تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خانه مداحان خانه ماتم عزاداران سیدالشهدا (ع) شد/ شب نخست محرم با حال و هوای شب زیارتی سالار شهیدان

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هرچند کرونا کام عزاداران سید الشهداء (ع) را تلخ کرد، اما باعث نشد فرهنگ و تعظیم شعائر حسینی فراموش شود. پس از غروب پنجشنبه ۳۰ مرداد و با آغاز محرم ۹۹، عده‌ای از شیفتگان اباعبدالله الحسین (ع) به خانه مداحان آمدند.

نکته قابل توجه رعایت تمامی اصول بهداشتی در مراسم بود. برنامه در حیاط خانه مداحان برگزار شد.

تعدادی از جوانان هیئت مقابل در ایستادند و ماسک و مایع ضد عفونی کننده در اختیار عزاداران سید الشهداء (ع) قرار دادند. تعدادی دیگر در محوطه حاضر بودند و مردم را به گونه‌ای راهنمایی می‌کردند که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

پس از قرائت قرآن کریم با صدای یک قاری نوجوان، مراسم آغاز شد.

نوحه و مرثیه خوانی حاج سید علی سادات رضوی بخش دوم برنامه خانه مداحان بود. سپس حجت الاسلام و المسلمین ناصر کمالی کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی سخنرانی کرد.

او به اهمیت تعظیم شعائر حسینی اشاره کرد و گفت: «در قرآن کریم به دورانی که حضرت موسی (ع) چله نشینی عبادی کردند، اشاره شده است. سپس بیان شد که این ماجرا دارای پند‌های فراوانی است. بیان این داستان در قرآن کریم به معنای ارزش تعظیم شعائر است.»

این کارشناس مذهبی ادامه داد: «کرونا باعث شد بسیاری از هیئت‌ها تعطیل شوند، اما نباید تعظیم شعائر را فراموش کرد. هرچند که رعایت اصول بهداشتی سخت باشد، اما باید با انجام آن‌ها هم که شده، شعائر دینی را حفظ کرد؛ کاری که بزرگان دینی هم می‌کردند. با از بین رفتن شعائر بدبختی‌های دنیا بیشتر می‌شود.»

در ادامه حاج احمد نیکبختیان حال و هوای کربلایی به جلسه داد. این مداح اهل بیت (ع) از آغاز محرم امسال، توفیق دوباره عزاداری برای سید الشهداء (ع) و درک این ماه باعظمت خواند.

روضه ورود کاروان امام حسین (ع) به کربلا اشک عاشقان حسینی را جاری کرد.

مداحی حاج مهدی محمدی و حاج احمد نیکبختیان همراه با سینه زنی حضار، بخش بعدی مراسم عزاداری شب نخست محرم ۹۹ در خانه مداحان بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خانه مداحان خانه ماتم عزاداران سیدالشهدا (ع) شد/ شب نخست محرم با حال و هوای شب زیارتی سالار شهیدان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..