تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشمندان با ترفندی جدید ثبات عملیاتی سیستم‌ کوانتومی را ۱۰ هزار برابر ارتقا دادند

سیستم کوانتومی توانایی‌های زیادی دارد، با این حال دانشمندان قادر به ساخت سیستمی با فعالیت طولانی مدت و پایدار نیستند، موضوعی که اخیرا محققان دانشگاه «شیکاگو» روی آن تمرکز و به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کرده‌اند.

کامپیوترهای کوانتومی زمانی کارآمد می‌شوند که ما از ارتباط حالت‌‌های الکترون‌ها با یکدیگر اطلاع پیدا کنیم، با این حال دستیابی به این ارتباط که با نام «همدوسی کوانتومی» شناخته می‌شود، سخت و گران است. حالا تیمی از دانشمندان دانشگاه شیکاگو موفق به کشف راهی شده‌اند که مدت زمان همدوسی یا فعالیت این سیستم‌ها را ۱۰ هزار برابر افزایش می‌دهد.

دانشمندان ادعا کرده‌اند که راه حل آن‌ها توسط تمام سیستم‌های کوانتومی قابل استفاده است و می‌تواند انقلابی در این زمینه ایجاد کند. نویسنده ارشد این مقاله، «دیوید اوشالوم» اعلام کرده:

«این موفقیت بزرگ باعث ایجاد راه‌های جدیدی برای تحقیقات پیرامون سیستم‌های کوانتومی می‌شود. کاربرد گسترده این کشف و پیاده‌سازی ساده آن، روی بسیاری از جنبه‌های مهندسی کوانتومی تاثیر خواهد گذاشت.»

کامپیوترهای کوانتومی را به سختی می‌توان کنترل کرد. در سطح کوانتوم، کیوبیت به راحتی تحت تاثیر محیط خود قرار می‌گیرد و هرچیزی از ارتعاشات گرفته تا تغییر دما می‌توانند روی عملکرد آن‌ها تاثیر مخرب داشته باشند. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی باید سیستم را به صورت فیزیکی ایزوله کرد یا از مواد خالص در ساخت آن‌ها استفاده کرد. هر دو روش غیر عملی هستند و به هزینه بسیار بالایی نیاز دارند.

سیستم کوانتومی

راه حل جدید دانشمندان برای سیستم‌های کوانتومی ساده‌تر از روش‌های قبلی است. نویسنده اول این مقاله، «کوین میائو» عنوان کرده:

«در این رویکرد ما به دنبال حذف نویز از محیط اطراف نیستیم و بجای آن، سیستم را فریب می‌دهیم تا فکر کند که نویزی را تجربه نمی‌کند.»

این تیم برای کنترل سیستم از پالس‌های الکترومغناطیسی و میدان مغناطیسی متناوب به صورت مداوم استفاده می‌کند. آن‌ها سپس می‌توانند این میدان مغناطیسی را به گونه‌ای تنظیم کنند که نویزها مورد توجه کامپیوتر کوانتومی قرار نگیرند. با این روش، سیستم کوانتومی می‌تواند به مدت ۲۲ میلی ثانیه کار کند که اگرچه فوق العاده کم است، اما در مقایسه با سیستم‌های قبلی ۱۰ هزار برابر مدت زمان بیشتری فعال باقی می‌ماند.

در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی درباره سیستم‌های کوانتومی صورت گرفته که برای مثال می‌توان به افزایش ۵ تا ۴۵ برابری سرعت محاسبات آن‌ها در پژوهشی جدید اشاره کرد، با این حال هنوز راه طولانی تا استفاده تجاری از آن‌ها داریم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشمندان با ترفندی جدید ثبات عملیاتی سیستم‌ کوانتومی را ۱۰ هزار برابر ارتقا دادند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..