تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موتورولا ۱۹ شهریور نسل دوم Razr را رونمایی می‌کند

موتورولا به‌تازگی تیزر کوتاه گوشی هوشمند بعدی خود را منتشر کرده است. این گوشی موتورولا احتمالا قرار است نسل دوم گوشی تاشدنی ریزر (Motorola Razr) باشد و از شبکه‌ی 5G استفاده کند. موتورولا در توضیحات مربوط به تیزر گفته قصد دارد روز ۹ سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۹ شهریور ۱۳۹۹) «تجربه‌ی [ارائه‌شده توسط] گوشی‌های هوشمند را باری دیگر تا کند».

تیزری که موتورولا منتشر کرده حاوی اطلاعات بسیار زیادی نیست، با این‌‌حال آنچه در تیزر می‌بینیم احتمالا نمای کناری یک گوشی هوشمند تاشدنی را به‌تصویر می‌کشد. گوشی موردبحث که طراحی شبیه به موتورولا ریزر ۲۰۱۹ دارد در این تیزر کوتاه، تا می‌شود. اگر مواردی که گفتیم برای اثبات اینکه موتورولا به‌دنبال رونمایی مدل جدید ریزر است کافی به‌نظر نمی‌رسند، بهتر است بدانید این شرکت در تیزر جدیدش از همان فونتی استفاده کرده که پیش‌تر در تیزر ریزر ۲۰۱۹ استفاده کرده بود. موتورولا در آن تیزر گفته بود «قرار است تا شوید». 

موتورولا ریزر ۲۰۱۹ تنها یکی از گوشی‌‌های تاشدنی عرضه‌شده در سال جاری میلادی به‌حساب می‌آید و رقبای بسیار باکیفیتی در بازار دارد. در این دستگاه که از فرم فاکتور پوسته‌صدفی استفاده می‌کند، شاهد صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچ pOLED  با وضوح ۲٬۱۴۲ در ۸۷۶ پیکسل هستیم. صفحه‌نمایش خارجی محصول از نوع gOLED است و وضوح ۸۰۰ در ۶۰۰ پیکسل را به‌نمایش می‌گذارد. اسنپدراگون ۷۱۰ تراشه‌ای است که در ریزر استفاده شده بود؛ این تراشه در دسته‌ی تراشه‌های میان‌رده جای می‌‌گیرد، بااین‌حال قدرت پردازشی مناسبی ارائه می‌دهد. 

تیزر رویداد رونمایی نسل دوم گوشی تاشدنی موتورولا ریزر / Motorola Razr

شایعه‌های مربوط به مدل ارتقاءیافته‌ی موتورولا ریزر که مجهز به فناوری 5G است، از ماه‌ها پیش آغاز شده‌اند و منابع مختلف ادعاهای زیادی درباره‌ی این دستگاه مطرح کرده‌اند. گفته می‌شود گوشی جدید موتورولا صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچ دارد، برای ثبت تصاویر از دوربین بهبودیافته‌ی ۴۸ مگاپیکسلی ایزوسل برایت GM1 سامسونگ استفاده می‌کند و به‌طور کلی سخت‌افزار بهتری دارد.

همچنین گفته می‌شود دوربین سلفی محصول به حسگر ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده است. آن‌طور که شایعه‌ها ادعا می‌کنند، موتورولا ریزر جدید دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ ذخیره ‌سازی و باتری ۲٬۸۴۵ میلی‌آمپرساعتی خواهد بود؛ این درحالی است که مدل فعلی از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم،‌ ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و باتری ۲٬۵۱۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد.

درکنار این‌ها گفته می‌شود موتورولا ریزر نسل دوم قرار است از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ استفاده کند. اسنپدراگون ۷۶۵ مجهز به هشت هسته‌ی پردازشی است و بر پایه‌ی لیتوگرافی هفت نانومتری ساخته شده. این تراشه از یک هسته‌ی Cortex-A76 با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز، یک هسته‌ی Cortex-A76 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز استفاده می‌کند و به پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۲۰ مجهز شده. استفاده از اسنپدراگون ۷۶۵، فناوری 5G را به نسل جدید موتورولا ریزر می‌آورد. 

مقاله‌های مرتبط:

آن‌طور که رسانه‌ی XDA-Developers ادعا می‌کند، موتورولا ریزر جدید دارای کدنام smith است و از شماره‌مدل XT2071-4 استفاده می‌کند. نسل دوم موتورولا ریزر به‌صورت پیش‌فرض دارای سیستم‌عامل اندروید ۱۰ خواهد بود. طبق ادعای افشاگران، ابعاد صفحه‌نمایش داخلی Flex View و صفحه‌نمایش خارجی Quick View قرار نیست تغییر کند. پیش‌بینی می‌شود موتورولا بخواهد در صفحه‌نمایش گوشی تاشدنی خود از شیشه‌ی فوق باریک (Ultra Thin Glass) استفاده کند. بازار هدف این گوشی احتمالا آمریکای شمالی و چین خواهد بود. 

نسل اول گوشی تاشدنی موتورولا ریزر دستگاهی بود که تا پیش عرضه به بازار، در شبکه‌های اجتماعی توجهات زیادی را جلب کرد اما درنهایت نتوانست خاطره‌ی موفق گوشی کلاسیک ریزر را زنده کند و به موفقیت چندانی در بازار دست نیافت.

طراحی کلی محصول و صفحه‌نمایش تاشدنی جزو موارد جذاب موتورولا ریزر بودند، اما با دستگاهی سروکار داشتیم که برچسب قیمت ۱٬۴۹۹ دلاری را یدک می‌کشید و سخت‌افزاری در حد پرچمداران امروزی نداشت. عمر باتری ضعیف،‌ دوربین کم‌کیفیت، لولای نه‌چندان کارآمد و صفحه‌نمایشی که نتوانست در حد انتظار ظاهر شود، همگی جزو نقاط ضعف موتورولا ریزر نسل اول بودند. موتورولا توانسته در نسل دوم این مشکلات را رفع کند؟ نوزدهم شهریورماه جواب این سؤال را خواهیم فهمید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موتورولا ۱۹ شهریور نسل دوم Razr را رونمایی می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..