تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه سغدو یا دلمه سیراب شیردان

طرز تهیه سغدو یا دلمه سیراب شیردان

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سغدو که یکی از غذا‌های سنتی لرستانی‌ها است، از شکنبه‌ گوسفند تهیه می‌شود. برنج، آلوبخارا، گردو، روغن، آب و ادویه دیگر مواد تشکیل‌دهنده‌ سغدو است. برای تهیه‌ این خوراک لذیذ مواد را داخل شکنبه ریخته و با نخ و سوزن می‌دوزند. سپس روی آن آب و ادویه ریخته و روی حرارت ملایم می‌پزند.

مواد لازم:

- سیرابی به تعداد نفرات یک برش
- گوشت چرخ‌کرده ۲۰۰ گرم
- پیاز سرخ شده ۳ قاشق غذاخوری
- لپه ۴ قاشق
- برنج ۱ لیوان
- رب گوجه ۱ قاشق غذاخوری
- سبزی معطر مخصوص دلمه (ترخون، مرزه، نعناع، جعفری وپیازچه) خرد شده ۱ لیوان
- پودر زیره ۱ قاشق چایخوری سرخالی
- فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
- روغن به میزان کافی

بیشتر بخوانید

طرز تهیه:

تابه‌ای را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید و ۲ قاشق از پیاز خرد شده را به همراه گوشت در تابه بریزید و در روغن تفت دهید.

در حین تفت گوشت ادویه‌ها را به همراه سبزی خرد شده به گوشت اضافه کنید و کاملا تفت دهید. برنج را هم بشویید و به صورت خام به مواد داخل گوشت اضافه کنید و با مقداری نمک مواد را هم بزنید.

مواد آماده شده دلمه را کنار بگذارید و به سراغ سیرابی‌ها بروید. سیرابی‌ها را در اندازه‌های ۱۵ در ۱۵ سانتی متر برش بزنید و مقداری از مواد دلمه را داخل آن بریزید و چهار طرفش ا محکم ببندید و یا بدوزید که مواد هنگام پختن بیرون نریزد.

یک قاشق پیاز مانده را در یک قابلمه بریزید و به آن رب گوجه فرنگی اضافه کنید و با کمی ادویه تفت دهید. ۱ لیتر آب داخل قابلمه بریزد و دلمه‌های سیرابی را داخل قابلمه قرار دهید.

در ظرف را ببندید و بعد از اینکه آب به جوش آمد حرارت زیر قابلمه را کم کنید و اجازه دهید ۳ تا ۴ ساعت با حرارت کم سیرابی‌ها بپزند.

(در حین پخت دلمه‌ها میتوانید چند پاچه گوسفند هم داخل قابلمه بگذارید تا طعم متفاوت تری را تجربه کنید) بعد از ۳ الی ۴ ساعت که سیرابی‌ها پخت و سس داخل قابلمه غلیظ شد، دلمه‌های سیرابی را در آورده و در ظرف مورد نظرتان بکشید. سس آن را هم روی دلمه‌ها بریزید و با چند پر لیمو و جعفری آن را تزیین کنید.

منبع: تبیان

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه سغدو یا دلمه سیراب شیردان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..