تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خبری مهم برای ناشران و متقاضیان حضور در نمایشگاه کتاب/ طرح «تابستانه کتاب» در سراسر کشور آغاز شد

مجوزی برای برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی و فیزیکی صادر نشده است/آغاز طرح «تابستانه کتاب» در سراسر کشوربه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی در حوزه ادبیات هفته گذشته روی داد که در اینجا به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

بیشتر بخوانید

مجوزی برای برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی و فیزیکی صادر نشده است

در پی انتشار فراخوان‌هایی مبنی بر برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به صورت فیزیکی و مجازی خانه کتاب اعلام کرد، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، تاکنون هیچ مجوزی برای برگزاری نمایشگاه کتاب اعم از فیزیکی یا مجازی در سال جاری صادر نکرده است.

کتاب «مقتل نوجوان» به مناسبت ماه محرم منتشر شد

کتاب «مقتل نوجوان» زندگینامه و سیر حوادث منتهی به کربلا و عاشورا را به طور مستند و عالمانه و بر طبق شیوه «مقتل نویسی»، امّا روان و ساده ویژه نوجوانان، تدوین و به تصویر کشیده است.

«مقتل خوانی» از جمله سفارش‌های ائمه علیهم‌السلام در عزای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است. در ماه محرم خیمه‌های هیأت‌های مذهبی برپا می‌شوند و پرچم‌های «هیهات مناالذّله» در سراسر کشور خبر از رسیدن شور شیدایی، عشق و تشنگی، زیبایی و شهادت، اسارت و حزن و اندوه می‌دهند.

فعالیت بیش از ۱۰۰ تولید کننده در زمینه نوشت افزار ایرانی

نشست خبری و افتتاحیه جشنواره سراسری ایران نوشت در مجتمع فرهنگی سرچشمه با حضور محمد یقینی مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی، ابوالفضل شیرزاد عضو هیئت مدیره مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی، علی رمضانی مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش، محمد ابراهیم محمدی مدیر کل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی برگزار شد.

محمد یقینی مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی در این مراسم گفت: از سال ۹۱ و ۹۲ به دلیل وجود مشکلات جدی در زمینه نوشت افزار از جمله اینکه ۹۰ درصد بازار نوشت افزار به محصولات خارجی تعلق داشت و هیچ محتوای ایرانی متناسب با فرهنگ مردم وجود نداشت، بیش از ۱۰۰ تولید کننده در این زمینه به صورت متمرکز فعالیت می‌کنند.

آغاز طرح «تابستانه کتاب» در سراسر کشور

۷۶۱ کتابفروشی از ۳۱ استان کشور در طرح «تابستانه کتاب» مشارکت کرده‌اند که از ۱۸ مردادماه با یارانه ۲۰درصدی کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را به مخاطبان ارائه می‌کنند.

در این طرح، استان تهران با ۱۱۵ کتابفروشی، اصفهان با ۸۵ کتابفروشی و خراسان رضوی با ۸۱ کتابفروشی بیشترین مشارکت را از آن خود کرده‌اند.

جشن ملی مترجمان برگزار نمی‌شود

محمدرضا اربابی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت که امسال با توجه به وضعیتی که از نظر شیوع بیماری کرونا در کشور وجود دارد، دجشن ملی مترجمان برگزار نمی‌شود.

مهدی توکلیان دبیر جشنواره «کتابخوان و رسانه» شد

علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همزمان با روز خبرنگار و با هدف ایجاد مشارکت نسل جدید و فعال حوزه رسانه و فرهنگ و هم‌افزایی با رسانه‌ها در حکمی مهدی توکلیان مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را به عنوان دبیر نخستین دوره جشنواره «کتابخوان و رسانه» منصوب کرد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خبری مهم برای ناشران و متقاضیان حضور در نمایشگاه کتاب/ طرح «تابستانه کتاب» در سراسر کشور آغاز شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..