تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهکار رونق کسب و کار و راه‌های تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

در نشست قرارگاه جهش تولید جنبش استادی بسیج ایران مطرح شد:

نشست بررسی آخرین وضعیت اقتصادی کشور با حضور دکتر پور ابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، قرارگاه جهش تولید جنبش استادی نشست تخصصی بررسی آخرین وضعیت اقتصادی کشور را با حضور دکتر پور ابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی کشور در سازمان بسیج اساتید برگزار کرد.

راهکار رونق کسب و کار و راه‌های تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

دکتر پور ابراهیمی ، در این نشست ضمن اشاره به وضعیت بودجه و لزوم اصلاح ساختار معیوب آن در کشور، در بحث منابع  از مشکلات ناشی از تکیه بر صادرات نفت و محدودیت‌های موجود  سخن گفت و  بر لزوم تحول ساختار هم در بحث منابع و هم مصارف و هزینه‌ها تاکید کرد.

وی همچنین از برنامه ریزی  ۳ اقدام کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در کمیسیون اقتصادی سخن گفت و  ۳ محور  و سرفصل را برای اصلاح ساختار بودجه ؛ تغییر در حوزه نظام مالیاتی  (از طریق بازنگری در معافیت‌های مالی، ایجاد پایه‌های مالیاتی جدید  و اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم )، تغییر حوزه مولدسازی دارایی‌های دولت و تغییر در بودجه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها عنوان کرد.

پورابراهیم  در ادامه با بیان مشکلات ناشی از تحمیل تحریم‌های اقتصادی بر کشور و مشکلات ناشی از صدور نفت، عنوان کرد: در بحث صادرات فراورده‌های نفتی تحریمی وجود ندارد و امکان فروش نفت از طریق فراورده ها وجود دارد. لذا برنامه‌ریزی در مسیر فروش فراورده‌های نفتی جایگزین رویکرد مثبتی است.

این استاد دانشگاه  ضمن اشاره بر موضوع بورس انرژی  گفت: در نخستین جلسه سران قوا با دستورکار بررسی طرح دولت تحت عنوان گشایش اقتصادی، مشخص شد که دولت علاقمند است از ظرفیت فروش نفت خام به صورت فروش سلف استفاده و منابع حاصل را جذب کرده و تعهدات را در آینده با ارائه و تحویل نفت خام تسویه کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نفت و میعانات گازی در بورس انرژی عرضه می شود، افزود: در شرایط کنونی نیز دولت می تواند از این ظرفیت نقدی به خوبی استفاده کند و ساز و کار آن موجود است. از سوی دیگر وزارت نفت همه‌ساله از سال ۹۴ تا به امروز متوسط حدود ۸۰۰ تا هزار میلیارد تومان منابع را از بازار سرمایه در قالب فروش سلف نفتی با روش تسویه نقدی در پایان دوره شبیه به اوراق قرضه و اوراق مشارکت عملیاتی کرده بنابراین سلف نفتی موضوع جدیدی نیست. به نظر می‌رسد مسئله ای که موجب شد، رئیس‌جمهور این موضوع را در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح کند، نگرانی از سقف مورد نیاز دولت در فروش نفت خام به روش سلف بود چراکه در طرح پیشنهادی دولت صحبت از فروش ۲۰۰ میلیون بشکه نفت بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه حجم پیش بینی شده در طرح گشایش اقتصادی برای عرضه نفت خام به روش سلف عدد قابل توجهی بود و در چارچوب مجوزهای استقراض دولت نمی گنجید، ادامه داد: در جلسه سران قوا مطرح کردیم که این طرح می تواند اجرایی شود مشروط بر اینکه قرارداد سلف نفتی به تحویل نفت و میعانات گازی به پالایشگاه‌ها تبدیل شود.

وی گفت: مجلس به دنبال ایجاد تحول در دو بخش در حوزه تصمیم‌گیری معاملات نفتی در کشور است؛ نخست تحول در روان سازی فرایندهای عرضه نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی برای افزایش ظرفیت فروش و حذف محدودیت‌ها و دوم کمک به افزایش ظرفیت انتشار اوراق بهادار مبتنی بر دارایی نفتی.

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد این کمیسیون بتواند اصلاح ساختار بودجه را که از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است برای اولین بار در احکام مصوب بودجه ۱۴۰۰ لحاظ کند.

گفتنی است اساتید و نخبگان دانشگاهی و روسای کمیته‌های قرارگاه جهش تولید جنبش استادی بسیج ایران، در این نشست تخصصی به ارائه نظرات خویش پرداخته و مسائل و دغدغه‌های نخبگانی را با رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح کردند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهکار رونق کسب و کار و راه‌های تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..