تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




المپوس دوربین OM-D E-M10 Mark IV و یک لنز جدید را رونمایی کرد

همان‌طورکه برخی از مدیران اجرایی برند المپوس گفته‌اند، این شرکت هنوز کاملا از صنعت عکاسی خارج نشده است و به معرفی محصولات جدید ادامه می‌دهد. این برند قدیمی و نا‌م‌آشنا به‌تازگی دوربین جدیدی به‌نام Olympus OM-D E-M10 Mark IV رونمایی کرده که ابعادی بسیار کوچک دارد و مخصوص کسانی است که می‌خواهند عکاسی را آغاز کنند. همچنین، المپوس لنز سوپرتله‌فوتو M. Zuiko Digital ED 100-400mm f/5-6.3 IS را معرفی کرده است که می‌توان ازطریق آن تصاویر باکیفیتی از پرندگان و حیات‌وحش ثبت کرد.

برگ برنده‌ی هر دو محصول جدید المپوس همچون بسیاری از محصولاتی که در دسته‌ی میکرو چهارسوم جای می‌گیرند، قابل‌حمل‌بودن آن‌ها است. دوربین جدید المپوس بسیار جمع‌و‌جور است و در دسته‌ی دوربین‌های ILC (دوربین مجهز به لنز تعویض‌شدنی)‌ قرار می‌گیرد. لنز جدیدی که المپوس معرفی کرده، نه‌تنها بسیار سبک است؛ بلکه ابعادی بسیار جمع‌و‌جور دارد. دو محصول جدید المپوس درکنارهم مخصوص کسانی هستند که دوست دارند تجهیزات عکاسی را با خود به جاهای مختلف ببرند و برای این کار اذیت نشوند.

یک زن درحال عکاسی با دوربین OM-D E-M10 Mark IV

Olympus OM-D E-M10 Mark IV

دوربین E-M10 Mark IV به‌طور ویژه برای تازه‌کاران طراحی شده است؛ بااین‌حال قابلیت‌هایی کاربردی دارد که معمولا در دوربین‌های هم‌قیمت نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. حسگر ۲۰ مگاپیکسلی دوربین المپوس از نوع Live MOS است و قطعا می‌تواند تصاویر را باکیفیتی ثبت کند. در دوربین جدید المپوس، از پردازنده‌ی TruePic VIII استفاده شده است و حسگر ۲۰ مگاپیکسلی در همکاری با آن می‌تواند بهتر از نسل قبل روی سوژه‌ها فوکوس خودکار انجام دهد. در این دوربین، از فناوری فوکوس خودکار با توانایی تشخیص چهره و چشم استفاده شده است و ازطریق آن می‌توان تصاویر متوالی را با نرخ ۱۵ فریم‌بر‌ثانیه ثبت کرد. 

نمای جلو دوربین OM-D E-M10 Mark IV نمایشگر LCD چرخانده شده به پایین

دوربین E-M10 Mark IV المپوس به سیستم لرزش‌گیر تصویر در داخل بدنه موسوم‌به IBIS مجهز شده که سیستمی پنج‌محوره است و طبق ادعای المپوس، می‌تواند حداکثر ۴٫۵ استاپ لرزش‌گیری انجام دهد. در این دوربین، از صفحه‌نمایش LCD با توانایی چرخش به‌سمت پایین و حالتی مجزا برای گرفتن سلفی استفاده شده است. درواقع هرگاه خواستید سلفی بگیرید، صفحه‌نمایش را به‌سمت پایین و سپس جلو می‌چرخانید. منظره‌یاب الکترونیکی OLED دوربین المپوس وضوحی برابر با ۲٫۳۶ میلیون نقطه دارد و با آن می‌توان ویدئوهای 4K را با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کرد. دوربین جدید المپوس ازطریق درگاه USB ‌شارژ می‌شود و از وا‌ی‌فای برای انتقال تصاویر استفاده می‌کند.

همان‌طورکه از تصاویر می‌توان تشخیص داد، با دوربین بسیار کوچکی طرف هستیم. المپوس نیز هنگام معرفی محصول به این موضوع اشاره کرد و گفت حتی هنگامی‌که به لنزی مجزا وصل شده باشد، مجموعه‌ی دوربین و لنز اندکی بیشتر از یک پوند (۰٫۴۵ کیلوگرم) وزن خواهند داشت. المپوس می‌گوید وزن دوربین با لنز استانداردش تقریبا معادل یک بطری آب معمولی است. ویدئو نگاه نزدیک به دوربین المپوس که یکی از کانال‌های معتبر یوتیوب منتشر کرده است، می‌تواند شما را بهتر با آن آشنا کند. 

نمایشگر و پنل پشتی دوربین OM-D E-M10 Mark IV

دوربین Olympus OM-D E-M10 Mark IV از دو روز پیش برای پیش‌خرید دردسترس قرار گرفته و قرار است در رنگ‌های مشکی و ترکیب مشکی‌و‌نقره‌ای عرضه شود. بدنه‌ی دوربین ۷۰۰ دلار قیمت دارد و اگر کیت ویژه شامل دوربین و لنز M. Zuiko Digital ED 14-42mm f/3.5-5.6 EZ را بخواهید تهیه کنید، باید ۸۰۰ دلار بپردازید. از اکنون تا اول نوامبر ۲۰۲۰ (۱۱ آبان ۱۳۹۹) به تمامی خریداران محصول، بسته‌ای ویژه شامل کیف دوربین و باتری اضافه و کارت حافظه‌ی ۳۲ گیگابایتی هدیه داده می‌شود. المپوس دوربین جدید خود را از ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۴ مهر ۱۳۹۹) به بازار عرضه می‌کند.

دوربین المپوس همراه لنز المپوس M. Zuiko Digital ED 100-400mm f/5-6.3 IS

M. Zuiko Digital ED 100-400mm f/5-6.3 IS

المپوس درکنار دوربین E-M10 Mark IV، لنز جدیدی نیز معرفی کرده است. این لنز با نام M. Zuiko Digital ED 100-400mm f/5-6.3 IS شناخته می‌شود و در دسته‌ی لنزهای فوق‌کامپکت سوپرتله‌فوتو‌ زوم جای می‌گیرد و فاصله‌ی کانونی متوسط آن ۳۵ میلی‌متر اعلام شده است. لنز یادشده که گستره‌ی کانونی ۸۰۰-۲۰۰ میلی‌متر را ارائه می‌دهد، به سیستم فوکوس خودکار رده‌بالا و سیستم لرزش‌گیر تصویر داخلی مجهز شده است. لنز جدید المپوس به‌گونه‌ای ساخته شده که دربرابر نفوذ گردوغبار و پاششِ آب مقاوم است. لنز M. Zuiko Digital ED المپوس به عکاسان میکرو چهارسوم قابلیت‌های متنوعی در قالب بدنه‌ای کوچک ارائه می‌دهد که صرفا ۱،۱۲۰ گرم وزن و ۲۰۵٫۷ میلی‌متر طول دارد.

لنز جدید المپوس به ۲۱ المان مجهز است که در ۱۵ گروه جای داده شده‌اند که چهار المان ED را شامل می‌شوند. به‌لطف المان‌های ED، لنز جدید می‌تواند «خون‌ریزی رنگی» را از بین ببرد. لنز ذکرشده دو المان Super HR و دو المان HR را شامل می‌شود. المان‌های مختلف لنز با پوشش ویژ‌ه‌ی المپوس همراه شده‌اند که ZERO) Zuiko Extra-low Reflection Optical) نام دارد. نزدیک‌ترین فاصله‌ی فوکوس ارائه‌شده‌ی لنز المپوس ۱٫۳ میلی‌متر است و این لنز از قابلیت Focus Stacking پشتیبانی می‌کند. به‌لطف ارائه‌ی بزرگ‌نمایی ۰٫۵۷ برابری می‌توان با لنز المپوس عکاسی «تله‌ماکرو» انجام داد. 

نیم رخ لنز M. Zuiko Digital ED 100-400mm f/5-6.3 IS

لنز M. Zuiko Digital ED 100-400mm f/5-6.3 IS به‌خودی‌خود قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و مزیت‌های متنوعی دردسترس کاربران قرار می‌دهد؛ اما اگر ویژگی‌های گفته‌شده برایتان کافی به‌نظر نمی‌رسد، بهتر است بدانید این لنز با مبدل‌های تله‌ی ۱٫۴x و ۲x المپوس کاملا سازگار است. دو تله‌کانورتر یادشده، لنز جدید را به‌ترتیب به لنز Olympus 280-1120mm f/7.1-9.0 یا Olympus 400-1600mm f/10-f/13 تبدیل می‌کنند. 

پیش‌فروش لنز M. Zuiko Digital ED 100-400mm f/5-6.3 I المپوس از دو روز پیش با قیمت ۱،۵۰۰ دلار آغاز شده است و انتظار می‌رود ۸ سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۸ شهریور ۱۳۹۹) دردسترس قرار گیرد. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «المپوس دوربین OM-D E-M10 Mark IV و یک لنز جدید را رونمایی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..