تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعطیلی دانشگاه‌ها در روز‌های کنکور/۱۰ مصلی به حوزه‌ها اضافه شد

اضافه شدن ۱۰ مصلی و ۴۸ سالن به حوزه های کنکور سراسری/دانشگاه ها 29 و 1 شهریور تعطیل می شوند

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست روسای دانشگاه‌ها با موضوع "هماهنگی جهت برگزاری مطلوب کنکور سراسری" درباره برگزاری کنکور سراسری گفت: برای برگزاری کنکور روز‌های چهارشنبه، ۲۹ مرداد و شنبه اول شهریور دانشگاه‌ها تعطیل می‌شوند.

او افزود: فقط افرادی که اجازه رسمی از سازمان سنجش آموزش کشور دارند، می‌توانند وارد حوزه شوند. اصل اول، آرامش داوطلبان و بعد بازرسی  است.

خدایی ادامه داد: به بازرسان وزارت بهداشت تاکید کرده ایم که بازرسی از حوزه‌ها را قبل از برگزاری انجام دهند تا آرامش داوطلبان در جلسه کنکور حفظ شود.

او یادآوری کرد: پنجاه و هفتمین آزمون سراسری طی روز‌های، ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریور با شرکت یک میلیون و ۱۴۶ هزار نفر برگزار می‌شود.

خدایی ادامه داد: این آزمون طی ۴ روز برگزار خواهد شد. ۵۸ درصد شرکت کنندگان خانم و ۴۲ درصد آقا هستند. این آزمون در ۳۹۲ شهر و ۳ هزار و ۳۰۰ حوزه امتحانی برگزار می‌شود در حالی که در سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ حوزه امتحانی داشتیم.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: عوامل اجرایی که امسال استفاده کرده ایم از ۷۵ هزار نفر سال ۹۸، به ۱۷۵ هزار نفر رسیده است. امسال با کمک نهاد سیاست گذاری مصلی‌ها و وزارت ورزش و جوانان تعداد ۱۰ مصلی و ۴۸ سالن به حوزه‌های برگزاری آزمون اضافه شد.

رئیس سازمان سنجش بیان کرد: در حوزه‌ها حداقل فاصله یک و ۸۰ متر رعایت شده است. با توجه به کمک همه دستگاه‌های کشوری و لشکری توانستیم اقدامات لازم برای برگزاری آزمون سراسری را اجرایی کنیم. در بحث برگزاری برخی دستگاه‌ها فضای فیزیکی و برخی نیروی انسانی و مواد بهداشتی در اختیار ما قرار دادند.

کمک نیروی‌های بسیج برای مدیریت ازدحام در حوزه‌ها

رئیس سازمان سنجش در ادامه بیان کرد: برای حوزه‌ها و زمان برگزاری آزمون، سه فرآیند در نظر گرفته ایم ابتدا اینکه زمان ورود داوطلبان را زیاد کرده ایم تا ازدحام زیاد نشود؛ دوم اینکه در داخل حوزه‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و سوم اینکه در خروج از حوزه‌ها با دستور العمل‌هایی که تهیه می‌شود داوطلبان به صورت تدریجی از حوزه‌های خارج می‌شوند.

خدایی اضافه کرد: برای تکریم خانواده‌ها و داوطلبان از سازمان بسیج کمک گرفته ایم تا به عنوان همیار آزمون کمک کنند که فاصله اجتماعی در خروج از حوزه‌ها رعایت شود.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: یکی از نکاتی که برای ما و خانواده داوطلبان مهم است، سلامتی داوطلبان است. همه باید کمک کنیم تا یک محیط سالم و امن از لحاظ آزمون و سلامتی برای داوطلبان فراهم کنیم. داوطلبان و خانواده‌ها اگر به ما کمک نکنند نمی‌توانیم آزمون را با موفقیت برگزار کنیم. ازدحام خانواده‌ها و ازدحام داوطلبان پشت حوزه‌ها هیچ کمکی به کسب نمره داوطلب نمی‌کند و فقط سلامتی داوطلبان را به خطر می‌اندازد.

او به خانوده ها توصیه کرد: اگر فرزندشان را به محل آزمون می‌رسانند دو تا سه کوچه بالاتر پارک کنند و جلوی درب حوزه اتراق نکنند.

رئیس سازمان سنجش در پایان گفت: برای رفاه حال خانواده داوطلبان، اگر دانشگاه‌ها به ما اجازه بدهند، پارکینگ دانشگاه را در اختیار مردم قرار می‌دهیم و یا فضای باز این مکان ها را در اختیار آنها قرار می‌دهیم تا در فضای باز بایستند. کل تلاش ما و همکاران این است که بتوانیم فضای سالم و امن برای برگزاری آزمون سراسری فراهم کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعطیلی دانشگاه‌ها در روز‌های کنکور/۱۰ مصلی به حوزه‌ها اضافه شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..