تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزیر راه: ۸ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور ترمیم شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در حاشیه آیین افتتاح و بهره برداری از قطعه سوم باند دوم محور نائین ـ انارک و در جمع خبرنگاران با اشاره به اراده دولت برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور گفت: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در سه مرحله اساسی در دست اقدام است که اولین آن‌ها توسعه آزادراه هاست.

وی ادامه داد: اکنون ۲۴۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور وجود دارد و تا پایان دولت ۵۱۸ کیلومتر دیگر به آزادراه‌های کشور اضافه می‌شود. فوری‌ترین آن‌ها آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان است که تاثیر بسزایی در کنترل ترافیک کریدور شمال ـ جنوب در ناحیه مرکزی کشور خواهد داشت و گشایش بزرگی در تردد مردم استان‌های جنوبی و شمالی اصفهان ایجاد می‌کند.

اسلامی با بیان اینکه افتتاح این آزادراه تاثیر مهمی در صرفه جویی سوخت و زمان سفر خواد داشت، گفت: کنارگذر شرقی اصفهان از جمله پروژه‌هایی است که به سرعت در مدار قرار خواهد گرفت و طی هفته‌های آتی توسط رییس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی محور دیگر توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور را احداث بزرگراه‌ها در کشور دانست و گفت: سالی ۸۰ کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه کرده ایم. امروز ۴۰ کیلومتر از جاده کریدوری از نایین به طبس افتتاح شد و ۳۰ کیلومتر از آن پیش‌تر افتتاح شده بود، افتتاح باقی این بزرگراه نیز در دستور کار قرار دارد و مناقصه قطعه جدید برگزار و پیمانکار آن انتخاب شده است.

اسلامی راه آهن را محور سوم توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور دانست و افزود: پروژه‌های مربوط به این محور در دست توسعه قرار دارد. اکنون جمع خطوط اصلی و فرعی راه آهن در کشور ۱۴ هزار کیلومتر است؛ و یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط اصلی و هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط فرعی تا پایان سال آینده به این راه‌ها افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: در این برنامه ۳ استان دیگر یعنی اردبیل، کردستان و آدربایجان شرقی (از مسیر جدید) به راه آهن سراسری متصل می‌شوند. نکته مهم اسن است که ما توانستیم سهم راه آهن را در حمل و نقل بار کشور افزایش دهیم، به طوریکه نسبت به سال ۹۷ دو درصد افزایش حجم بار جابجا شده توسط راه آهن را شاهد هستیم.

این عضو کابینه دوازدهم با بیان اینکه باری که اکنون در جاده‌های کشور جابجا می‌شود، به طور متوسط ۲ میلیون تن در روز است، گفت: این بار سنگینی است و نشان از فعالیت اقتصادی کشور دارد.

وی ادامه داد: باید خدا را شکر کرده و قدردان تولیدکنندگان کشور باشیم که در بخش‌های مختلف این تولیدات را انجام می‌دهد. باید زیرساخت‌های حمل و نقل در کشور را متناسب با این میزان جابجایی بار توسعه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه جاده‌های کشور سال گذشته آسیب زیادی از سیل دیدند، گفت: بیش از ۱۲ هزار کیلومتر از راه‌های کشور در سیل آسیب دید و بیش از ۷۰۰ پل یا منهدم شد یا آسیب جدی دید.

وی افزود: همکاران ما در راهداری‌های کشور با زحمت و تلاش شبانه روزی این جاده‌ها را ترمیم کردند و در مدار قرار دادند. در سه ماهه نخست امسال ۸ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور ترمیم شدند، نهضت بهسازی آسفالت و ترمیم‌ها در حال انجام است.

اسلامی در انتها با اشاره به طرح ابرار گفت: از مرداد پارسال ظرف یک سال ۲۴۵۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته به راه‌های کشور اضافه شد و تا پایان دولت ۳۵۰۰ کیلومتر دیگر نیز به این راه‌ها اضافه می‌شود.

223231




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزیر راه: ۸ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور ترمیم شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..