تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




می 10 اولترا شیائومی با شارژ 120 واتی، زوم 120 برابری و نمایشگر 120 هرتزی رونمایی شد

شیائومی دَه سال پیش در چین بنیان‌گذاری شد تا به یکی از شرکت‌های فناوری‌محور این کشور تبدیل شود. یک سال پس از بنیان‌گذاری، می وان (Mi 1)، اولین گوشی هوشمند برند شیائومی، روانه‌ی بازار شد. دَه سال از بنیان‌گذاری شیائومی می‌گذرد و این شرکت در مراسم ویژه‌ای که ساعاتی پیش برگزار کرد، گوشی جدیدی رونمایی کرد. شیائومی می ۱۰ اولترا (Xiaomi Mi 10 Ultra) پرچم‌دار جدیدی است که به‌وضوح نشان می‌دهد صنعت گوشی‌های هوشمند در دَه سال اخیر چقدر پیشرفت کرده است.

می ۱۰ اولترا اولین گوشی در بین گوشی‌های شیائومی به‌حساب می‌آید که پسوند Ultra را یدک می‌کشد. می ۱۰ اولترا بهبودهای محسوسی درمقایسه‌با می ۱۰ پرو به‌خود دیده تا به دستگاهی بسیار خاص تبدیل شود. می ۱۰ اولترا واقعا دستگاه خاصی است؛ نه‌فقط به‌لحاظ داشتن دوربین و سخت‌افزار توانمند، بلکه به‌‌دلیل معرفی در سالگرد دَه‌سالگی شیائومی. چینی‌ها تلاش کرده‌اند مجموعه‌ای از دستاوردهای جدیدشان را به می ۱۰ اولترا تزریق کنند تا این گوشی بتواند دربرابر رقبای قدرتمندش در بازار، عملکردی عالی از خود نشان دهد.

در می ۱۰ اولترا استفاده از صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی همراه‌با شارژ سیمی ۱۲۰ واتی و دوربینی ۴۸ مگاپیکسلی با مکانیسم پریسکوپی و بزرگ‌نمایی ۱۲۰ برابری دیجیتالی را شاهد هستیم. دوربین اصلی گوشی نیز حسگر ۴۸ مگاپیکسلی دارد؛ اما این حسگر بزرگ‌تر از حسگر دوربین پریسکوپی است. دوربین پریسکوپی و دوربین ۱۳ میلی‌متری فوق‌عریض، دیگر دوربین‌های پنل پشتی می ۱۰ اولترا هستند. دوربین ۱۳ میلی‌متری می ۱۰ اولترا عریض‌ترین دوربینی به‌حساب می‌آید که تاکنون در گوشی‌های هوشمند استفاده شده است. 

نمای پشت و جلو مدل سفید می 10 اولترا شیائومی / Mi 10 Ultra

جدیدترین پرچم‌دار شیائومی از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با وضوح فول HD پلاس، پنل OLED و خروجی رنگ ۱۰ بیت، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی برخوردار است. پنل OLED می ۱۰ اولترا که از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند، نسبت تصویر ۱۹٫۵:۹ دارد و به حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت دست پیدا می‌کند. می ۱۰ اولترا از اسپیکر استریو استفاده می‌کند و بخش بالای سمت چپ صفحه‌نمایش آن میزبان حفره‌ای دایره‌ای‌شکل برای دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی است. شیائومی می‌گوید حسگر اثرانگشتِ زیر نمایشگر گوشی بهبود پیدا کرده است.

دوربین پریسکوپی شیائومی می 10 اولترا بزرگ‌نمایی اپتیکال ۵ برابری و بزرگ‌نمایی دیجیتال ۱۲۰ برابری ارائه می‌دهد

یکی از قابلیت‌های مهم می ۱۰ اولترا را می‌توانیم مجموعه‌دوربین پنل پشتی آن به‌حساب بیاوریم؛ جایی که برآمدگی بزرگ مشکی‌رنگ از چند دوربین بزرگ و قدرتمند میزبانی می‌‌کند. دوربین اصلی گوشی حسگر ۴۸ مگاپیکسلی 1/1.3 اینچی و لنزی با دیافراگم f/1.85 دارد و به سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال مجهز شده است.

دوربین دوم که مکانیسم پریسکوپی دارد، از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی 1/2.0 اینچ با دیافراگم f/4.1 بهره می‌گیرد. مکانیسم ویژه‌ی دوربین‌های پریسکوپی باعث انحراف نور از مسیرش می‌شود تا درنهایت فاصله‌ی کانونی افزایش یابد و دوربین بتواند بزرگ‌نمایی بسیار زیادی ارائه دهد. برای آشنایی بیشتر با مکانیسم پریسکوپی می‌توانید این مقاله‌ی زومیت را مطالعه کنید. دوربین پریسکوپی می ۱۰ اولترا بزرگ‌نمایی اپتیکال ۵ برابری و بزرگ‌نمایی دیجیتال ۱۲۰ برابری ارائه می‌دهد و دوربین‌های اصلی و تله‌فوتو‌ گوشی می‌توانند ویدئوها را با وضوح 8K ضبط کنند. دو دوربین دیگر دوربین ۲۰ مگاپیکسلی فوق‌عریض با فاصله‌ی کانونی ۱۳ میلی‌متر و دوربین تله‌فوتو ثانویه با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی است. این دوربین تله‌فوتو بزرگ‌نمایی اپتیکال دوبرابری ارائه می‌دهد.

نمای نزدیک دوربین می 10 اولترا شیائومی / Mi 10 Ultra

شیائومی می ۱۰ اولترا در زیر بدنه‌‌اش از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کند که در نگاه اول، کمی دور از انتظار بود؛ زیرا کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس را هم با بهبود محسوسی درمقایسه‌با مدل عادی معرفی کرده است و انتظار داشتیم موبایلی در حدواندازه‌ی می ۱۰ اولترا به مدل پلاس مجهز باشد؛ البته درهرصورت اسنپدراگون ۸۶۵ هم تراشه‌ای قدرتمند به‌حساب می‌آید. پرچم‌دار جدید شیائومی از ۸ یا ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR5 و ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرسرعت UFS 3.1 بهره می‌ببرد.

فناوری شارژ سریع Xiaomi Mi 10 Ultra توان ۱۲۰ وات دارد

شیائومی در گوشی می ۱۰ اولترا از سیستم خنک‌کننده‌ی LiquidCool 2.0 مبتنی‌بر محفظه‌ی بخار استفاده کرده است. این گوشی به ۶ ورقه‌ی گرافیتی نیز مجهز است تا گرمای ناشی از فعالیت قطعات و البته شارژ سریع باتری، بهینه‌تر مدیریت شود. سیستم خنک‌کننده‌ی کارآمد در دستگاه‌هایی نظیر می ۱۰ اولترا که شارژ فوق‌سریع دارند، مشخصه‌ی بسیار پراهمیتی است.

تاکنون، شرکت‌های مختلف چینی فناوری‌های شارژ پرسرعتی معرفی کرده‌اند و شیائومی نیز در گوشی جدید خود از شارژ ۱۲۰ وات Mi Turbo Charge استفاده کرده است. می ۱۰ اولترا نخستین گوشی هوشمند دنیا است که با این فناوری روانه‌ی بازار می‌شود. شیائومی می‌گوید Mi Turbo Charge می‌تواند باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی می ۱۰ اولترا را تنها در ۲۰ دقیقه کاملا شارژ کند. شیائومی می‌گوید این باتری نوعی باتری لیتیوم‌یون مبتنی‌بر گرافین است که پیش‌تر نمونه‌ی آن را ندیده بودیم. سؤال مهمی که درباره‌ی فناوری‌های شارژ سریع ایجاد می‌شود، این است: باتری‌های دارای این فناوری‌ها در بلندمدت چقدر دوام می‌آورند؟ شیائومی می‌گوید می ۱۰ اولترا پس از ۸۰۰ بار چرخه‌ی شارژ‌، حداقل ۹۰ درصد از ظرفیت باتری خود را حفظ می‌کند. 

سه دستگاه می 10 اولترا شیائومی / Mi 10 Ultra سفید و مشکی و شفاف

فناوری شارژ بی‌سیم می ۱۰ اولترا نیز در دسته‌ی شارژهای سریع جای می‌گیرد و توان ۵۰ واتی ارائه می‌دهد. می ۱۰ اولترا نخستین گوشی هوشمند دنیا است که شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی دارد و شیائومی می‌گوید به‌لطف این فناوری می‌توان درصد باتری گوشی را در ۴۰ دقیقه از صفر به صد رساند؛ البته برای دستیابی به حداکثر ظرفیت این فناوری باید شارژر بی‌سیم سازگار با آن را تهیه کنید.

قیمت مدل پایه‌ی می ۱۰ اولترا شیائومی ۷۶۰ دلار است

پرچم‌دار جدید چینی‌ها از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند و در آن از رابط کاربری MIUI 12 برپایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ استفاده شده است. شیائومی می ۱۰ اولترا قرار است در رنگ‌های مشکی (Obsidian Black) و نقره‌ای (Mercury Silver) عرضه شود که هر دو مدل پنل پشتی سرامیکی دارند. البته شیائومی نسخه‌ی ویژه‌ای از گوشی را هم با نام Transparent Edition عرضه می‌کند که پنل پشتی شفاف دارد. 

قیمت مدل پایه‌ی شیائومی می ۱۰ اولترا با هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۷۶۰ دلار و قیمت مدل دیگر با هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۸۰۵ دلار است. این گوشی دو نسخه‌ی قدرتمندتر نیز دارد: یکی نسخه‌ای با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و دیگری نسخه‌ای با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ای ذخیره‌سازی. قیمت نسخه‌ی اول ۸۶۵ دلار و قیمت نسخه‌ی دیگر ۱،۰۰۵ دلار است. عرضه‌ی گوشی جدید شیائومی از ۱۶ اوت ۲۰۲۰ (۲۶ مرداد ۱۳۹۹) در چین آغاز خواهد شد. فعلا چیزی از تاریخ عرضه‌ی می ۱۰ اولترا در بازارهای بین‌المللی نمی‌دانیم. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «می 10 اولترا شیائومی با شارژ 120 واتی، زوم 120 برابری و نمایشگر 120 هرتزی رونمایی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..