تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاهی به شرایط بازار لکسوس RX350 و تویوتا لندکروزر در آشفته بازار خودرو

شرایط بازار خودرو کشورمان هیچ گاه در چند سال گذشته به آشفتگی امروز نبوده است، رشد افسار گسیخته قیمت ارز، ممنوعیت واردات خودرو، حذف قیمت ها از روی پلت فرم های خرید و فروش آنلاین خودرو و اعمال نفوذ دلالان در بازار خودروهای خاص، باعث شده تا کشف قیمت و پیش بینی قیمت خودروهای مختلف به موضوعی بسیار پیچیده تبدیل شود. به تازگی مطلبی منتشر شد که از افزایش قیمت حدودا 9 برابری کیا سورنتو 2018 در سال 99 نسبت به قیمت همین خودرو در سال 96 حکایت می کند، این درحالیست که برادر دوقلو این خودرو (هیوندای سانتافه) افزایشی حدودا 7 برابری را در قیمت نمونه های صفر کیلومتر تجربه کرده است.

لکسوس RX350

طبیعتا با توجه به مشابهت فنی کامل این دو خودرو، تنها عامل زمینه ساز این رشد نامتعارف را می توان در تعداد کمتر کیا سورنتو نسبت به هیوندای سانتافه و به نوعی خاص تر بودن این خودرو جستجو کرد.

رشد عجیب قیمت تویوتا لندکروزر

اما خاص بودن، همیشه کلید ریشه یابی از تحولات بازار نیست، چرا که در مورد دیگری، درست نقطه عکس این اتفاق برای لکسوس RX و تویوتا لندکروزر روی داده است، در حالی که در سال 2013 و پیش از اجرایی شدن قانون منع واردات خودروهای لوکس (مجهز به موتورهای بیش از 2500 سی سی)، شاهد قیمت بالاتر لکسوس RX در مقایسه با تویوتا لندکروزر بودیم، اما طی 7 سال اخیر ماجرا به کلی برعکس شده است و حتی علیرغم تعداد بالاتر تویوتا ها و استفاده های سازمانی از لندکروزر، قیمت این خودرو رشدی 2 برابری نسبت به آر ایکس را تجربه کرده است که این مورد نیز به خودی خود موجبات شگفت زده شدن فعالان بازار را فراهم آورده است.

القاب عجیب و گران

البته احتمال قریب به یقین، دلیل این اختلاف قیمت حدودا 2 میلیاردی (قیمت 2 میلیارد تومانی نسخه های تمیز RX در مقایسه با قیمت بیش از 4 میلیاردی تویوتا لندکروزر) را می توان در معروف شدن عجیب و غریب لندکروزر طی چند سال اخیر و توصیف این خودرو با عبارت هایی نظیر حضرت و....جستجو کرد.

پیشنهاد مطالعه: تجربه رانندگی با لکسوس RX350

این درحالیست که لکسوس RX به واسطه ابعاد جمع و جورتر خود، گزینه ای مناسب تر برای استفاده روزمره و درون شهری محسوب می شود و اتفاقا از نظر مشخصات فنی، توانایی آفرود، کیفیت و دوام نیز سرآمد سایز خودروهای هم رده است.

تویوتا لندکروزر

نکته جالب دیگر اینکه در این مورد ویژه، خاص تر بودن لکسوس RX350 نتوانسته زمینه ساز رشد قیمتی نسبت به تویوتا پرادو، لکسوس NX و سایر خودروهای مشابه شود و لندکروزر علیرغم تعداد زیاد نمونه های موجود در کشور، با فاصله ای عجیب از سایرین سبقت گرفته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاهی به شرایط بازار لکسوس RX350 و تویوتا لندکروزر در آشفته بازار خودرو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..