تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هواوی و ZTE از برنامه توسعه شبکه 5G هند کنار گذاشته می‌شوند

به گزارش بلومبرگ، دولت هندوستان تصمیم دارد که شرکت‌های چینی هواوی و زدتی‌ای را از برنامه توسعه شبکه 5G کشورش حذف کند. این تصمیم در حالی گرفته شده است که در ماه‌های اخیر، تنش‌هایی در مرز دو کشور همسایه رخ داده است.

مقاله‌های مرتبط:

براساس این گزارش، دولت هند تمام پیشنهادهای سرمایه‌گذاری از کشورهایی که با آن‌ها مرز مشترک دارد را محدود کرده است. این تصمیم در پی اصلاح قوانین سرمایه‌گذاری باتوجه‌به مسائل و تصمیمات امنیتی در این کشور پرجمعیت جنوب آسیا اتخاذ شده است. تصمیم‌گیری در مورد ممنوعیت فعالیت هواوی در گرو تأیید دفتر نخست وزیری هند است و انتظار می‌رود تا یک یا دو هفته آینده اعلام شود.

در صورت تأیید این تصمیم، هند به فهرست کشور‌هایی می‌پیوندد که هواوی را از برنامه‌های مربوط به توسعه تکنولوژی 5G در شبکه‌های بی‌سیم منع کرده‌اند. از جمله این کشور‌ها می‌توان به آمریکا، انگلستان و استرالیا اشاره کرد. ممنوعیت به‌کارگیری فناوری این غول‌ حوزه مخابرات به دلیل نگرانی از احتمال جاسوسی آن‌ برای حکومت کمونیستی چین، گرفته شده است. هواوی بار‌ها این اتهامات امنیتی را رد کرده است. در ماه ژوئن (خرداد) سنگاپور نیز برای توسعه شبکه اصلی 5G خود، شرکت‌های اروپایی نوکیا و اریکسون را به هواوی ترجیح داد.

تحریم کامل هواوی تسط ایالات متحده آمریکا

اخبار این ممنوعیت احتمالی، از احساسات ضدچینی مردم در هند سرچشمه می‌گیرد؛ احساساتی که پیامد درگیری خونبار ماه ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد ۱۳۹۹) در منطقه مورد مناقشه کوهستانی هیمالیا، در مرز دو کشور است. در این درگیری بیش از ۲۰ سرباز هندی کشته شدند. از پیامدهای این تنش می‌توان به ممنوع‌شدن ۵۹ برنامه اپلیکیشن چینی، از جمله تیک‌تاک درهند اشاره کرد.

هواوی و زدتی‌ای هنوز به خبر این ممنوعیت احتمالی واکنشی نشان نداده‌اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هواوی و ZTE از برنامه توسعه شبکه 5G هند کنار گذاشته می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..