تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوگل مپس پس از سه سال غیبت به اپل واچ برمی‌گردد

روز گذشته، گوگل با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی رسما اعلام کرد قصد دارد اپلیکیشن گوگل مپس (Google Maps) را به ساعت‌های هوشمند سری اپل واچ برگرداند. بیش از سه سال پیش، گوگل به‌یک‌باره تصمیم گرفته بود سرویس گوگل‌مپس را در اپل‌واچ از دسترس خارج کند. ازطریق گوکل‌مپسِ اپل‌واچ می‌توانید قدم‌به‌قدم به جاهای مختلفی بروید که روی ساعت هوشمند ذخیره کرده‌اید (نظیر خانه یا محل کار). اگر به‌دنبال رفتن به جاهای دیگر هستید، می‌توانید به‌سادگی مقصد را روی گوشی تعیین کنید و در ساعت به مسیرتان ادامه دهید. 

سال ۲۰۱۷، گوگل در سکوت خبری و به‌دور از انتظارات اپلیکیشن گوگل‌مپس را از اپل‌واچ حذف کرد. در همان زمان، این شرکت اعلام کرد انتظار دارد بتواند در آینده سرویس مپس را دوباره به اپل‌واچ برگرداند. در آن روزها، تحلیلگران مدعی شدند اپلیکیشن‌های حوزه‌ی سلامتی و تناسب‌اندام به‌خوبی با اپل‌واچ سازگار هستند؛ اما اپلیکیشن‌های دیگری نظیر گوگل‌مپس چندان با ماهیت اپل‌واچ سازگار نیستند و به‌خوبی با آن کار نمی‌کنند؛ بنابراین، حذف گوگل‌مپس از اپل‌واچ تصمیمی منطقی بود. 

اپل‌واچ نه‌تنها محبوب‌ترین ساعت هوشمند دنیا است؛ بلکه بیشتر از هر ساعت دیگری با استقبال چشمگیر کاربران مواجه شده و لقب «محبوب‌ترین ساعت دنیا» برازنده‌اش است. براساس داده‌های مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC، اپل‌واچ امروزه ۲۸ درصد از سهم بازار ساعت‌ها را دراختیار دارد.

هنگامی‌که اپل‌واچ نخستین‌ بار در سال ۲۰۱۵ عرضه شد، محدودیت‌هایی داشت که بر تجربه‌ی کاربری تأثیر می‌گذاشت. برای مثال، در اپل‌واچ از سیگنال سلولار اختصاصی خبری نبود و بسیاری از اپلیکیشن‌ها صرفا قابلیت‌های ساده‌ای داشتند و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار هنوز نتوانسته بودند راهی برای تطبیق اپلیکیشن خود با صفحه‌نمایش کوچک و رابط کاربری اپل‌واچ پیدا کنند. بنابراین در آن روزها، تهیه‌ی اپل‌واچ کار چندان درستی نبود؛ بااین‌حال در سال‌‌های اخیر، اپل‌واچ بسیار تکامل‌یافته‌تر شده و قابلیت‌های متنوع‌تری ارائه می‌دهد. 

اپل واچ / Apple Watch درحال اجرای گوگل مپ / Google Maps

خبرنگاران برای کسب جزئیات بیشتر درباره‌ی دلیل حذف گوگل‌مپس از اپل‌واچ در سال ۲۰۱۷ با این شرکت ارتباط برقرار کردند. رسانه‌ی سی‌نت می‌نویسد نماینده‌ی گوگل ترجیح داده است در این زمینه حرفی نزند و حتی نگوید چرا گوگل به‌یک‌باره تصمیم گرفته گوگل‌مپس را باردیگر به اپل‌واچ برگرداند.

گوگل در بیانیه‌ی روز گذشته‌اش از به‌روزرسانی اپلیکیشن مپس برای قابلیت CarPlay اپل نیز خبر داد. کارپلی ‌نوعی داشبورد خودرو به‌حساب می‌آید که اپل ساخته است. اپلیکیشن کارپلی ازاین‌پس می‌تواند نقشه‌ را به‌همراه چند قابلیت دیگر یک‌جا در یک صفحه با قابلیت اسپلیت اسکرین (تقسیم‌بندی صفحه‌نمایش) نشان دهد. در بخش‌های مختلف صفحه به‌همراه نقشه، موارد دیگری همچون موسیقی یا تقویم به‌نمایش درمی‌آیند.

بازگشت گوگل‌مپس به اپل‌واچ باردیگر نحوه‌ی ارتباطات تجاری بین دو غول صنعت فناوری را به‌رخ می‌کشد. اپل و گوگل در حوزه‌‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند و همواره در پی تصاحب سهم بیشتری از بازار هستند؛ ولی ارتباطات تنگاتنگی هم با یکدیگر دارند. این دو رقیب دیرینه مالک پلتفرم‌هایی هستند که میلیاردها نفر از آن‌ها استفاده می‌کنند.

تاکنون، گوگل چندین اپلیکیشن برای آیفون طراحی و منتشر کرده است. اپل نیز اپلیکیشن‌های اختصاصی زیادی دارد که تعدادی از آن‌‌ها رقیب مستقیم سرویس‌های گوگل به‌حساب می‌آیند (نظیر اپل‌مپس و سافاری). اپل و گوگل ماه‌ها پیش در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند موفق شده‌اند نوعی سیستم رهگیری ویروس کرونا طراحی کنند تا در مسیر کاهش آثار ناشی از این دنیاگیری خطرناک قدم بردارند.

مقاله‌های مرتبط:

در ماه‌های گذشته، گوگل به‌روزرسانی‌های دیگری نیز در اپلیکیشن مپس اعمال کرده است. چند ماه پیش، ایالات متحده در پی کشته‌شدن جرج فلوید به‌دست یکی از افسران پلیس صحنه‌ی اعتراض‌های خشونت‌باری بود. در پی این اتفاق، بسیاری از شرکت‌ها همبستگی خود را با جامعه‌ی رنگین‌پوستان اعلام کردند. به‌همین مناسبت، گوگل به‌روزرسانی جدیدی در مپس اعمال کرد که ازطریق آن می‌شد کسب‌و‌کارهایی را پیدا کرد که افراد سیاه‌پوست مدیریت می‌کنند.

هرچه دنیاگیری ویروس کرونا بیشتر ادامه پیدا می‌کند، گوگل نیز بیشتر تلاش می‌کند با ارائه‌ی قابلیت‌های جدید، مردم را به ماندن در خانه تشویق کند. یکی از قابلیت‌های جدیدی که چند وقت پیش اضافه شد، این بود که کاربران می‌توانستند قرارهای ملاقات را به‌صورت مجازی تنظیم کنند و برای مثال به‌صورت هم‌زمان با چند نفر مشغول انجام یوگا یا آشپزی شوند. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوگل مپس پس از سه سال غیبت به اپل واچ برمی‌گردد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..