تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بشنوید | حجم مبنای عرضه‌های اولیه را حذف کنید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از زمانی که حجم مبنای سهم ها افزایش پیدا کرده، عرضه های اولیه مدت‌هاست که به تعادل نرسیده اند. به دلیل افزایش حجم مبنا و عدم عرضه این سهام، معمولاً سهم هایی که مدتی است عرضه اولیه شده‌اند هر روز کمتر از یک درصد نوسان را تجربه می کنند که همین باعث شده این سهم ها به مدت چند ماه در صف خرید قفل شوند. یکی از مشکلاتی که این موضوع ایجاد می‌کند، بار اضافی است که روی هسته معاملات ایجاد می‌شود. به همین دلیل بهتر است سازمان بورس بازنگری در مورد حجم مبنای سهام عرضه اولیه داشته باشد. محمد گل محمدی کارشناس بورس در این مورد گفت: یکی از مشکلاتی که اخیرا سرمایه‌گذاران خرد بازار درگیر آن شده‌اند و خیلی هم مطرح می‌شود، بحث عدم پر شدن حجم مبنای سهم‌های عرضه اولیه کوچک است. این موضوع باعث شده در کوتاه مدت و حتی میان مدت، رضایت سهامداران از نظر رشد مورد نظر، جلب نشود.
او گفت: البته مخالف حجم مبنا هستم چون باعث کاهش جذابیت بورس می‌شود اما سیاست‌های مالی و سمت و سو دادن به نقدینگی این موضوع را کاملا مهار و خنثی کرد.
این کارشناس بورس با ارائه یک پیشنهاد به سازمان بورس، گفت: این پیشنهاد را به سازمان بورس می‌دهم که جهت  تقویت سهم‌های خرد و جلوگیری از هیجان بی‌رویه در رشد سهم‌های شاخص‌ساز، سازمان می‌تواند برای کوتاه مدت، مثلا یک یا دو ماه، حجم مبنای سهم‌های عرضه اولیه را نادیده بگیرد تا این سهم‌ها به تعادل قیمتی برسند و کمی جذابیت برای سرمایه‌گذاران خرد ایجاد کنند. این موضوع می‌تواند متر و معیاری برای محک زدن برداشتن حجم مبنا در آینده نزدیک باشد؛ البته با توجه به عمیق شدن بازار سرمایه.

264 41




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بشنوید | حجم مبنای عرضه‌های اولیه را حذف کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..