تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هدفون سونی WH-1000XM4 با قیمت ۳۵۰ دلار معرفی شد

هدفون‌های دورگوشی رده‌بالای سونی همواره در بازار موردتحسین بوده‌اند و کارشناسان نیز استقبال زیادی از آن‌‌ها کرده‌اند. سونی هدفون‌هایش را با فناوری حذف نویز پیشرفته و درایورهای توانمند می‌سازد تا بتوانند تجربه‌ی شنیداری مثال‌زدنی ارائه دهند. پس از مدت‌ها انتظار، ژاپنی‌ها سرانجام مدل جدید هدفون دورگوشی محبوب WH-1000XM3 را رونمایی کردند. هدفون جدید سونی که با نام Sony WH-1000XM4 شناخته می‌شود ازلحاظ ظاهری کاملا شبیه‌به نسل قبل است، اما تغییراتی داخلی به‌خود دیده.

سونی می‌گوید WH-1000XM4 به فناوری حذف صدای محیطی (Noise Cancellation) بهبودیافته‌تر نسبت‌به WH-1000XM3 مجهز شده و می‌توان ازطریق بلوتوث، آن را به‌صورت همزمان با دو دستگاه همگام‌سازی کرد. سونی پیش‌فروش هدفون رده‌‌بالای جدید خود را با قیمت ۳۴۹٫۹۹ دلار آغاز کرده است و قصد دارد آن را در اواسط ماه اوت ۲۰۲۰ (اواخر مرداد ۱۳۹۹) در دسترس مخاطبان قرار دهد.

در هدفون دورگوشی 1000XM4 از همان تراشه‌ی Q1N نسل قبل برای فناوری حذف نویز استفاده شده است. با این‌حال سونی می‌گوید سیستم صوتی بلوتوث‌محور جدیدی را به تراشه‌ی هدفون خود اضافه کرده که می‌تواند موسیقی و صدای محیط را با سرعت ۷۰۰ بار‌ در هر ثانیه، تحلیل کند. سیستم صوتی جدید که با نوعی الگوریتم پیشرفته ادغام شده است باعث می‌شود هدفون 1000XM4 بهتر از قبل بتواند صدای افراد دور و بر و البته صدای محیط را که معمولا فرکانس متوسط دارد، از بین ببرد. بدین ترتیب تجربه‌ی ‌موسیقی‌‌گوش‌دادنِ بسیار لذت‌بخشی از سوی هدفون ارائه می‌شود.

مدل سفید هدفون سونی Sony WH-1000XM4 از جلو

هدفون سونی WH-1000XM4

هدفون رده‌بالای جدید سونی در زمینه‌ی کیفیت صدا احتمالا عملکرد کاملا مشابه نسل قبل دارد. در 1000XM4 همچون مدل M3 از درایور ۴۰ میلی‌متری استفاده شده و سونی هنگام معرفی هدفون خود هیچ اشاره‌ای به بهبود خروجی صدا نکرد؛ به‌همین دلیل فرض را بر این می‌گیریم که کیفیت صدای نسل جدید هدفون‌های سونی نسبت‌به قبل بهبود پیدا نکرده است.

هدفون سونی WH-1000XM4 از درایور ۴۰ میلی‌متری استفاده می‌کند

در نظر داشته باشید WH-1000XM3 کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای دارد و استفاده از همین کیفیت صدا در نسل جدید، اتفاق بدی نیست. هدفون دورگوشی سونی در نسل‌های پیش دارای قابلیتی بود که به‌لطف آن می‌توانست در راستای بهبود کیفیت پخش موسیقی قدم بردارد. ظاهرا این قابلیت در نسل جدید با استفاده از هوش مصنوعی بهبود پیدا کرده است. البته فکر نمی‌کنیم تفاوت‌ها آن‌چنان محسوس باشند.

سونی می‌گوید عمر باتری 1000XM4 هیچ‌تغییری نسبت‌به نسل قبل به‌خود ندیده و این یعنی هدفون جدید می‌تواند با یک‌ بار شارژ تا ۳۰ ساعت به‌صورت مداوم موسیقی پخش کند. به‌علاوه تمامی دکمه‌ها و روش‌های کنترلی هدفون جدید، هم چون نسل قبل است و تغییری در این زمینه مشاهده نمی‌شود. یکی از نقاط ضعف WH-1000XM3 این بود که کیفیت تماس معمولی داشت؛ به‌نظر می‌رسد سونی توانسته کیفیت تماس هدفون جدید را بهبود بخشد.

یک مرد درحال شرکت در کنفرانس زوم / Zoom با هدفون سونی Sony WH-1000XM4

هدفون سونی WH-1000XM4

سونی در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود از اضافه شدن فناوری جدیدی تحت عنوان Precise Voice Pickup به هدفون 1000XM4 خبر می‌دهد. این فناوری، پنج میکروفون به‌کاررفته در 1000XM4 را به‌شکلی بهینه‌ کنترل می‌کند تا بتواند فرآیند پردازش سیگنال صدا را به‌شکلی پیشرفته انجام دهد و درنهایت صدای کاربر با وضوح و دقت بالا ثبت شود. امیدوار هستیم تفاوت‌هایی که فناوری Precise Voice Pickup در 1000XM4 ایجاد می‌کند، محسوس باشد و ماجرا به ادعای تبلیغاتی خلاصه نشود.

Sony WH-1000XM4 عمر بارتی ۳۰ ساعته ارائه می‌دهد

هدفون جدید سونی میزبان قابلیتی اختیاری با نام Speak to Chat نیز شده است. این قابلیت همانطور که از نامش پیدا است به‌محض این‌که حرف زدن را شروع کنید، پخش موسیقی را به‌صورت موقتی متوقف می‌کند. پس از اتمام حرف‌زدن شما، فرآیند پخش موسیقی دوباره آغاز می‌شود.

یکی از مهم‌ترین تغییراتی که هدفون جدید سونی به‌خود دیده این است که می‌توان ازطریق بلوتوث، آن را همزمان به دو دستگاه متصل کرد تا موسیقی را روی آن‌ها پخش کند. سونی می‌گوید برای ارائه‌ی بهترین عملکرد در این زمینه، کاربران باید فرم‌ور محصول را به‌روزرسانی کنند. بنابراین اگر درنهایت هدفون گرا‌ن‌قیمت جدید سونی را خریداری کردید، در نظر داشته باشید که به‌روزرسانی فرم‌ور آن در راه است. 

هدفون سونی Sony WH-1000XM3  روی قطعه چوبی از نیم رخ بالای میز چوبی

هدفون سونی Sony WH-1000XM3

سونی WH-1000XM4 دربرابر WH-1000XM3؛ شباهت‌ها و تفاوت‌ها

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، هدفون جدید سونی ازلحاظ ظاهری هیچ‌گونه تغییری به‌خود ندیده است و تغییرات اعمال‌شده، به قابلیت‌های درونی برمی‌گردند. انتظار داشتیم سونی در طراحی ظاهری برخی تغییرات محسوس اعمال کند، اما این اتفاق رنگ حقیقت به‌خود نگرفته است. نسل جدید هدفون‌های سونی به‌میزان یک گرم سبک‌تر شده که در استفاده‌ی روزمره به‌هیچ‌وجه به‌چشم نمی‌آید. سونی می‌گوید فاصله‌ی بین برخی قطعات هدفون در نسل جدید به‌میزانی اندک کاهش پیدا کرده تا در گوش قرار دادنش ساده‌تر شود. به‌علاوه ایِرپَدهای XM4 به‌میزان ۱۰ درصد سبک‌تر از نسل قبل شده‌اند.

سونی هدفون WH-1000XM3 را در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد تا آن را با XM2 جایگزین کند. هدفون WH-1000XM3 سونی کیفیت ساخت بسیار بالایی داشت و از قابلیت‌های رده‌بالا استفاده می‌کرد؛ همین موضوع باعث شد ژاپنی‌ها آن را ۳۵۰ دلار قیمت‌گذاری کنند. از آن زمان تاکنون قیمت هدفون کاهش پیدا کرده و امروزه می‌توانید WH-1000XM3 را با قیمت تقریبا ۳۲۹ دلار تهیه کنید.

مقاله‌ی مرتبط:

هدفون جدید WH-1000XM4 که به‌تازگی معرفی شده است با وجود برخی بهبودهای محسوس‌، با قیمت مشابه نسل قبل عرضه می‌شود. بدین ترتیب سونی می‌گوید WH-1000XM4 را با قیمت ۳۵۰ دلار در دسترس قرار می‌دهد.

هدفون نسل قبل سونی ازلحاظ عمر باتری در دسته‌ی بهترین‌های بازار جای می‌گرفت و امکان یک روز کامل موسیقی‌گوش‌دادن را ارائه می‌داد. این عمر باتری در نسل جدید هم حفظ شده است و WH-1000XM4 با یک بار شارژ، حداکثر ۳۰ ساعت شارژدهی می‌کند؛ آن هم با روشن بودن فناوری حذف نویز فعال. با خاموش کردن این فناوری، هر دو هدفون توانایی ۳۸ ساعت شارژدهی دارند. در هر دو از درگاه USB-C استفاده شده است. با ۱۰ دقیقه شارژ‌ هدفون‌ها می‌توانید به پنج ساعت عمر باتری دست پیدا کنید.

در هدفون جدید سونی از پردازنده‌ی  DSEE Extreme استفاده شده که در نسل قبل شاهد آن نبودیم. پردازنده‌ی نسل قبل یعنی DSEE HX می‌توانست کیفیت محتوای صوتی فشرده‌شده نظیر MP3 را به‌صورت آنی ارتقاء دهد. به‌لطف پردازنده‌ی جدید و با اتکا بر هوش مصنوعی اختصاصی سونی با نام تجاری Edge-AI، این کار در XM4 به‌شکلی بهتر انجام می‌گیرد. یکی دیگر از مهم‌ترین تغییرات این است که XM4 برخلاف XM3 توانایی اتصال به دو دستگاه را دارد. در هر دو هدفون از پنل حساس به لمس استفاده شده است و می‌توانید در آن‌ها از دستیارهای صوتی الکسا یا گوگل اسیستنت استفاده کنید. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هدفون سونی WH-1000XM4 با قیمت ۳۵۰ دلار معرفی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..