تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار سفیر چین در مورد روابط پکن و واشنگتن

 به نقل از خبرگزاری شینهوا، کویی تیانکای، سفیر چین در آمریکا در جریان حضور در نشست امنیتی ۲۰۲۰ آسپن به روابط بین پکن و واشنگتن اشاره کرد و گفت: ما در برهه‌ای بسیار حساس قرار داریم. انتخاب‌هایی که امروز داریم نه تنها روابط بین دو کشور را شکل می‌دهد بلکه به آینده جهان هم مربوط می‌شود. ما باید انتخاب‌های درستی داشته باشیم. ما باید به دنبال منافع بلندمدت مردم دو کشور و جهان باشیم.

این دیپلمات چینی همچنین گفت، اتهامات اخیر علیه کنسولگری چین در هوستون یا هر هیات دیپلماتیک دیگر در ایالات متحده کاملا بی پایه و اساس است. نمی‌شود چون افرادی در دیگر کشورها کارهایی را انجام می‌دهند، دیگران را هم به انجام همان کارها متهم کنند. این درست نیست. نباید دیگر کشورها را مقصر قلمداد کرد. ما هرگز دست به چنین کارهایی نزدیم.

وی تاکید کرد: برای طرف آمریکایی خیلی بد است که به بستن کنسولگری در هوستون تصمیم گرفت. براساس اصل تلافی در دیپلماسی ما مجبور به پاسخگویی شدیم اما از آغاز خواهان چنین اقدامی نبودیم. بطور قطع به دنبال تشدید روابط نیستیم.

سفیر چین گفت: آمریکا باید دست از اتهام‌زنی علیه شرکت‌های چینی از جمله تیک تاک بردارد و به آنها عرصه کار بدهد. فکر نمی‌کنم مدرکی وجود داشته باشد که نشان دهد شرکتی به دولت چین اطلاعات می‌دهد. مردم این اتهامات را می سازند اما مدرکی نمی‌دهند. ما اغلب شکایت‌هایی از برخی شرکت‌ها می‌شنویم که ما به شرکت‌های آمریکایی اجازه کار نمی‌دهیم اما بیشتر از آن شکایت از سوی شرکتهای چینی است که اجازه کار در آمریکا ندارند. 

این دیپلمات چینی تصریح کرد: در آمریکا مداخله سیاسی ودولت در بازار وجود دارد. یک تبعیض علیه شرکت چینی. این شرکت‌ها خصوصی هستند.

312 311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار سفیر چین در مورد روابط پکن و واشنگتن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..