاتشان ارائه می‌دهند.

درحالی‌که دارندگان گوشی‌های هوشمند سری پیکسل از نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۱ برخوردار شده‌اند، عرضه‌ی نسخه بتا برای محصولات شرکت‌های نامبرده کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا این شرکت‌ها از رابط کاربری اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند و همگام‌سازی اندروید ۱۱ با رابط کاربری اختصاصی هریک از این شرکت‌ها به زمان بیشتری نیاز دارد.

فهرست گوشی‌های هوشمندی که اندروید ۱۱ را دریافت کردند

گوگل

نام گوشی هوشمند وضعیت عرضه‌ی به‌روزرسانی اندروید ۱۱ زمان عرضه پیکسل ۲ نسخه‌ی نهایی ۱۸ شهریور پیکسل ۲ ایکس ال نسخه‌ی نهایی ۱۸ شهریور پیکسل ۳ نسخه‌ی نهایی ۱۸ شهریور پیکسل ۳ ایکس ال نسخه‌ی نهایی ۱۸ شهریور پیکسل 3a نسخه‌ی نهایی ۱۸ شهریور پیکسل 3a ایکس ال نسخه‌ی نهایی ۱۸ شهریور پیکسل ۴ نسخه‌ی نهایی ۱۸ شهریور پیکسل ۴ ایکس ال نسخه‌ی نهایی ۱۸ شهریور پیکسل 4a نسخه‌ی نهایی ۱۸ شهریور

وان‌پلاس

نام گوشی هوشمند وضعیت عرضه‌ی به‌روزرسانی اندروید ۱۱ زمان عرضه وان‌پلاس ۸ نسخه آزمایشی بتا ۱ با رابط کاربری OxygenOS 11 ۱۸ شهریور وان‌پلاس ۸ پرو نسخه آزمایشی بتا ۱ با رابط کاربری OxygenOS 11 ۱۸ شهریور

اوپو

نام گوشی هوشمند وضعیت عرضه‌ی به‌روزرسانی اندروید ۱۱ زمان عرضه اوپو فایند ایکس ۲ نسخه آزمایشی بتا ۲ با رابط کاربری Color OS 7.2 ۱۸ شهریور اوپو فایند ایکس ۲ پرو نسخه آزمایشی بتا ۲ با رابط کاربری Color OS 7.2 ۱۸ شهریور اوپو رنو ۳ 4G نسخه آزمایشی بتا ۲ با رابط کاربری Color OS 7.2 ۱۸ شهریور اوپو رنو ۳ پرو 4G نسخه آزمایشی بتا ۲ با رابط کاربری Color OS 7.2 ۱۸ شهریور اوپو ایس ۲ نسخه آزمایشی بتا ۲ با رابط کاربری Color OS 7.2 ۱۸ شهریور

ریلمی

نام گوشی هوشمند وضعیت عرضه‌ی به‌روزرسانی اندروید ۱۱ زمان عرضه ریلمی ایکس ۵۰ پرو نسخه پریویو با رابط کاربری Realme UI ۱۸ شهریور

شیائومی

نام گوشی هوشمند وضعیت عرضه‌ی به‌روزرسانی اندروید ۱۱ زمان عرضه شیائومی می ۱۰ نسخه‌ی آزمایشی پایدار با رابط کاربری MIUI 12 ۱۸ شهریور شیائومی می ۱۰ پرو نسخه‌ی آزمایشی پایدار با رابط کاربری MIUI 12 ۱۸ شهریور ردمی کی ۳۰ پرو/پوکو اف ۲ پرو نسخه‌ی آزمایشی پایدار با رابط کاربری MIUI 12 ۱۸ شهریور ویژگی‌های اندروید ۱۱

برای مدتی می‌شود که نسخه‌های آزمایشی اندروید ۱۱ دراختیار علاقه‌مندان و توسعه‌دهندگان قرار گرفته است و اگر نسخه‌های بتا را دنبال کرده باشید با اکثر ویژگی‌های اندروید ۱۱ آشنا هستید. در هر صورت نگاهی خواهیم داشت به برخی از ویژگی‌های جالب و پرکاربرد آخرین نسخه‌ی منتشر‌شده از سیستم‌عامل گوگل که البته برخی از ویژگی‌های آن به‌صورت انحصاری تنها برای گوشی‌های هوشمند پیکسل گوگل دردسترس خواهد بود.

اعلانات گفتگوها

اندروید ۱۱ شامل دو تغییر بزرگ در گفتگوها شده است. در درجه‌ی اول، اعلانات مخصوص گفتگوها با اعلانات دیگر جدا شده و در اولویت‌بندی بالاتری قرار دارد؛ به‌صورتی‌که جایگاه اول در بخش اعلانات را به خود اختصاص می‌دهد. در درجه‌ی دیگر امکان افزایش اهمیت گفتگوها وجود دارد، به‌صورتی‌که حتی در زمانی‌که اعلانات دیگر در وضعیت سکوت (Mute) قرار داشته باشند، کاربر اعلانات مخصوص گفتگوها را دریافت کند.

تغییر بخش اعلانات در اندروید ۱۱

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، بخش اعلانات گفتگوها از اعلانات دیگر جدا شده است تا کاربر دسترسی سریع‌تری به گفتگوهای جدید داشته باشد.

تاریخچه‌ی اعلانات

برای بسیاری از ما رخ داده که به‌صورت کاملا تصادفی، اعلانی مهمی را نادیده گرفته‌ایم. اندروید ۱۱ قابلیتی دراختیار کاربر قرار می‌دهد که اعلانات ۲۴ ساعت گذشته را در فهرستی مشاهده کند؛ البته این ویژگی به‌صورت پیش‌فرض دراختیار کاربر قرار نمی‌گیرد و برای دسترسی به آن باید به‌صورت دستی، حالت تاریخچه‌ی اعلانات را فعال کرد.

تاریخچه اعلانات در اندروید 11

برای فعال‌سازی تاریخچه‌ی اعلانات از مسیر زیر به صفحه‌ی مربوطه در بخش تنظیمات رفته و حالت ذکرشده را فعال کنید:

Settings > Apps & notifications > Notifications > Notification history

گفتگوی حبابی

درصورتی‌که از مسنجر فیسبوک استفاده کرده باشید با گفتگوی حبابی آشنا خواهید بود. چنین ویژگی درواقع به کاربر اجازه می‌دهد درکنار نمایش متن پیام‌های ارسالی در گفت‌وگو روی صفحه‌نمایش، امکان رفتن به صفحات اپلیکیشن‌های دیگر را به‌صورت هم‌زمان داشته باشد.

گفتگوی حبابی در اندروید ۱۱

چنین ویژگی برای کاربران، بسیار کاربردی خواهد بود و اجازه می‌دهد که هم‌زمان درکنار گفت‌وگو از اپلیکیشن‌های دیگر نیز استفاده کنند.

ضبط از صفحه‌نمایش با اپلیکیشن درون‌ساختی

درصورتی‌که کاربر بخواهد از صفحه‌نمایش فیلم‌برداری کند، نیاز به اپلیکیشن‌های مختلف خواهد داشت؛ اما اندروید ۱۱ چنین قابلیتی را به‌صورت درون‌ساختی دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

ضبط از صفحه نمایش با ویژگی درون ساختی اندروید 11

شاید از مهم‌ترین مزایای ویژگی جدید اندروید بتوان به شخصی‌سازی گسترده‌ی آن و عدم وجود باگ‌های مختلف اشاره کرد که در اپلیکیشن‌های شخص ثالث مشاهده می‌شود.

دسترسی سریع‌تر به دستگاه‌های هوشمند

اگر از چند دستگاه هوشمند در منزلتان استفاده می‌کنید، حتما متوجه شده‌اید که مدیریت آن‌ها در برخی اوقات تا چه حد می‌‌تواند دشوار باشد. این شرایط در زمانی آزاردهنده‌تر می‌شود که بخواهید از گوگل اسیستنت استفاده کنید؛ اما دستیار هوشمند گوگل قادر به درک فرامین کاربر نیست.

مدیریت دستگاه‌های هوشمند در اندروید 11

در اندروید ۱۱ منوی سریع برای مدیریت دستگاه‌های هوشمند اضافه شده است. برای دسترسی به منو کافی است که دکمه پاور را نگه دارید تا منوی مخصوص باز شود. در منوی بازشده گزینه‌ای برای مدیریت دستگاه‌های هوشمند نیز وجود دارد و می‌توان به گجت‌های مختلف هم‌گام‌شده با گوشی هوشمندتان فرامین مختلف صادر کنید.

درخواست مجوز یک‌باره و تنظیم مجدد خودکار

در اندروید ۱۰ شاهد بودیم که گوگل جدیت بیشتری روی بخش امنیتی پیدا کرد و درواقع بخش درخواست مجوز شفاف‌تری به کاربران ارائه شد. چنین بخشی درواقع به دسترسی‌های موردنیاز اپلیکیشن از دستگاه اشاره دارد و به کاربر به‌طور شفاف‌تری نشان می‌دهد که هر اپلیکیشن به چه قسمت از سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی هوشمند دسترسی پیدا می‌کند.

درخواست مجوز یک باره در اندروید 11

حال، گوگل به اندروید ۱۱ قابلیتی افزوده تا کاربر دسترسی به برخی از بخش‌های گوشی هوشمند را تنها یک‌بار صادر کرده و با نصب هر اپلیکیشن نیاز به تأیید مجوزهای درخواستی نداشته باشد؛ برای مثال، کاربر دسترسی تمامی اپلیکیشن‌ها به دوربین را فعال می‌کند و دیگر با نصب اپلیکیشن‌های جدید اعلانی مرتبط با درخواست مجوز دسترسی به دوربین توسط اپلیکیشن را مشاهده نخواهد کرد. حالت تنظیم مجدد خودکار نیز ویژگی جدیدی است که اگر اپلیکیشنی برای مدت طولانی استفاده نشده باشد با ورود کاربر به اپلیکیشن، تنظیمات آن به‌صورت پیش‌فرض باز می‌گردند.

چنین ویژگی از نظر امنیتی بسیار مهم است. درواقع اگر تغییری در اپلیکیشن، به‌خصوص از نظر مجوز‌های مورد نیاز صورت گرفته باشد، کاربر از وقوع آن‌ها مطلع می‌شود. 

امکان زمان‌بندی Dark Mode

همان‌طور که از نام این ویژگی مشخص است، کاربر امکان زمان‌بندی فعال یا غیرفعال شدن حالت تیره یا Dark Mode در طول شبانه‌روز را دارد. این زمان‌بندی می‌تواند به‌صورت پیش‌فرض در شروع ساعات پایانی روز باشد یا کاربر بازه زمانی دلخواه خود را مشخص کند.

لایو ویو با امکان اشتراک‌گذاری موقعیت جغرافیایی

ویژگی لایو ویو با امکان اشتراک‌گذاری موقعیت جغرافیایی درحال‌حاضر تنها برای دارندگان گوشی‌های هوشمند سری پیکسل گوگل فعال است. این ویژگی با استفاده از واقعیت افزوده در مسیریابی موقعیت مکانی مد نظر کاربر کمک می‌کند. درواقع کاربر می‌تواند موقعیت مکانی مدنظر را در گوگل مپس انتخاب کند و دستگاه با استفاده از واقعیت افزوده در مسیریابی و رفتن به موقعیت جغرافیایی مدنظر کاربر به وی کمک کند.

ثبت ساده‌تر اسکرین‌شات و هایلایت کردن نوشته‌ها

این ویژگی نیز در انحصار محصولات سری پیکسل گوگل قرار دارد. نه‌تنها امکانات بیشتری در ثبت اسکرین‌شات به کاربر داده می‌شود؛ بلکه کاربر می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته‌تر در اندروید ۱۱ هر نوشته‌ای را هایلایت کند. 

 از دیگر ویژگی‌های اندروید ۱۱ که در انحصار سری پیکسل گوگل هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان پاسخگویی هوشمند در مکالمات با استفاده از جملات پیش‌فرض  پیشنهاد اپلیکیشن‌های پرکاربرد در پیکسل لانچر  مدیریت بهتر پوشه‌ها

انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده تعداد درخورتوجهی از محصولات موجود در بازار به‌روزرسانی اندروید ۱۱ را دریافت کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هرآنچه باید درمورد اندروید 11 بدانید؛ قابلیت‌های جدید و اولین دستگاه‌هایی که این نسخه جدید را دریافت می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..