تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نخود پلو متفاوت و خوشمزه + طرز تهیه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نخود پلو یکی از انواع غذا‌های معروف و خوشمزه کشور ترکیه و شهر استانبول است. این غذا در این کشور به نام نوهوتلو پیلاو معروف است. طبخ این غذا بسیار ساده و راحت می‌باشد و در این زمان بسیار کمی می‌توانید آن را آماده کنید. مواد اولیه این غذا نیز در دسترس می‌باشد. از این رو حتما توصیه می‌کنیم که این غذا را در منزل برای وعده غذایی ناهار خود آماده کنید و از طعم لذیذ و عالی آن لذت ببرید.

نخود پلو را هم با گوشت گوسفند طبخ و آماده می‌کنند و هم با گوشت مرغ. از این جهت می‌توانید با توجه به ذائقه غذایی خاص خود این غذای عالی را در منزل آماده کنید. این غذا در شمال کشور ایران نیز طبخ می‌شود، اما با کمی تغییر و تفاوت در مواد اولیه و روش طبخ آن آماده می‌شود. در واقع با افزودن کشمش که اسم این غذا نیز به نخود پلو با کشمش معروف است، یک غذای عالی و فوق العاده طبخ می‌کنند. وجود مواد اولیه متنوع در طبخ این غذا، چون وجود حبوبات و گوشت این پلوی خوشمزه را به یک نوع غذای منحصر به فرد تبدیل کرده است. اگر شما نیز عاشق انواع پلو‌های مخلوط با طعم متفاوت آن هستید، پس حتما این نوع غذا را در منزل طبخ و از طعم آن لذت ببرید. این پلوی مخلوط هم روز‌های عادی شما را خاص و خوشمزه خواهد کرد و هم دورهمی‌های شما را متفاوت و به یاد ماندنی می‌کند.

مواد لازم

نخود: نصف پیمانه
گوشت: ۱۵۰ گرم
برنج: ۲ پیمانه
پیاز متوسط: ۱ عدد
زعفران: به میزان لازم
دارچین: نصف قاشق مرباخوری
نمک، زردچوبه و فلفل قرمز: به میزان لازم

مراحل پخت

ابتدا نخود را در قابلمه بریزید و ۲ لیوان آب به آن اضافه و بر روی حرارت ملایم بگذارید تا بپزد.

بعد از یک ساعت و نیم که نخود‌ها خوب پخته شد آن را آبکش کنید.

در یک ماهیتابه دیگر پیاز نگینی خرد شده را سرخ کنید.

سپس گوشت چرخ کرده، نمک، زردچوبه و فلفل را به ماهیتابه اضافه و مواد را مخلوط کنید.

بعد از کمی تفت دادن مواد در ماهیتابه نخود، دارچین و زعفران را اضافه کنید.

برنج را در قابلمه دیگر آماده و آبکش کنید.

حالا مایع نخود پلو را با برنج آبکش شده مخلوط کنید و سپس در قابلمه دم بگذارید.

منبع: غذالند

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نخود پلو متفاوت و خوشمزه + طرز تهیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..