تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان

بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان 

در اینبخش بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان را بررسی میکنیم. در آغاز ماه اول گرم ترین فصل سال هستیم و می دانید کـه همیشه کولر در معرض نمی باشد، گاهی اوقات بـه مسافرت می‌رویم با این کـه در محل کار بیش از حد گرم مان می شود بهمین خاطر بد نیست تا با شیوه هاي خنک شدن بدن بدون استفاده از وسایل سرمایشی آشنا باشیم، در ادامه با پارس ناز همراه باشید.

پنبه را انتخاب کنید

بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان

ساتن، ابریشم و پلی استر را برای شبهایی کـه خنک اسـت نگه دارید. روتختی پنبه اي با رنگ روشن و بسیار سبک برای تنفس و ارتقاء تهویه و جریان هوا در اتاق خواب بسیار مناسب هستند.

سرمای یخچال را حس کنید

بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان

قبل از خواب رو تختی و روبالشی خودرا برای چند دقیقه در یخچال یا فریزر قرار دهید. مـا توصیه می‌کنیم آن ها را دریک کیسه پلاستیکی قرار دهید. اینکار شاید نتواند تمام شب از گرما حفظتان کند اما برای مدتی گرما و رطوبت اذیت تان نمی‌کند.

سرما رابه سادگی پیش خود بیاورید

یک کیسه آب گرم بخرید، در زمستان با پر کردن آن از آب گرم بدون بالا بردن درجه حرارت خانه خودرا گرم می‌کردید. در تابستان نیز آنرا پر از آب کنید ودر یخچال بگذارید تا شب یک آیس پک آسان برای خواب داشته باشید.

خلاق باشید

بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان

اگر فکر می کنید کار پنکه ها راندن هوای گرم بـه اطراف اسـت باید تجدید نظر کنید. پنکه رابه سمت پنجره بچرخانید و با اینکار پنکه هوای گرم رابه خارج از اتاق می فرستد. پنکه سقفی نیز هوای گرم رابه بالا و سپس بـه بیرون منتقل می کند، حالا دیدید از پنکه میتوان خیلی بهتر استفاده کرد.

مانند یک مصری بخوابید

اگر دراین فهرست موارد زیادی رابه نالم مصریان می‌بینید جای تعجب نیست چون ساکنان نیل خوب می‌دانند چطور با گرما مبارزه کنند.

بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان

روشی کـه بـه آن متد مصری می‌گویند از این قرار اسـت کـه یک ملافه یا حوله را در آب سرد قرار می‌دهند و ازآن بعنوان پتو استفاده می کنند. مـا توصیه می‌کنیم ملافه مرطوب را روی یک حوله ي خشک قرار دهید تا از خیس شدن تشک پیشگیري شود.

لباس خودرا کم کنید

وقتی نوبت بـه پیژامه تابستانی میرسد کم در واقع معنی بیشتر را می دهد. برای خواب یک پیراهن پنبه اي نرم و یک شلوارک یا زیر شلواری بپوشید.

بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان

در نپوشیدن لباس نیز بحث زیاد اسـت، برخی بر اینکار عقیده دارند و می‌گویند باعث خنکی بدن می شود. بعضی می‌گویند دراین حالت عرق روی بدن میماند و توسط لباس جذب نمی‌شود. این مورد رابه عهده خودتان میگذاریم تا بر اساس علاقه شخصی خود تصمیم بگیرید.

از مکعب هاي یخ استفاده کنید

بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان

در بیشتر یخچال ها قفسه اي برای نگه‌داری حبه هاي یخ وجوددارد. یک کاسه کم عمق را پر از این یخ ها کنید و جلوی باد پنکه قرار دهید. باد پنکه بـه سطح این یخ ها می وزد و آب حاصل از ذوب شدن یخ ها باد پنکه را خنک می کند.

بـه پالس هاي خود برسید

میخواهید خیلی سریع خودرا خنک کنید؟ برای اینکار پک یخ یا کمپرس آب سرد را روی نقاط پالس خود از جمله مچ دست، گردن، آرنج، کشاله ران، مچ پا، و پشت زانوها قرار دهید.

تنها بخوابید

بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان

با عرض عذر از همسران عاشق ولی باید گفت تنها خوابیدن باعث می شود بدن خنک تر بماند. وقتی افراد درکنار یک دیگر قرار میگیرند سطح گرمای بدنشان بالا می‌رود. همین کافی اسـت کـه شب بجای آسان و خنک خوابیدن عرق بریزید.

تارزان درون خودرا آزاد کنید

اگر واقعا گرمتان اسـت و جایش را هم دارید برای خود ننو آویزان کنید. خوابیدن در ننو باعث می شود باد از تمام جهات بـه بدن بوزد و خنک شوید.

مخزن خودرا پر کنید

بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان

قبل از خواب یک لیوان آب بنوشید تا از سر تا بپا آب بدن تامین شود. عرق کردن در خواب می تواند باعث کم آب شدن بدن در طول شب شود بنابرین از قبل کمی آب وارد بدن خود کنید. سعی کنید بـه همان یک لیوان اکتفا کنید در غیر اینصورت خودرا برای دستشویی رفتن ساعت 3 صبح آماده کنید.

دوش آب

دوش گرفتن در تابستان حس تازگی فوق العاده اي می دهد. دوش گرفتن زیر آب ولرم بـه کاهش دمای هسته ي بدن و شسته شدن عرق از روی بدن کمک می کند. بعد از دوش گرفتن احساس خنگی و تازگی خواهید کرد.

پایین بیایید

هوای گرم بالا میرود، پس رخت خوابی کـه در آن میخوابید را تا جاییکه ممکن اسـت نزدیک بـه زمین کنید تا از هوای گرم فاصله بگیرید. اگر در خانه ي چند طبقه زندگی می کنید بهتر اسـت در زیر زمین بخوابید و طبقا بالا را برای خواب انتخاب نکنید.

چراغ ها را خاموش کنید

بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان

لامپ ها « حتی لامپ هاي کم مصرف » از خود حرارت بیرون میدهند، خوشبختانه تابستان ها روز طولانی اسـت و تا حدود ساعت 8 هوا هنوز روشن اسـت. پس تا جاییکه ممکن اسـت از نور طبیعی بهره ببرید و هنگام تاریکی نیز تا جاییکه می توانید فضا را رمانتیک کنید و زیاد از نور استفاده نکنید.

آویزان کنید

یک ملافه ي مرطوب را جلوی پنجره آویزان کنید تا کل اتاق خنک شود. نسیمی کـه بـه ملافه می وزد خیلی سریع دمای اتاق را پایین می آورد.

از اجاق دور بمانید

بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان

تابستان وقت کباب کردن در خانه نیست « بیرون اینکار را بکنید » پس اینکار را نکنید تا دمای خانه از انچه هست بالا تر نرود. رو بـه میوه ها و سبزیجات بیاورید این غذا سوخت و ساز آسان تری نسبت بـه دیگر غذاها دارند و دمای بدن‌تان را کاهش می‌دهند.

پاها را خنک کنید

بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان

این 10 انگشت کوچک خیلی بـه حرارت حساس هستند چون پا و مچ پا نقاط پالس زیادی دارند. برای این کـه کل بدن را خنک کنید پاها را در آب خنک فرو ببرید. می توانید یک کیسه یخ یا کمپرس آب خنک را در رخت خواب نزدیک پاها قرار دهید تا در طول شب هر زمان گرمتان شد پاها را روی آن قرار دهید.

از برق بکشید

تعداد زیادی از وسایل وقتی خاموش هستند نیز چون بـه برق متصل هستند ممکن اسـت از خود گرما متساعد کنند. بنابرین وسایلی کـه مورد استفاده نیستند را از برق بکشید تا دمای کلی خانه پایین تر بیاید.

کمپ در خانه

بـه فضای خارج از خانه مانند، پشتبام، تراس یا حیاط دسترسی دارید؟ می توانید از تجارب خود از مسافرت ها استفاده کنید و شب را در فضای خارج از خانه بخوابید.

غلتیدن در رخت خواب

تنها خوابیدن مزایای فراوانی دارد. فضای بسیار زیادی دارید تا خودرا بکشید و بغلتید اینکار باعث می شود حرارت بدن کاهش بیابد و جریان هوا بـه تمام بدن بوزد.

با دانه ها خلاق شوید

برنج و گندم سیاه فقط برای خوردن نیستند! این محصولات می تواند در شب هاي گرم خنک نگهتان دارد. بالش را از گندم سیاه پر کنید، این محصول گرما را مانند پنبه و دیگر الیاف جذب نمی‌کند.

بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان

برای کمپرس در شب هایي کـه واقعا گرم اسـت یک جوراب رابا برنج پر کنید گره اش بزنید و بـه مدت یک ساعت یا بیشتر در فریزر یخچال قرارش دهید. این کمپرس بـه مدت 30 دقیقه یا بیشتر خنک می‌ماند و این فرصت رابه شـما می دهد کـه بـه خواب بروید.

ترفندهای بیشتر برای خنک شدن در تابستان

اینبار کـه احساس گرما کردید چند دقیقه تنفس یوگا را تمرین کنید. انجام تمرینات یوگا بدون تنفس عمیق ممکن نیست. تنفس درست و عمیق، شیوه‌ي طبیعی بدن مـا برای خنک شدن اسـت. رسیدن بـه ریتم منظم در تنفس میتواند بـه مـا احساس خنکی بدهد. زبانتان را لوله کنید و آن رابه سمت بالا و وسط بکشید و سپس با دهان‌تان دم بگیرید، نفس‌تان را نگه دارید و بـه آرامی با بینی بیرون بدهید. اینکار را پنج تا ده بار تکرار کنید.

مقداری چای نعنا فلفلی اسپری کنید

بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان

مقداری چای نعنا فلفلی دم کنید و سپس آنرا در یخچال بگذارید. هر وقت خوب خنک شد آنرا دریک بطری اسپری بریزید و روی خودتان را اسپری کنید. منتول موجود در نعنا فلفلی خاصیت خنک کنندگی دارد و بـه پوست‌تان احساس خنکی مطبوعی میدهد.

از لامپ‌ هاي LED استفاده کنید

داخل فضای خانه می تواند در روز‌هاي گرم تابستان بسیار گرم و دم کرده شود. یک راه دیگر برای غلبه بر این گرما این اسـت کـه لامپ‌هاي روشنایی‌تان را عوض کنید.

بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان

در واقع بهتر اسـت از لامپ‌هاي LED استفاده کنید. این لامپ‌ها نسبت بـه لامپ‌هاي معمولی گرمای خیلی کمتری تولید میکنند. همین تغییر ساده می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند، مخصوصا اگر لامپ‌هاي زیادی در خانه روشن میکنید.

برای خودتان کولر درست کنید

چند بطری آب را در فریزر منجمد کنید و آن‌ها را مقابل پنکه زمینی یا پنکه رو میزی‌تان بگذارید و از باد خنک آن لذت ببرید. یک کاسه یخ هم همین کار را خواهد کرد.

مقداری غذای تند بخورید

بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان

همینطوری هم هوا گرم اسـت ودر حال عرق ریختن‌اید، چراباید کاری کنید کـه بیشتر عرق بریزید؟ جواب این اسـت: خوردن غذای تند، گردش خون را افزایش میدهد و باعث میشود عرق کنید، بنابر این با خشک شدن این عرق، احساس خنک شدن خواهید کرد. کپسایسین موجود در فلفل‌هاي تند، بدن را تشویق میکند بدون این کـه دمایش را بالا ببرد، عرق کند.

برای خودتان کیسه یخ درست کنید

کیسه یخ در فریزرتان ندارید؟ خودتان درست کنید. یک یا دو فنجان برنج بردارید، آن‌ها را داخل یک جوراب نخی بریزید ودر فریزر قرار دهید. بعد از دو ساعت شـما کیسه یخ دست ساز خودتان را خواهید داشت.

کیسه یخ را روی نقاط نبض‌تان بگذارید

بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان

قرار دادن یک چیز سرد روی نقاط طب فشاری نیز راه دیگری برای کاهش دمای بدن اسـت. نقاط فشاری یا نبض‌ها، نواحی حساسی روی بدن هستند کـه میتوانید ضربان آن‌ها را احساس کنید: گردن، مچ دست‌ها و شقیقه‌ها. وقتی کیسه یخ را روی نقاط نبض‌تان می گذارید، مغزتان فورا دستور کاهش دمای بدن را صادر می کند.

از آلو‌ئه ورا استفاده کنید

بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان

شـما میدانید کـه آلوئه ورا یکی از راه‌هاي طبیعی تسکین آفتاب سوختگی اسـت، بـه این دلیل کـه خاصیت خنک کنندگی دارد، بنابر این می تواند کمک‌تان کند حرارت بدن‌تان را پایین بیاورید. فقط کافیست مقداری ژل آلوئه ورا روی نقاط طب فشاری‌تان بزنید تا مغزتان پیام کاهش دمای بدن را صادر کند.

بالش و ملافه‌هاي‌تان را خنک کنید

ملافه‌هاي‌تان را تا کنید و با بالش‌تان در کیسه‌هاي پلاستیکی قرار دهید و آن‌ها را چند ساعت در فریزر بگذارید. هم چنین میتوانید لباس خواب‌تان را در فریزر قرار دهید! حالا تختخواب خنک‌تان را درست کنید، لباس‌هاي خنک‌تان را بپوشید و بخوابید!

تشک‌تان را خنک کنید

بالای تشک و زیر ملافه‌هاي‌تان یک آیس پک ژله‌اي نرم بگذارید، می توانید زیر تشک در قسمت زیر پاها، گردن و یا کمرتان هم آیس پک قرار بدهید تا آسان‌تر هم باشید.

بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان

آیس پکی کـه دستور درست کردنش را دادیم یادتان هست؟ میتوانید چند شماره از همان درست کنید و بین ملافه‌هاي‌تان بگذارید. برنج، سرما را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارد.

از بالش گندم سیاه استفاده کنید

بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان

جنس رخت خواب شـما برای همه ی‌ي فصل‌ها مناسب نیست مثلاً ممکن اسـت وقتی در خواب هستید گرمای بدن‌تان را در خودش نگه دارد. بجای بالش معمولی از بالش گندم سیاه استفاده کنید کـه گرمای بدن‌تان را در خودش نگه ندارد ودر طول شب احساس هنکی کنید.

دوش آب سرد بگیرید

دوش آب سرد هم میتواند دمای بدن‌تان را پایین نگه دارد و عرق را از سر و تنتان پاک کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین ترفندها برای خنک شدن در فصل تابستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..