تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفر مجازی به شهر ماه در خراسان رضوی + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گوشه گوشه ایران گویای تاریخ غنی این سرزمین است. بنابراین در تمام نقاط آن می‌توان ردپای گذشتگان را به بهترین شکل ممکن دید.

ما در این گزارش سری به یکی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی می‌زنیم؛ در اصل در شرایط فعلی که شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی را برای سفر ایجاد کرده است، سفری مجازی، مفرح و امن به این شهرستان خواهیم داشت.

سفر مجازی به شهر ماه در خراسان رضوی + تصاویر

شهرستان مه‌ولات به مرکزیت شهر فیض‌آباد از دو بخش مرکزی و شادمهر تشکیل شده است.

نام این شهرستان در متون قدیمی همچون تاریخ بیهقی دیده می‌شود. با مراجعه به این متوان قدیمی متوجه می‌شویم که نویسندگان آن از این شهرستان با نام‌های ماه ولایت یا ولایت ماه یاد کرده‌اند. برخی از آنها نیز باور داشتند نام شهرستان مه‌ولات به معنای آبادی‌های به هم پیوسته یا محو نمودن بت و بت‌پرستی است.

سفر مجازی به شهر ماه در خراسان رضوی + تصاویر

از جاذبه‌های تاریخی شهرستان مه‌ولات می‌توان به رباط زرنوخ، مسجد جامع ازغند، آرامگاه منسوب به ابوسعید ابو‌الخیر، کوه و آبادی ییلاقی اسفره(سبیره)، بقایای قلعه چهل‌دختر، عمارت فتح‌آباد، رباط خیرآباد، دشت دانیال، آب‌انبار همت‌آباد، خانه اعتمادی، رباط زرمهر، رباط میاندهی، روستای ییلاقی قلعه‌جوق و پل علی‌آباد اشاره کرد.

سفر مجازی به شهر ماه در خراسان رضوی + تصاویر

رباط زرنوخ که در ۳۰ کیلومتری جاده تربت حیدریه به فیض‌آباد قرار گرفته، در دوره صفویه ساخته شده است. این رباط در تاریخ ۱۰ دی ماه سال ۱۳۸۱ ثبت ملی شد.

سفر مجازی به شهر ماه در خراسان رضوی + تصاویر


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفر مجازی به شهر ماه در خراسان رضوی + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..