تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ویژگی های رفتاری شهید محمود صارمی از زبان همسر و فرزندش

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

خدیجه روزبهانی همسر شهید محمود صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این خبرنگار شهید گفت: شهید صارمی انسان بسیار ساده‌ای بودند. من در تمام مدت دروغی از ایشان نشنیدم. همانطور که می‌دانید خود ما هم در حرفه خبرنگاری، به پرهیز از دروغ و حفظ ارزش‌ها تاکید می‌کنیم، این موضوع در رفتار شهید صارمی هم بسیار هویدا بود.

وی افزود: از ویژگی‌های دیگر شهید صارمی می‌توان به مسئولیت پذیری ایشان اشاره کرد. طوریکه ۲ سال آخر خدمتش را در مزار شریف گذراند و به گونه‌ای با مردم آنجا عجین شده بود که آن‌ها گمان می‌کردند عضوی از خانواده شان است. او می‌توانست به دلیل کسالت و... به افغانستان نرود، اما حس مسئولیت پذیری اش مانع از این تصمیم می‌شد.

روزبهانی اظهار کرد: شهید صارمی برای پرداختن به مشکلات مردم مزار شریف در آنجا ماند و در نهایت خیلی ناجوانمردانه به شهادت رسید.

این بانوی خبرنگار در توصیف حرفه خبرنگاری گفت: کسی که وارد عرصه خبر می‌شود می‌داند که با مشکلات بسیاری روبه رو خواهد شد. گا‌ها با در بسته مواجه می‌شود، در بسیاری از مواقع، چه از لحاظ امنیت شغلی و چه سلامتی بدنی به خطر می‌افتد، اما باز هم زبان حق گوی او آرام نمی‌ماند و آنچه که می‌بیند را با صداقت و صحت کامل منعکس می‌کند.

وی افزود: فکر می‌کنم خبرنگاری شغل بسیار سختی است، از این رو لازم بود که روزی را برای قدردانی از زحمات زنان و مردانی که در عرصه خبر فعال هستند اختصاص دهند. من در دو دهه‌ای که خودم کار خبر انجام میدهم، بسیاری از جوانان مشتاق به این حرفه را با چشمانم می‌بینم. امیدوارم فضا طوری پیش برود که انگیزه این جوانان برای کار بهتر و کیفیت بیشتر، افزایش یابد.

همسر شهید محمود صارمی در پاسخ به اینکه آیا زندگی با یک خبرنگار سخت است یا خیر بیان کرد: به نظرم خیلی سخت است، زیرا همزمان با همسرت، تو هم آن مخاطرات را تجربه میکنی، البته در خیلی از مشاغل این اتفاق می‌افتد که خبرنگاری هم یکی از آنهاست.

نزدیک به ۵ سال داشتم که پدرم شهید شد

سینا صارمی فرزند شهید محمود صارمی گفت: من ۴ سال و نیم داشتم که پدرم شهید شد. با اینکه خیلی کم سن بودم، اما همیشه جای خالی اش را حس می‌کردم.

وی درباره خاطره‌ای از پدرش اظهار کرد: یک بار به همراه پدر و مادرم به پارک رفته بودیم، یادم می‌آید نزدیک بود که من زمین بخورم، پدرم آمد مرا نگه دارد که خودش زمین خورد، آن لحظه خیلی ناراحت شدم.

صارمی با بیان اینکه خبرنگاری کار سختی است گفت: هیچوقت نخواستم خبرنگار شوم، زیرا خبرنگار بودن مستلزم داشتن صبر و حوصله و پیگیری بسیار است و شاید من آن صبر و حوصله را ندارم. خبرنگاران در خیلی از جا‌ها به بن بست می‌خورند و متاسفانه در ایران، در بیشتر مواقع رفتار درستی با خبرنگار ندارند.

وی در پاسخ به اینکه چند درصد از خبرنگاران را همانند پدرتان شجاع می‌بینید بیان کرد: خیلی ازخبرنگاران را دیده ام که با جان و دل کار می‌کنند. مادر خودم و تعدادی دیگر با شجاعت به مسائل ورود می‌کنند و می‌جنگند. من هم این شجاعت را تا حدودی در کار و زندگی ام دارم، اما هیچوقت نخواستم که یک خبرنگار باشم.

گفتنی است، شهید محمود صارمی در ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ توسط طالبان به شهادت رسید و در سالگرد او، این روز را به نام روز خبرنگار، نامگذاری کردند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ویژگی های رفتاری شهید محمود صارمی از زبان همسر و فرزندش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..