تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه چند مدل ماسک صورت شکلاتی برای تقویت پوست

شکلات ها از بین بهترین چیزهای زندگی چیزی هستند که باید برای آنها مرد. یک هدیه، یک راه درمانی، چیزی که می تواند نوسانات مکرر خلق و خوی شما را برطرف کند در واقع شکلات جواب همه چیز است. چه می شود اگر من به شما بگویم که ماسک صورت شکلاتی می تواند به شما پوستی بی عیب و نقصی نیز بدهد؟

ماسک صورت شکلاتی

غافلگیر شدید؟ پوست شما هم به اندازه خود شما کاملاً شکلات را دوست دارد و این همان چیزی است که در این مقاله خواهید خواند. ما اینجا به شما طرز تهیه چند ماسک صورت شکلاتی را آموزش خواهیم داد.

پوست شما چگونه از شکلات سود می برد؟

شکلات ها فواید سلامتی زیادی دارند و به شما پوستی سالم، درخشان و بی عیب و نقص می دهند. اما این امر چگونه امکان پذیر است؟

شکلات تلخ حاوی کاتچین، پلی فنول و فلاونول است. این ترکیبات آلی آن را به یک آنتی اکسیدان قدرتمند تبدیل می کنند. شکلات های تلخ از عصاره بذر کاکائو تهیه شده اند که از نظر ظرفیت آنتی اکسیدانی میوه ای فوق العاده محسوب می شوند. یک مطالعه نشان می دهد که میزان فلاونول ها، پلی فنول ها و سایر آنتی اکسیدان های شکلات تلخ نسبت به سایر میوه ها بیشتر است. از پوست شما در برابر آفتاب محافظت می کند. فلاونول های موجود در شکلات نه تنها از پوست شما در برابر اشعه UV مضر محافظت می کنند بلکه باعث افزایش سطح هیدراتاسیون پوست شما و تقویت جریان خون می شوند. شکلات تلخ به شما در مبارزه با استرس کمک می کند. استرس یکی از دلایل اصلی از کار افتادن کلاژن و بروز چروک است و یک مطالعه نشان داده است که کاکائو در کاهش سطح هورمون های استرس کمک می کند. عصاره کاکائو همچنین می تواند علائم درماتیت آتوپیک را درمان کند. یک مطالعه بر روی موش ها که توسط محققان دانشگاه ملی سئول و دانشگاه ماساچوست انجام شده است، نشان داد که پلی فنول های موجود در عصاره کاکائو باعث کاهش التهاب شده و علائم آلرژیک دیگر مربوط به مشکلات پوست را درمان می کند.

اکنون که می دانید شکلات می تواند چه کارهایی روی پوست شما انجام دهد، بیایید چند ماسک صورت شکلاتی را یاد بگیرید که می توانید به راحتی در خانه امتحان کنید.

طرز تهیه انواع ماسک صورت شکلاتی

ماسک شکلات

1. ماسک صورت شکلاتی برای پوست های چرب و مستعد جوش

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو (شیرین نشده، مورد استفاده برای پخت و پز) کمی دارچین 1 قاشق غذاخوری عسل (ارگانیک)

کاری که باید انجام دهید:

یک کاسه بردارید و پودر کاکائو، عسل و دارچین را با هم مخلوط کنید. خمیری درست کنید. اگر خمیر خیلی غلیظ است، عسل بیشتری اضافه کنید. آن را روی صورت و گردن خود بمالید. آن را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست بگذارید و بعد آن را بشویید. دو بار در هفته تکرار کنید. چه تاثیری می گذارد؟

شکلات و عسل دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند که باکتری های ایجاد کننده جوش را بدون خشک کردن پوست شما از بین می برند. آنها همچنین پوست شما را نرم نگه می دارند.

2. ماسک صورت شکلات تلخ

مواد لازم:

2 عدد شکلات بار تلخ یا شکلات تخته ای (از آنهایی که حداقل 70٪ کاکائو دارند استفاده کنید) ⅔ فنجان شیر 1 قاشق چایخوری نمک دریا 3 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

کاری که باید انجام دهید:

شکلات بار را در یک کاسه ذوب کنید. نمک، شکر و شیر را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. بگذارید خنک شود و سپس روی صورت و گردن خود بمالید. آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه در همان حال بگذارید و بعد آن را بشویید. دو بار در هفته این کار را تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

از آنجایی که سرشار از آنتی اکسیدان هاست، این ماسک صورت شکلاتی پوست شما را تغذیه می کند و از رادیکال های آزاد مضر محافظت می کند.

3. ماسک صورت و شکلات و خاک رس

مواد لازم:

¼ فنجان پودر کاکائو 2 قاشق غذا خوری خاک رس (فولر) 2 قاشق غذاخوری ماست ساده 1 قاشق چایخوری آب لیمو 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل

کاری که باید انجام دهید:

همه مواد را کاملاً مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید. آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی بگذارید. با آب سرد بشویید. دو بار در هفته این کار را تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

آب لیمو و ماست پوست شما را درخشان تر کرده و منافذ آن را از بین می برند. پودر کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان است و به همراه روغن نارگیل و خاک رس، پوست شما را شاداب می کند.

4. ماسک صورت شکلاتی با پودر کاکائو و خامه سنگین

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو (شیرین نشده) 1 قاشق غذا خوری خامه سنگین

کاری که باید انجام دهید:

پودر کاکائو را با خامه سنگین مخلوط کرده و خمیری درست کنید. صورت خود را کاملاً تمیز کرده و ماسک صورت را بمالید. آن را به مدت 15 تا 30 دقیقه بگذارید و بعد آن را بشویید. دو بار در هفته تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

این ماسک فوق العاده تغذیه کننده و آبرسان کننده صورت است و مناسب انواع پوست است. پوست را آرام می کند، آن را نرم می کند و همچنین در صاف شدن آن تاثیر گذار است.

5. تونر صورت شکلاتی

مواد لازم:

شکلات ذوب شده (50 گرم) 1 عدد موز 1 فنجان توت فرنگی 1 فنجان هندوانه

کاری که باید انجام دهید:

میوه ها را در غذاساز یا مخلوط کن مخلوط کرده و شکلات را به آن اضافه کنید. ماسک صورت را بمالید و حداقل 20 دقیقه روی پوست بگذارید. با آب گرم بشویید. دو بار در هفته تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

این ماسک صورت شکلاتی و میوه ای بسیار مرطوب کننده است. پوست شما را مرطوب می کند و آن را سالم تر می کند. این ماسک صورت به ویژه در فصل تابستان بسیار مفید است زیرا تأثیر بسیار آرامش بخشی بر روی پوست دارد.

6. ماسک صورت شکلاتی برای پوست کدر

مواد لازم:

4 قاشق غذاخوری پودر کاکائو (شیرین نشده) 4 قاشق غذا خوری قهوه 8 قاشق غذا خوری خامه سنگین (می توانید از شیر بادام، ماست یا شیر نارگیل هم استفاده کنیدو) 2 قاشق غذاخوری شیر نارگیل

کاری که باید انجام دهید:

تمام مواد تشکیل دهنده را ترکیب کنید. ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید. آن را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست بگذارید. آن را بشویید. یک بار در هفته تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

این ماسک صورت نه تنها پوست شما را تغذیه می کند بلکه به آرامی آن را لایه برداری می کند. روغن نارگیل آن را هیدراته نگه می دارد، لبنیات آن را مرطوب می کند و پودر کاکائو پوست شما را تسکین می دهد زیرا دارای خواص ضد التهابی است.

7. ماسک پیل آف شکلات

مواد لازم:

⅓ فنجان پودر کاکائوی شیرین نشده ¼ فنجان عسل ارگانیک 2 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

کاری که باید انجام دهید:

تمام مواد را کاملاً مخلوط کنید تا خمیری غلیظ درست شود. آن را روی تمام صورت و گردن خود بمالید. بگذارید خشک شود. آن را به آرامی به صورت ورقه ای از روی پوست جدا کنید. برای شستشو نیز می توانید با آب ماساژ دهید. یک بار در هفته این کار را تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

کاکائو و شکر تمام سلول های مرده پوست را از صورت شما خارج کرده و منافذ آن را از حالت انسداد خارج می کنند. عسل باکتری ها را از بین می برد و پوست شما را مرطوب می کند.

8. ماسک صورت موز و شکلات برای درخشان شدن پوست

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری عسل ½ فنجان موز پوره شده 1 قاشق غذاخوری ماست

کاری که باید انجام دهید؟

تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کنید.

خمیری غلیظ درست کنید و آن را روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید تا خشک شود. با آب ولرم بشویید. دو بار در هفته تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

پودر کاکائو حاوی آنتی اکسیدان است و در کنارش موز، پوست شما را مرطوب کرده و خاصیت ارتجاعی آن را حفظ می کند. عسل یک ضد باکتری عالی است در حالی که ماست پوست شما را یکدست کرده و آن را روشن تر می کند.

9. ماسک صورت شکلاتی جوان کننده

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو 1 قاشق غذا خوری خامه (سنگین یا ترش) 1 قاشق غذاخوری عسل

کاری که باید انجام دهید:

تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا به یک قوامی مانند خمیر غلیظ برسید. ماسک صورت را به آرامی بر روی پوست ماساژ دهید. آن را به مدت 20 تا 30 دقیقه بگذارید و بعد آن را بشویید. یک بار یا دو بار در هفته تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

پودر کاکائو حاوی آنتی اکسیدان هایی است که پوست شما را تازه می کنند. عسل یک ضد باکتری عالی است که پوست شما را کاملاً تمیز می کند و گرفتگی منافذ را باز می کند. خامه پوست شما را مرطوب می کند.

10. ماسک شکلات و جو دوسر برای پوست های خشک

مواد لازم:

½ فنجان پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری جو دوسر 1 قاشق چایخوری خامه سنگین 1 قاشق چایخوری عسل

کاری که باید انجام دهید:

همه مواد را مخلوط کنید. از نوک انگشتان خود استفاده کنید تا ماسک را در تمام صورت و گردن خود به آرامی بمالید. حدود 15 تا 20 دقیقه آن را روی پوست بگذارید. با آب ولرم بشویید. یک بار در هفته تکرار کنید.

چگونه تاثیر می گذارد؟

بلغور جو دوسر همه سلول های مرده پوست را از سطح پوست شما خارج می کند در حالی که سایر مواد پوست شما را نرم و مرطوب نگه می دارند. پوست شما بعد از یک روز خسته کننده، روشن تر شده و احساس آرامش می کند.

11. ماسک صورت آبرسان شکلات

مواد لازم:

½ فنجان پودر کاکائو 1 عدد زرده تخم مرغ 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل (تصفیه نشده)

کاری که باید انجام دهید:

تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کنید. ماسک صورت را به طور مساوی روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید 20 دقیقه خشک شود. با آب ولرم بشویید. دو بار در هفته تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

این ماسک صورت مرطوب کننده پوست را تغذیه کرده و آنرا آبرسانی می کند. از خشکی جلوگیری می کند و زبری پوست شما را تا حد زیادی کاهش می دهد.

12. ماسک درمانی زیبایی کاکائو

مواد لازم:

½ فنجان پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری عسل 2 قاشق غذاخوری ماست 2 کپسول ویتامین E

کاری که باید انجام دهید:

کپسول های ویتامین E را سوراخ کرده و مایع داخل آن را استخراج کنید. تمام مواد را خوب مخلوط کنید. ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید تا خشک شود و بعد بشویید. دو بار در هفته تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

پودر کاکائو منبعی از مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است و در کنارش ویتامین E از آسیب های پوستی جلوگیری کرده و آن را ترمیم می کند. این ماسک صورت به پوست شما ظاهری محکم تر می بخشد.

13. ماسک صورت آووکادوی شکلاتی برای چین و چروک

مواد لازم:

1 قاشق چایخوری پودر کاکائو ¼ آووکادوی رسیده و پوره شده 2 قاشق چایخوری شیر نارگیل 2 قاشق چایخوری روغن زیتون یا کنجد

کاری که باید انجام دهید:

پودر کاکائو و سایر مواد را به آواکادوی پوره شده اضافه کنید. خوب مواد را مخلوط کنید. روی تمام صورت و گردن خود بمالید. بگذارید خشک شود و بعد آن را بشویید. یک بار در هفته تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

فلاونوئیدهای موجود در پودر کاکائو با رادیکال های آزاد مضر مبارزه می کنند. جدای از آن، ویتامین ها و اسیدهای چرب موجود در آووکادو، شیر نارگیل و روغن زیتون یا کنجد پوست شما را در برابر از دست رفتن رطوبت محافظت می کنند و آن را نرم می کنند.

14. ماسک صورت شکلات و چای سبز

مواد لازم:

½ فنجان پودر کاکائو 2 عدد چای سبز کیسه ای 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری ماست 1 قاشق غذاخوری عسل

کاری که باید انجام دهید:

چای سبز کیسه ای را در آب جوش بیندازید و بگذارید خنک شود. تمام مواد لازم را به عصاره چای سبز اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. بسته صورت را روی پوست بمالید و بگذارید تا خشک شود. آن را بشویید. یک بار یا دو بار در هفته تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

چای سبز و پودر کاکائو حاوی آنتی اکسیدان هستند. این یک ماسک ضد پیری عالی است که علائم پیری را کاهش می دهد و به شما پوستی جوان تر می بخشد. عسل و ماست همچنین در کاهش لکه های تیره کمک می کنند.

15. ماسک صورت شکلات، آرد نخودچی و لیمو برای داشتن پوست روشن

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری آرد نخودچی 1 قاشق چایخوری ماست ½ فنجان پودر کاکائو ½ لیمو

کاری که باید انجام دهید:

آرد نخودچی، ماست و پودر کاکائو را درون یک کاسه ریخته و آب نصف یک لیمو را درون آن بچکانید. خوب مخلوط کرده و ماسک را روی صورت بمالید. بگذارید حدود 30 دقیقه بماند تا خشک شود و بعد آن را بشویید. دو بار در هفته این کار را تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

آرد نخودچی و لیمو پوست شما را تمیز کرده و لکه های تیره را کاهش می دهند، حتی پوست شما را یکدست می کنند. ماست در کاهش لکه های سنی و چین و چروک کمک می کند و پوست شما را درخشان تر می کند.

16. ماسک شکلات و آلوئه ورا

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری پودر کاکائوی تلخ 1 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا 2 قاشق چایخوری شیر

کاری که باید انجام دهید:

ابتدا پودر کاکائو و ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کنید. هنگامی که مخلوط یکدست شد، کمی شیر اضافه کنید، فقط برای اینکه خمیر رقیق تر شود و پخش آن روی پوست راحت تر شود. یک پد پنبه ای را در شیر خیس کنید و صورت خود را با آن پاک کنید. سپس ماسک را بمالید. آن را به مدت 15 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس بشویید. از مرطوب کننده صورت سبک استفاده کنید. یک بار یا دو بار در هفته تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

اگر پوست شما کسل و خسته به نظر می رسد، این یک ماسک عالی برای بازگرداندن شادابی به آن است. این ماسک رطوبت، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم را از کاکائو برای پوست فراهم می کند.

ژل آلوئه ورا پوست را روشن تر می کند، باعث جوانی می شود و باعث یکدستی رنگ پوست می شود. شیر لایه خشک و سلول های پوستی را از بین می برد و باعث جوان سازی پوست می شود.

17. ماسک شکلات و شی باتر

مواد لازم:

1 تا 2 قطعه شکلات 1 قاشق چایخوری شی باتر

چه کاری باید انجام دهید:

شکلات را ذوب کرده و از روی حرارت بردارید. شی باتر را اضافه کنید. گاهی اوقات هم بزنید در حالی که گرمای شکلات کره را ذوب می کند. در صورت لزوم، دوباره مخلوط را گرم کنید. هنگامی که مخلوط شما به خوبی ترکیب شد، آن را روی صورت تازه تمیز شده بمالید. (مطمئن شوید که در ابتدا خیلی گرم نیست). آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه بگذارید. یک بار در هفته تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

این ماسک باعث می شود احساس کنید که در یک سالن لوکس اسپا قرار دارید. فوق العاده خامه ای، تغذیه کننده و مرطوب کننده است، بوی شگفت انگیزی می دهد و احساس زیبایی برای پوست به همراه دارد.

شی باتر یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی است. به راحتی در پوست نفوذ می کند، آن را دوباره پر می کند، تولید کلاژن را بهبود می بخشد و از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

18. ماسک شکلات و جوجوبا

مواد لازم:

چه کاری باید انجام دهید:

شکلات را ذوب کنید. قهوه و روغن جوجوبا را اضافه کنید. همه چیز را به خوبی با هم مخلوط کنید. به محض خنک شدن به اندازه ای که پوست شما را نسوزاند، روی صورت مرطوب بمالید. حدود 5 دقیقه پوست خود را با حرکات آهسته و دایره ای ماساژ دهید. سپس 10 دقیقه دیگر آن را روی پوست بگذارید. با آب ولرم و یک پاک کننده ملایم بشویید و یک کرم صورت بمالید. یک بار یا دو بار در هفته تکرار کنید. چگونه تاثیر می گذارد؟

لایه برداری منظم برای حفظ سلامت پوست، جوانی و درخشان بودن پوست بسیار مهم است. اسکراب های صورت سلول های مرده پوست، گرد و غبار و روغن اضافی پوست را از بین می برد و پوست را ترغیب به تجدید خود می کند.

این ماسک / اسکراب صورت نیز بسیار تغذیه کننده و مرطوب کننده است. این باعث می شود پوستی نرم و صاف داشته باشید.

19. اسکراب بدن شکلات و فندق 1 قاشق غذاخوری بزرگ شکلات 1 فنجان شکر نصف یک فنجان روغن فندق (می توانید به جای آن از روغن بادام شیرین هم استفاده کنید.) 1 قاشق غذاخوری فندق – اختیاری

چه کاری باید انجام دهید:

ابتدا شکر و شکلات را مخلوط کرده و روغن را اضافه کنید. فقط روغن را به اندازه ای به آن اضافه کنید تا قوام آن مانند ماسه مرطوب باشد. مواد را مخلوط کنید تا همه چیز به خوبی ترکیب شود. در حین دوش گرفتن اقدام کنید. ماسک را به خوبی روی بدن ماساژ دهید. با استفاده از شامپوی بدن ملایم آن را بشویید و لوسیون بدن را بمالید. اگر می خواهید از این اسکراب بر روی صورت خود استفاده کنید، به جای شکر سفید از شکر قهوه ای استفاده کنید زیرا بسیار ملایم تر است. همچنین مقدار آن را تنظیم کنید زیرا به نسبت کل بدن خود به مقدار کمتری نیاز خواهید داشت.

قبل از استفاده از هر یک از ماسک های صورت شکلاتی، باید چند نکته را در نظر بگیرید:

اقدامات احتیاطی قبل از استفاده از ماسک های شکلاتی قبل از استفاده از یک ماسک صورت، همیشه صورت خود را تمیز کرده و همه آثار ناخالصی و آلودگی را از بین ببرید. هرگز اجازه ندهید که ماسک صورت کاملاً خشک شود. هنگام خشک شدن بلافاصله آن را از بین ببرید. در صورت خشک شدن کامل روی سطح صورت، با مقداری آب آن را خیس کرده و چند دقیقه صبر کنید. اگر کاملاً خشک است، برای از بین بردن آن باید سفت و سخت مالشش دهید که برای پوست شما مفید نیست. هنگام پاک کردن ماسک شکلات، همیشه پوست را با حرکت دایره ای ماساژ دهید. هنگام استفاده از ماسک صورت در نزدیکی ناحیه چشم، مراقب باشید. هرگز آن را خیلی نزدیک به چشم ها نمالید زیرا پوست آن منطقه بسیار ظریف است.

پوست شما کمی هیجان را دوست دارد. و چه چیزی می تواند برای آن بهتر از شکلات باشد؟ با این ماسک های جالب پوست خود را درمان کنید و درخشش آن را ببینید.

منبع:

stylecraze

bespotted

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه چند مدل ماسک صورت شکلاتی برای تقویت پوست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..