تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیه‌ای که باعث افزایش محبت و از بین رفتن کدورت می‌شود +صوت و تفسیر آیه ۷ سوره ممتحنه

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، قرآن کریم مشتمل بر معانی دقیق، تعالیم و حکمت‌هایی والا درباره حقیقت خلقت و اسرار هستی است که عمده مردم در عصر رسالت از درک آن ناتوان بودند.

از این رو پیامبر اکرم (ص) و پس از ایشان مفسران به تبیین و شرح جزئیات آیات قرآن کریم می‌پرداختند. ما نیز با هدف آشنایی بیشتر با آیات الهی، هر روز به چند آیه از کلام الله با استناد به تفاسیر معتبر از مفسران قرآن کریم می‌پردازیم.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
به نام خداوند رحمتگر مهربان

عَسَى اللَّهُ أَنْ یَجْعَلَ بَیْنَکُمْ وَبَیْنَ الَّذِینَ عَادَیْتُمْ مِنْهُمْ مَوَدَّةً وَاللَّهُ قَدِیرٌ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ ﴿۷﴾
امید است که خدا میان شما و میان کسانى از آنان که [ایشان را]دشمن داشتید دوستى برقرار کند و خدا تواناست و خدا آمرزنده مهربان است (۷)

فایل صوتی تلاوت آیه ۷ سوره ممتحنه

تفسیر آیه هفتم سوره ممتحنه

این آیه به مسلمانان که به خاطر قطع رابطه با خویشاوندان کافر احساس کمبود و خلاء عاطفی می‌کردند، پیام می‌دهد که در آینده جبران خواهد شد و بسیاری از آنان به اسلام گرایش پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید

با توجّه به این که عداوت قبلی بر اساس برائت از کفر بوده است، پس تبدیل آن به مودّت باید از طریق ایمان آوردن کفّار باشد، نه آن که تکلیف برائت ساقط شود.

در روایت آمده است هر کس دو رکعت نماز گزارد و در هر رکعت بعد از «حمد»، هفت مرتبه آیه شریفه (۷ سوره ممتحنه) را بخواند و پس از سلام ابتدا هفت مرتبه بگوید: «اللهمَ لَیِّنْ قَلْبَ فلان بن فلان کما لَیَّنْتَ الحَدیدَ لِداود.» و بعد سیصد مرتبه بگوید: «یا حبیبَ المُدَّبِرین حَبِّب مَحَبَّتی علی قلب فلان بن فلان»؛ ان شاء الله باعث ایجاد محبت می شود.

پیام‌های آیه

۱- از هدایت کفّار مأیوس نشوید. «عَسَی اللّهُ»

۲- عداوت، اصل نیست، بلکه یک ضرورت عارضی است و باید شرایط را عادّی کنیم. «أَنْ یَجْعَلَ بَیْنَکُمْ ... مَوَدَّهً»

۳- دگرگونی دل‌ها و ایجاد مودّت‌ها به دست خداست. «عَسَی اللّهُ أَنْ یَجْعَلَ ... مَوَدَّهً»

۴- شما از دوستی و مودّت مخفیانه با کفّار دست بردارید، خداوند مودّت واقعی را جایگزین می‌کند. «تُلْقُونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّهِ ... یَجْعَلَ بَیْنَکُمْ ... مَوَدَّهً»

۵-از تبدیل عداوت به مودّت تعجب نکنید که خداوند بر هر کاری قادر است. «وَ اللّهُ قَدِیرٌ»

۶- بد رفتاری‌های گذشته کفّار نسبت به مسلمانان قابل عفو و اغماض است. «وَ اللّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ»

۷- بخشش خداوند برخاسته از رحمت اوست. «وَ اللّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ»

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیه‌ای که باعث افزایش محبت و از بین رفتن کدورت می‌شود +صوت و تفسیر آیه ۷ سوره ممتحنه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..