تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استان خراسان جنوبی علی‌رغم مرز مشترک با افغانستان از امن‌ترین استان‌های کشور است

به گزارش خبرآنلاین از خراسان جنوبی : محمدصادق معتمدیان ظهر امروز در جلسه تکریم و معارفه فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: نیروی انتظامی در عرصه‌ها و مقاطع مختلف، بحران‌های مختلف را  مقتدرانه با رأفت اسلامی و با مدارای با مردم، پشت سر گذاشته است.

وی از امنیت به عنوان یکی از مهمترین ارکان حاکمیتی کشورها یاد کرد و گفت: در سایه امنیت است که فعالیت‌های دیگر حوزه‌ها ظهور و بروز پیدا می‌کند و امروزه با وجود همه دشمنان نظام و تهدیدهای آنان، ایران اسلامی یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جانفشانی‌های نیروی انتظامی در مدیریت اغتشاشات و مشکلاتی که در تاریخ ادبیات امنیتی کشور ثبت شده تصریح کرد: طی سال‌های اخیر با حضور سردار اشتری، پایگاه اجتماعی نیروی انتظامی ارتقاء پیدا کرده و اعتماد عمومی نیز به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

معتمدیان ضمن تشریح شرایط استان گفت: خراسان جنوبی با وجود وسعت و پهناوری و مرز مشترکی که با یکی از کانون‌های ناامنی دنیا دارد، از امن‌ترین استانهای کشور است.

وی با اشاره به نقش نیروهای مسلح، دستگاه قضایی در تأمین امنیت استان ادامه داد: مردم استان به ویژه مرزنشینانی که در سخت‌ترین شرایط اقلیمی علاوه بر تأثیری که به عنوان جمعیت مولد در اقتصاد دارند، در تأمین امنیت استان نقش آفرینی کرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اینکه در ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک استان امنیت برقرار است قطعاً حاصل تلاش‌ها، زحمات، فداکاری‌ها و ایثارگری‌های نیروهای مسلح به ویژه نیروی انتظامی، نظامی، سپاه و ارتش است که با همکاری و هم افزایی کاملاً تحرکات دشمن در فراسوی مرزها را پایش می‌کنند و با اشراف اطلاعاتی کامل مرزها، با هرگونه اقدامی در مرزها در نطفه برخورد قاطع دارند.

معتمدیان به کارنامه درخشان نیروی انتظامی در ۵ ساله حضور سردار شجاع در استان اشاره کرد و گفت: طی این مدت شاهد ارتقاء شاخص‌های امنیتی بودیم، برای مثال در حال حاضر از نظر جرایم خشن و پرخطر، سرقت‌های مسلحانه، آدم ربایی و گروگانگیری در پایین‌ترین سطح قرار داریم.

وی ادامه داد: در موضوع مقابله با سوداگران مرگ، خراسان جنوبی از استانهای موفق است و هر سال با افزایش کشفیات مواجه هستیم. از ابتدای امسال نیز ۳۲ تن کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم که با وجود شرایط استان و قرار گرفتن در مسیر دو کریدور اصلی کشور،  تنها ۲ درصد کشفیات مربوط به استان است که توان و اشراف نیروی انتظامی، نیروهای اطلاعاتی، سپاه و دستگاه قضایی در کسب این موفقیت‌ها تأثیرگذار بوده است.

به گفته وی؛ نقش مردم ولایتمدار، متدین و با فرهنگ استان نیز در وضعیت موجود و ایجاد آرامش و نظم و انضباط بسیار مؤثر بوده است.

استاندار خراسان جنوب متذکر شد: طی این ایام، موضوع انتخابات را داشتیم که علیرغم همه مشکلات در حوزه اقتصادی و متأثر از خشکسالی‌ها، خوشبختانه مردم حضور حداکثری داشتند و افتخار کسب رتبه دوم را در بحث مشارکت سیاسی در کشور داشته‌ایم و انتخابات در امنیت کامل در همه مناطق استان برگزار شد.

معتمدیان با تأکید بر اینکه از ویژگی‌های منحصربفرد شورای تأمین استان، همدلی است افزود: به همت همراهی و همدلی اعضای شورای تأمین، نارضایتی‌ها در حوزه‌های مختلف به صورت روزانه رصد و پایش می‌شود و همین کنترل و پیگیری‌ها سبب شد سال گذشته رتبه اول رضایتمندی عمومی به خراسان جنوبی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در ایام کرونا که فشار زیادی به مردم وارد آمد و محدودیت‌هایی ایجاد شد، استان خدمات خوبی به اقشار آسیب دیده از کرونا ارائه کرد که در نوع خود بی سابقه بود و با وجود همه محدودیت‌ها، مردم خیر استان که همواره در عرصه‌های خدمات رسانی پیشرو هستند، خوش درخشیدند.

به گفته وی؛ در بحث فاصله گذاری اجتماعی نیز به واسطه حضور شبانه روزی نیروی انتظامی نظم و انضباط به طور کامل در استان برقرار شد و در شرایطی که شاهد اتفاقات تلخی در کشورهای مدعی پیشرفت بودیم،  هیچ بی نظمی در سطح استان نداشتیم. 

استاندار از تلاش‌های سردار شجاع فرمانده سابق نیروی انتظامی در استان تقدیر کرده و برای سرهنگ فرشید، فرمانده جدید نیروی انتظامی آرزوی توفیق کرد.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استان خراسان جنوبی علی‌رغم مرز مشترک با افغانستان از امن‌ترین استان‌های کشور است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..