تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تیک‌تاک علیه دولت ترامپ شکواییه تدوین خواهد کرد

براساس گزارش‌های منتشرشده، ممکن است تیک‌تاک به‌زودی با عمل به وعده‌ی پیشینش، تهدیدهای کاخ‌سفید برای اعمال محدودیت روی خدمات این شرکت را تلافی کند. یکی از منابع وب‌سایت NPR ادعا می‌کند تیک‌تاک به‌زودی، یعنی یازدهم اوت، شکواییه‌ای علیه دولت ترامپ تدوین خواهد کرد. به‌گفته‌ی منبع، در این دادخواست ادعا شده است که دستورالعمل اجرایی دولت ایالات متحده برخلاف قانون اساسی است؛ زیرا حق پاسخ‌گویی تیک‌تاک را نقض می‌کند و اصول امنیت ملی درنظر گرفته‌شده برای صدور فرمان، مبتنی‌بر حدس‌وگمان خالص است.

طبق ادعای این منبع داخلی، کاخ‌سفید برخلاف روال رایج، پیش از اقدام اجرایی هیچ بازرسی را مأمور ارتباط با تیک‌تاک نکرده است. براساس اظهارات منابع داخل تیم حقوقی شرکت چینی مذکور، این گروه اقدام کاخ‌سفید را نقض رویه می‌دانند. تیک‌تاک از اظهارنظر درباره‌ی احتمال طرح دعوی در آینده‌ی نزدیک خودداری کرد؛ ولی گفت باور دارد این دستور، بدون رعایت مراحل قانونی و هیچ مدرکی از ادعاهای امنیتی صادر شده است.

مقاله‌های مرتبط:

آن‌گونه که کاربران تصور می‌کنند، تیک‌تاک برای مبارزه با ممنوعیت‌های اعمال‌شده‌ی ترامپ آن‌قدرها هم دست‌وپابسته نیست. درحالی‌که رئیس‌جمهور ایالات متحده از قانون اختیارات اقتصادی در شرایط اضطراری بین‌المللی برای توجیه فرمان صادرشده به‌دلایل امنیتی استفاده کرده است، این قانون اجازه نمی‌دهد محدودیتی برپایه‌ی ارتباطات شخصی و به‌اشتراک‌گذاری محتوای رسانه‌ای اعمال شود. هر دو مورد از شرایط استثنا درباره‌ی تیک‌تاک صادق است.

همان‌گونه که می‌توان تصور کرد، مسئله‌ی موجود برای تیک‌تاک یافتن اشخاصی است که با دیدگاه‌های این شرکت موافق باشند. پیش‌تر، مجلس نمایندگان ایالات متحده به‌منظور اعمال محدودیت برای استفاده از این اپلیکیشن چینی در دستگاه‌های دولتی، فشارها روی دولت این کشور را افزایش داده بود و به‌‍‌صورت مداوم درباره‌ی نگرانی‌های امنیتی هشدار می‌داد؛ درنتیجه، نهاد مذکور احتمالا کمک‌حال تیک‌تاک نخواهد بود. ممکن است این پلتفرم به‌اشتراک‌گذاری ویدئو برای ایستادگی دربرابر محدودیت‌ها دست‌به‌دامن دادگاه‌ها شود. در‌صورتی‌که مذاکرات تیک‌تاک با مایکروسافت با شکست مواجه شود، چنین گزینه‌ای حداقل محتمل خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تیک‌تاک علیه دولت ترامپ شکواییه تدوین خواهد کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..