تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوگل تعطیلی سرویس نه‌چندان مشهور Chrome apps را به تعویق انداخت

سرویس اپلیکیشن‌های کروم شاید طرفداران و کاربران زیادی نداشته باشد. درواقع شاید به ‌احتمال زیاد شما به‌عنوان یک کاربر کروم، تاکنون هیچ استفاده‌ای از این سرویس نکرده باشید. گوگل چندی پیش از تصمیم رسمی برای تعطیلی سرویس اپلیکیشن‌ها خبر داد و زمان‌بندی آن را نیز منتشر کرد. البته اخبار جدید ادعا می‌کنند که اهالی مانتین ویو، برنامه‌ی تعطیلی را کمی به تأخیر انداخته‌اند و فعلا کاربران امکان استفاده از اپلیکیشن‌ها را دارند.

اپلیکیشن‌های کروم (Chrome Apps)، اپلیکیشن‌هایی هستند که در داخل سرویس کروم نصب می‌شوند و در زمان اجرا، عملکردی شبیه به اپلیکیشن‌های مرسوم دسکتاپ دارند. از مشهورترین آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن Pocket اشاره کرد. همان‌طور که گفته شد، استقبال از اپلیکیشن‌ها آن‌چنان زیاد نبود و طبق آمار خود گوگل، تنها حدود یک درصد از کاربران مک، ویندوز و لینوکس از اپلیکیشن‌های کروم استفاده می‌کنند. البته از سال ۲۰۱۶ برنامه‌های گوگل برای خاتمه دادن به پشتیبانی از اپلیکیشن‌ها اعلام شده بود که هنوز اجرایی نشده است.

مقاله‌های مرتبط:

گوگل در ماه ژانویه اعلام کرد که اپلیکیشن‌های تحت کروم در سال جاری در ویندوز و مک و لینوکس از کار می‌افتند. اهالی مانتین ویو ابتدا ماه ژوئن را برای اتمام پشتیبانی از اپلیکیشن‌ها اعلام کردند و اکنون با گذشت دو ماه، هنوز خبری از تعطیلی نیست. اکنون گوگل می‌گوید که اپلیکیشن‌های کروم تا ژوئن ۲۰۲۱ تحت پشتیبانی قرار خواهند داشت. به‌علاوه، ظاهرا سازمان‌ها می‌توانند پشتیبانی از اپلیکیشن‌های کروم را در پلتفرم‌های مذکور، یک سال دیگر هم ادامه دهند، یعنی اپلیکیشن‌ها تا ژوئن ۲۰۲۲ تحت پشتیبانی هستند.

کاربران سیستم‌عامل کروم، در دوره‌ی زمانی طولانی‌تری امکان استفاده از اپلیکیشن‌های کروم را خواهند داشت. مدیران مانتین ویو اعلام کردند که پشتیبانی رسمی اپلیکیشن‌ها در سیستم‌عامل اختصاصی، تا ۲۰۲۲ پابرجا خواهد بود. البته آن‌ها تأکید کردند که ژوئن ۲۰۲۲ آخرین تاریخ رسمی پشتیبانی خواهد بود.

گوگل در بیانیه‌ی اخیر خود اعلام کرد که افزونه‌های کروم از سیاست‌های جدید متأثر نمی‌شوند. آن‌ها همچنین به توسعه‌دهنده‌های اپلیکیشن در کروم هم پیشنهاد دادند که توسعه‌ی افزونه (Extension) را به‌عنوان راهکاری جایگزین در پیش بگیرند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوگل تعطیلی سرویس نه‌چندان مشهور Chrome apps را به تعویق انداخت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..