تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه ماسک زعفران برای زیبایی پوست

دلایلی وجود دارد که زعفران یکی از گران ترین ادویه های جهان است. تولید آن و طعم معطر آن تنها دلایل آن نیست. این ادویه گران قیمت همچنین دارای فواید فراوانی برای بدن و پوست است. خواندن را ادامه دهید تا بدانید که چگونه می توانید از ماسک زعفران برای داشتن پوستی بی عیب و نقص استفاده کنید!

ماسک زعفران

زعفران از گل عجیب و غریب Crocus sativus به دست می آید که در آسیا و اروپا بومی سازی شده و به طور گسترده در هند و ایران یافت می شود. قیمت بالای آن صرفاً به دلیل مقدار گل مورد نیاز برای به دست آوردن یک گرم ادویه است. این غالباً در پخت و پز شرقی مورد استفاده قرار می گیرد تا عطر و طعم مشخصی به غذا اضافه شود و آن را خاص تر جلوه دهد.

این ادویه برای زیبایی هم کاربرد دارد و نیازی نیست شما هزینه زیادی برای خرید لوازم آرایشی بسیار گران قیمت پرداخت کنید. کافیست از این ماسک های زیبایی که حاوی زعفران هستند استفاده کنید تا یک ماسک بسیار لوکس در خانه داشته باشید.

گل زعفران چیزی است که کلید بسیاری از موضوعات و خواسته های زیبایی را در خود جای داده است. برای به دست آوردن این ادویه گرانبها، زعفران را با برداشتن نخهای بلند و باریک از گل و خشک کردن آنها به طور کامل برای روزها استخراج می کنید. حالا بگذارید ببینیم این ادویه چه مزایایی برای پوست شما دارد.

خواص زعفران

خواص زعفران برای پوست

زعفران در ابتدا به طور گسترده در ایران، هند و یونان کشت می شد. به غیر از استفاده از آن به عنوان طعم دهنده ای ظریف در غذاهای عجیب و غریب، زعفران در داروهای گیاهی در این کشورها نیز استفاده می شد. این ماده دارای خواص ضد تحریک کننده، ضد فشار خون، ضد حساسیت، ضد تشنج و بسیاری از اثرات مفید دیگر در هنگام مصرف است. زعفران همچنین برای بهبود مهارت های حافظه و یادگیری شناخته می شود. فواید آن برای پوست نیز محقق شده و متخصصان طب طبیعی شروع به افزودن آن به انواع ماسک صورت و کرم های موضعی کردند. در اینجا به خواص زعفران اشاره خواهیم کرد

نشان داده شده است كه زعفران هنگام استفاده به عنوان عصاره در فرمولاسیون كرم موضعی، پوست را مرطوب می كند. این ماده به عنوان ماده ضد اشعه عمل می کند، در نتیجه اشعه ماوراء بنفش را جذب می کند و از پوست در برابر آفتاب محافظت می کند. کاروتنوئیدهای فعال آن مانند کروستین، خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد درد را نشان می دهند. این خواص به پوست برای حفظ سلامتی مطلوب و جوانی کمک می کنند. زعفران همچنین دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش سوزش پوست، بثورات و تورم کمک می کند .

این ساقه های خشک شده هنگام استفاده از فوایدی برای پوست دارند و یک ماسک قدرتمند را تهیه می کنند و به درستی می توانند در روتین روزمره پوست اضافه شوند. جوانسازی، آبرسانی و درخشندگی پوست از مزایای استفاده از این ادویه است. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا حد ممکن تعدادی ماسک صورت را با زعفران آموزش دهیم. خواندن را ادامه دهید تا در مورد این روش های مختلف برای تهیه ماسک زعفران بیشتر بدانید.

زعفران یکی از معروفترین و پر کاربردترین ادویه ها است. اگرچه بسیار گران است اما هنوز هم در سراسر جهان به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. سرشار از مواد مغذی و پر از سلامتی برای پوست و مو است. زعفران فواید بی شماری دارد.

این گیاه از زمان های قدیم به عنوان گیاهی در طب آیورودا برای تقویت زیبایی مورد استفاده قرار می گرفت. افراد با مشکلات پوستی مختلفی نظیر زخم، آکنه، تن های ناهمگون پوستی، پوست کدر، لکه های پوستی و غیره با کمک زعفران به راحتی از بسیاری از این مشکلات پوستی خلاص می شدند و پوست بی عیب و نقصی به دست می آوردند.

خواص زعفران

ضد التهاب

زعفران به عنوان ماده ضد التهاب شناخته شده است. به شما در تسکین آفتاب سوختگی، بثورات پوستی، سوزش و قرمزی کمک می کند.

رنگ پوست را روشن می کند

زعفران در روشن کردن و سفیدتر شدن رنگ پوست کمک می کند. می توانید چند رشته زعفران را در شیر خیس کنید و می توانید چند دقیقه روی صورت و گردن خود بمالید و آن را بشویید یا می توانید چند رشته زعفران را در شیر اضافه کنید و هر روز آن را بنوشید تا رنگ بهتری پیدا کنید.

آکنه و لکه ها را کاهش می دهد

زعفران با خاصیت ضد قارچی اش شناخته شده است که در مقابله با آکنه و جوش ها کمک می کند.

درخشانی پوست را به ارمغان می آورد

زعفران پوست شما را تازه می کند و در خلاص شدن از سیاهی زیر چشم کمک می کند. زعفران همچنین با بهبود گردش خون، چهره را درخشان می کند و باعث براق شدن پوست می شود.

بافت پوست را تقویت می کند

زعفران در بهبود بافت پوست کمک می کند و آن را نرم تر می کند.

پوست را آبرسانی می کند

زعفران به عنوان یک مرطوب کننده خوب شناخته شده است، اگر توجه کنید خواهید دید که بیشتر کرم های مرطوب کننده لوکس دارای زعفران هستند.

طرز تهیه انواع ماسک زعفران برای تقویت پوست

ماسک خانگی

1. ماسک زعفران و چوب صندل

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری پودر چوب صندل 2 تا 3 رشته زعفران 2 قاشق چایخوری شیر (ترجیحاً شیر خام)

کاری که باید انجام دهید:

همه مواد را با هم مخلوط کنید. خمیر را روی صورت تازه شسته شده خود بمالید. ماسک را به طور مساوی روی تمام صورت خود پخش کنید. در حالیکه هنوز مرطوب است با حرکات دایره ای شکل ماساژ دهید و سپس بگذارید 20 دقیقه روی پوست بماند تا خشک شود. با پاشیدن آب بر روی صورت خود آن را بشویید. حداقل هفته ای یک بار این ماسک صورت زعفران خانگی را برای داشتن پوست روشن و صاف استفاده کنید. می توانید از این ماسک تا 3 بار در هفته استفاده کنید. چه تاثیری می گذارد؟

چوب صندل باعث تقویت پوست می شود و پوست شما را صاف و درخشنده می کند.

احتیاط: در صورت حساس بودن به شیر و لبنیات از گلاب استفاده کنید.

2. ماسک صورت زعفران برای درمان جوش و آکنه

مواد لازم:

3 تا 4 رشته زعفران 1/4 لیوان شیر

کاری که باید انجام دهید:

رشته های زعفران را در شیر خیس کنید و بگذارید شیر حدود 2 ساعت با زعفران ترکیب شود. سپس این شیر را روی صورت و گردن خود بمالید. بعد از حدود 10تا 15 دقیقه آن را بشویید. این ماسک صورت زعفرانی را در خانه 3 تا 4 بار در هفته تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

این ماسک باعث رفع آکنه و همچنین بهبود پوست می شود. شیر به عنوان قابض عمل می کند و همچنین پوست را لایه برداری می کند. در صورت استفاده مداوم، پوست شما فوران کردن را متوقف می کند تا مانع آکنه ها شود. لکه های باقی مانده از جوش ها نیز کاهش می یابد.

احتیاط: اگر به لبنیات حساسیت دارید از این روش درمانی استفاده نکنید زیرا این باعث افزایش آکنه شما می شود.

3. ماسک روشن کننده پوست با استفاده از زعفران

مواد لازم:

2 تا 3 رشته زعفران مقدار کمی شکر 1 قاشق چایخوری شیر 1 قاشق چایخوری آب 2 تا 3 قطره روغن زیتون یا نارگیل 1 برش نان

کاری که باید انجام دهید:

زعفران را در یک (یا دو) قاشق چایخوری آب در طول شب خیس کنید. صبح شیر، شکر و … را اضافه کنید. روغن مورد نظر خود را به آب زعفران اضافه کنید. یک تکه نان را در این مخلوط غوطه ور کنید و با استفاده از این تکه نان، مخلوط را روی صورت خود پخش کنید. آرد نان می تواند به صورت شما بچسبد اما به راحتی می توانید آنها را بشویید. این ماسک را حدود 15 دقیقه روی صورت خود نگه دارید. بعد از خشک شدن، آب را روی صورت بریزید و صورت را بشویید. هفته ای 3 تا 4 بار تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

این ماسک زعفران پوست را به سرعت و به طور ملایم پاکسازی می کند. به کاهش نقاط تیره و خطوط خفیف کمک می کند. شکر پوست را لایه برداری می کند در حالی که روغن آن را تغذیه و آبرسانی می کند.

4. ماسک صورت دانه های آفتابگردان و زعفران

مواد لازم:

3 تا 4 دانه آفتابگردان 2 تا 3 رشته زعفران 1/4 لیوان شیر

کاری که باید انجام دهید:

دانه های آفتابگردان و زعفران را یک شب در شیر خیس کنید. صبح، این مخلوط را آسیاب کرده و خمیر حاصل را روی پوست خود بمالید. این ماسک را تا زمان خشک شدن روی پوست نگه دارید و سپس صورت خود را بشویید. همچنین می توانید به جای شیر از آب گرم برای یک شب خیساندن استفاده کنید. هفته ای دو بار از این ماسک صورت استفاده کنید. چگونه تاثیر می گذارد:

این ماسک صورت، پوست شما را روشن و گلگون می کند. دانه آفتابگردان حاوی روغن هایی است که به صورت موضعی به عنوان نرم کننده عمل می کنند و سرشار از ویتامین E است.

ماسک روغن زیتون و زعفران

5. ماسک صورت زعفران با روغن زیتون

مواد لازم:

3 تا 4 رشته زعفران 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

کاری که باید انجام دهید:

رشته های زعفران را با روغن مخلوط کنید. با استفاده از این روغن پوست را با حرکات رو به بالا ماساژ دهید. روغن را بعد از یک ساعت با استفاده از یک دستمال مرطوب پاک کنید. شما می توانید این روغن را در طول شب نیز بر روی پوست بگذارید. به جای روغن زیتون می توان از روغن نارگیل، روغن بادام یا روغن کنجد نیز استفاده کرد. این کار را یک شب در میان تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

ماساژ با روغن و زعفران باعث گردش خون پوست شده و جلوه زیبایی به آن می بخشد. ماساژ همچنین به اسیدهای چرب تغذیه کننده روغن کمک می کند تا به راحتی در پوست جذب شوند.

6. ماسک صورت زعفران و عسل

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری عسل 2 تا 3 رشته زعفران

کاری که باید انجام دهید:

عسل را با رشته های زعفران مخلوط کنید. با استفاده از حرکات دایره ای به سمت بالا، پوست صورت را با این مخلوط ماساژ دهید. چند دقیقه قبل از شستشوی آن با آب، مخلوط زعفران-عسل را روی پوست بگذارید. این کار را هر 2 تا 3 روز یک بار انجام دهید. چگونه تاثیر می گذارد؟

آنتی اکسیدان های موجود در عسل می توانند به شما در خلاص شدن از لکه های پوستی، لکه های تیره و جای زخم ها کمک کنند. عسل همچنین به نگه داشتن رطوبت در پوست کمک می کند.

7. زعفران و شیر خشک برای درمان خشکی پوست

مواد لازم:

1/4 فنجان آب تمیز 4 تا 5 رشته زعفران 2 قاشق غذاخوری پودر شیر خشک

کاری که باید انجام دهید:

با همه مواد یک خمیر درست کنید و ماسک را روی صورت بمالید. حدود 15 دقیقه آن را روی پوست بگذارید. ماسک صورت را با آب ساده بشویید. هفته ای دو بار از این ماسک صورت استفاده کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

تمام فواید شیر در فرم پودری آن بسیار متمرکز است. این می تواند به راحتی برای درمان مشکلات پوست های خشک و کدر استفاده شود.

احتیاط: این روش درمانی نباید توسط افرادی که به محصولات لبنی حساسیت دارند، استفاده شود.

8. ماسک صورت زعفران و بادام

مواد لازم:

10 رشته زعفران 4 تا 5 عدد بادام آب

کاری که باید انجام دهید:

بادام و زعفران را یک شب در آب خیس کنید. روز بعد همه چیز را با هم آسیاب کنید تا خمیری یکدست تهیه شود. ماسک صورت را روی پوست بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. آن را با آب بشویید. این ماسک صورت می تواند دو بار در هفته استفاده شود. چگونه تاثیر می گذارد؟

این ماسک خانگی باعث تقویت رنگ پوست به کمک خاصیت سفید کننده بادام می شود. همچنین تعادل رطوبت پوست به دلیل روغن طبیعی موجود در بادام احیا می شود.

ماسک ریحان و زعفران

9. ماسک برگ ریحان و زعفران برای جوش ها

مواد لازم:

5 برگ ریحان 10 تا 15 رشته زعفران آب

کاری که باید انجام دهید:

برگ های ریحان و زعفران را با آب کافی آسیاب کنید تا خمیری یکدست تهیه شود. این مخلوط را روی جوش ها و نواحی مستعد جوش قرار دهید. بگذارید ماسک برای چند دقیقه خشک شود و بعد آن را بشویید. هفته ای دوبار این کار را تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

خواص ضد میکروبی ریحان برای رهایی از باکتری های ایجاد کننده جوش مفید است. این گیاه همچنین دارای خاصیت ترمیم زخم است به این معنی که اجازه نمی دهد جوش ها، لکی روی پوست بگذارند و حتی لک های موجود را هم درمان می کند.

10. زعفران برای نقاط تیره پوست

مواد لازم:

2 تا 3 رشته زعفران 2 قاشق غذاخوری آب

کاری که باید انجام دهید:

زعفران را یک شب در آب خیس کنید و رشته ها را در صبح کاملاً در مخلوط کنید مخلوط کنید تا به خوبی حل شوند. این ماسک را زیر چشم بگذارید و اجازه دهید تا برای 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند. همچنین، این محلول را روی همه لکه های تیره روی صورت خود بمالید. آن را با آب بشویید. این کار را هر روز صبح تکرار کنید تا پوست تان با طراوت و تازه شود. چگونه تاثیر می گذارد؟

لکه های سیاه و دایره های تیره روی صورت با استفاده منظم از این روش درمانی از بین می روند. زعفران چهره را روشن تر می کند و باعث تقویت پوست می شود.

11. ماسک صورت زعفران برای پوست کدر

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری شیر 1 قاشق غذاخوری آرد نخود 7 تا 8 رشته زعفران

کاری که باید انجام دهید:

یک گرم از آرد نخود را در شیر خیس کنید. آرد خیس شده را به همراه همان شیر و رشته های زعفران آسیاب کنید. این ماسک را روی صورت بمالید. پس از اینکه خشک شد، آن را بعد از 15 تا 20 دقیقه بشویید. هفته ای دو بار از این ماسک صورت استفاده کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

این ماسک صورت باعث کاهش افتادگی پوست می شود و باعث خوشبو شدن پوست می شود. آرد نخود همه خاک، آلودگی و چربی را جذب می کند. همچنین پوست را لایه برداری می کند.

12. ماسک صورت ماست، لیمو و زعفران برای آکنه

مواد لازم:

1 قاشق چایخوری ماست 1/2 قاشق چایخوری آب لیمو 1/2 قاشق چایخوری زعفران

کاری که باید انجام دهید:

زعفران خود را با استفاده از مخلوط کن یا آسیاب پودر کنید. در یک کاسه کوچک، سه ماده را با هم مخلوط کنید تا خمیری تشکیل شود. با استفاده از یک برس، ماسک صورت را بر روی پوست خود بکشید و ده دقیقه صبر کنید تا نفوذ کند. بعد از خشک شدن ماسک، آن را با استفاده از یک اسفنج یا حوله یا دستمال مرطوب جدا کرده و با استفاده از آب سرد بشویید. هفته ای یک تا دو بار تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

لیمو و زعفران و ماست همگی دارای خواص ضد باکتریایی هستند که به مقابله با میکروب هایی که ممکن است باعث آکنه شوند، کمک می کنند. ماست حاوی اسید لاکتیک، روی و ویتامین های B است که به از بین بردن آکنه و تقویت پوست و جوانسازی هنگام استفاده موضعی کمک می کند. لیمو یک ماده قابض طبیعی است که به سفت شدن منافذ و کاهش سبوم که ممکن است مسدود کننده منافذ باشد و منجر به آکنه شود، کمک می کند.

احتیاط: آب لیموی بیشتر اضافه نکنید به خصوص اگر آکنه شدید دارید زیرا می تواند پوست را سوزانده و آکنه را تحریک کند.
برای بهترین نتیجه، از آب لیموی تازه استفاده کنید. آبلیموی موجود در فروشگاه ها ممکن است حاوی مواد دیگری باشد که باعث تحریک پوست شود. برای جلوگیری از سوزش پوست از ماست های ساده، بدون طعم و بدون شیرینی استفاده کنید که حاوی مواد افزودنی نیستند.

13. ماسک صورت زعفران، پودر زردچوبه و آب

مواد لازم:

8 تا 10 رشته زعفران یک قاشق غذاخوری آب 1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه

کاری که باید انجام دهید:

8 تا 10 رشته زعفران را در یک قاشق غذا خوری آب خیس کنید (می توانید گلاب را به جای آب ساده استفاده کنید). 1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را به آن اضافه کنید. به خوبی مخلوط کنید تا یک خمیری صاف و یکدست تهیه کنید. روی صورت به عنوان ماسک بمالید. 15 دقیقه صبر کنید و با آب ساده بشویید. هفته ای یک بار تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

زردچوبه به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی و همچنین یک ماده عالی برای درخشندگی پوست، می تواند با زعفران همراه باشد و علائم رنگدانه را کاهش دهد.

ماسک شیر و زعفران

14. تهیه ماسک با زعفران، روغن نارگیل، شیر، شکر و گلاب

مواد لازم:

2 تا 3 رشته زعفران 1 قاشق چایخوری شیر خام 4 تا 5 قطره روغن نارگیل 1 قاشق چایخوری گلاب کمی شکر

کاری که باید انجام دهید:

رشته های زعفران را در یک قاشق چایخوری شیر خام خیس کنید و یک شب بگذارید بماند. صبح، 4 تا 5 قطره روغن نارگیل، یک قاشق چایخوری گلاب و یک شکر را به آن اضافه کنید. به خوبی مخلوط کرده و با یک برس روی پوست صورت خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب بشویید. هفته ای سه بار تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

تمام مواد تشکیل دهنده این ماسک صورت به صورت جمعی برای لایه برداری، مرطوب کردن، آبرسانی و روشن شدن رنگ پوست کار می کنند. بنابراین، پوست تان شاداب و نرم تر می شود.

چگونه زعفران را انتخاب کنیم؟

زعفران بسیار گران است! بنابراین محصولات آلوده و تقلبی برای تکثیر زعفران وجود دارد. استفاده از زعفران تقلبی روی پوست بسیار خطرناک است زیرا ممکن است باعث ایجاد واکنش های آلرژیک یا ایجاد تغییرات ناخواسته در پوست شما شود که ممکن است همیشه قابل درمان نباشد. همچنین، از آنجا که ما نیز به دلیل برخی از مزایای سلامتی مؤثر (و نه فقط عطر و طعم) زعفران را مصرف می کنیم، بسیار ضروری است که مطمئن شویم زعفران مان خالص است تا از مسمومیت غذایی یا سایر عوارض جانبی سلامتی جلوگیری کنیم.

برای تعیین اینکه آیا شما زعفران غیر استاندارد دارید یا نه، مقداری از محصول را در آب گرم یا شیر غوطه ور کنید. اگر مایع فوراً زرد شود، زعفران جعلی است. زعفران خالص باید حداقل 10 تا 15 دقیقه طول بکشد تا رنگ طلایی قرمز یا زرد تیره اش به کل آب یا شیر سرایت کند و عطر زعفران کم کم شروع به رشد می کند. شما می توانید هر شب قبل از خواب آن را امتحان کنید اما قبل از استفاده از زعفران حداقل حدود هشت تا ده ساعت باید آن را خیس کنید.

زعفران یک ماده فوق العاده بی خطر و آزمایش شده برای بهبود نه تنها صورت شما بلکه سلامت پوست است. تنها مشکل استفاده از این ادویه این است که گفته می شود زعفران یک ماده القا کننده گرما است و می تواند گرمای زیادی در بدن ایجاد کند. استفاده از زعفران در آب و هوای گرم در طول تابستان می تواند منجر به خطوط کوچک یا جوش صورت شود. از این رو بهترین راه استفاده از زعفران در زمستان ها و یا در شرایط جوی خنک تر است.

زعفران پادشاه ادویه ها محسوب می شود. خوب، مطمئناً پادشاه زیبایی نیز هست. آیا قبلاً از ماسک صورت زعفران استفاده کرده اید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

زعفران مرغوب

اثرات جانبی زعفران

زعفران وقتی به صورت موضعی استفاده می شود تقریباً هیچ عارضه جانبی ندارد. فقط مطمئن شوید که از آن زیاد استفاده نمی کنید تا از زرد شدن پوست تان جلوگیری کنید اما مصرف زیاد زعفران به صورت خوراکی می تواند عوارض جانبی زیادی از جمله سردرد، ضعف، سرگیجه، از دست دادن اشتها، سقط جنین در زنان باردار و غیره ایجاد کند.

سوالات متداول

آیا نوشیدن شیر زعفران باعث ایجاد پوستی زیباتر می شود؟

مصرف منظم شیر زعفران هیچ تاثیری روی پوست شما نخواهد گذاشت. با این حال فشار خون را تحت کنترل نگه می دارد و سطح کلسترول خون را تنظیم می کند و از این طریق از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

آیا می توانیم روزانه زعفران بخوریم؟

بله ما می توانیم با اضافه کردن کمی از آن به غذای خود، روزانه زعفران بخوریم اما اطمینان حاصل کنید که بیش از 1.5 گرم در روز از این ادویه استفاده نمی کنید.

نکته آخر:

زعفران اگر خالص و با کیفیت باشد نباید پس از شستشو رد زردی روی پوست تان بماند.

بهتر است قبل از رفتن به مراسم مهم از آن استفاده نکنید.

اگر صورت تان کمی رنگ گرفت می توانید روی یک پد پنبه ای کمی شیر یا گلاب بزنید و با آن صورت تان را پاک کنید. خواهید دید که اثر زردی از بین خواهد رفت.

منبع:

stylecraze

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه ماسک زعفران برای زیبایی پوست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..