تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه ترشی انبه با روغن زیتون به سبک بندرعباسی‌ها + ترکیب ادویه اصلی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، انبه یکی از خوشمزه‌ترین، مقوی‌ترین و مفیدترین میوه‌های تابستانی است. انبه سرشار از مس، کلسیم، آهن و آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل بتاکاروتین است و به همین دلیل پوست را جوان و شاداب نگه می‌دارد، ضد سرطان است، سلامت شبکیه چشم را تضمین می‌کند، برای سلامت استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان بسیار مفید است و قند خون را تنظیم می‌کند. اگر یبوست دارید انبه بخورید و برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی از انبه غافل نشوید. ترشی انبه هم یکی از لذیذترین ترشی‌های دنیاست که فصل تهیه آن تابستان است.


مواد لازم

انبه: ۱ کیلوگرم

تخم گشنیر: ۱ قاشق غذاخوری

گلپر: ½ قاشق چایخوری

زعفران دم کرده: ½ قاشق چایخوری

رنگ پودری زعفران: ½ قاشق چایخوری

زردچوبه: نوک قاشق چایخوری

سیاه دانه: ۱ قاشق غذاخوری

فلفل گرد هندی تند و آسیاب شده: ۱ قاشق غذاخوری (اگر طعم تند را می‌پسندید بیشتر بریزید)

پودر انبه: ۱ قاشق مرباخوری

شکر: ۱ قاشق مرباخوری

پودر خردل: نوک قاشق چایخوری

سیر: ۱ بوته کامل و له شده

روغن زیتون: ۴ قاشق غذاخوری

سرکه: به مقدار لازم

نمک: به مقدار دلخواه


طرز تهیه

برای درست کردن ترشی انبه بندرعباسی زعفرانی ابتدا پوست انبه‌ها را بگیرید و به صورت خلالی برش بزنید و خرد کنید. انبه‌ها را در یک ظرف مناسب بریزید و روی آن‌ها به مقدار دلخواه نمک بپاشید. ابتدا کمی نمک بپاشید و مزه کنید که شور نشود، اگر نمکش کم بود کمی دیگر اضافه کنید. سایر ادویه‌ها و فلفل‌ها به جز شکر و سیاه دانه‌ها را هم اضافه کنید.

انبه‌های مزه‌دار شده را به مدت نیم ساعت در آفتاب بگذارید تا حسابی شیره انبه بیرون بیاید. در این فاصله سرکه و روغن زیتون را در قابلمه بریزید و روی شعله متوسط گاز بگذارید تا به دمای جوش برسد. انبه‌های مزه‌دار شده را به همراه سیر له شده در یک قابلمه جداگانه بریزید و شکر را هم به آن‌ها اضافه کنید. حالا سرکه جوشیده را کم کم به انبه‌ها اضافه کنید. سرکه باید فقط روی انبه‌ها را بپوشاند و به حدی باشد که بتوان انبه‌ها را با قاشق هم زد. شعله گاز را زیاد کنید تا به مدت ۵ دقیقه انبه و سرکه روی شعله بجوشند و بپزند. شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید ترشی سرد شود و سپس سیاه‌دانه را به ترشی اضافه کنید.

دستور ترشی انبه به همین ترتیب است و ترشی انبه زعفرانی شما با غلظتی خوب و مناسب به همین راحتی آماده است. ترشی را در ظرف تمیز، خشک و بدون بو بریزید و درب ترشی را محکم ببندید. ترشی را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

نکته مهم در طرز تهیه ترشی انبه با روغن زیتون این است که اگر دوست دارید ترشی انبه شما له نشود و انبه‌ها در آن درسته باشند باید فقط ترکیب روغن زیتون و سرکه جوشیده را به انبه‌ها اضافه کنید و بعد از اضافه کردن آن‌ها به انبه، ترشی را روی شعله گاز نجوشانید. ترشی انبه را با انبه سبز و کال هم می‌توانید درست کنید.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه ترشی انبه با روغن زیتون به سبک بندرعباسی‌ها + ترکیب ادویه اصلی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..