تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در ادارات استان کرمان به ۹۰ درصد رسید

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : حمیدرضا رشیدی‌نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین شیوع ویروس کرونا در استان کرمان اظهار داشت: از ۲۳ شهرستان استان ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز و تقریبا بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی با بیان اینکه از اواخر خردادماه شاهد روند افزایشی تعداد بیماران قطعی، بستری و فوتی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا را در سطح استان کرمان  بودیم گفت: متاسفانه هنوز در پیک بیماری هستیم و به دلیل پهناور بودن استان کرمان کنترل و مدیریت بیماری در کرمان با استان های کوچک‌تر متفاوت بوده و زمان پیک بیماری طولانی‌تر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به مقایسه‌ای که در شیوع بیماری با استان‌های همجوار داریم پیش بینی می‌شود با روند نزولی شیوع ویروس کرونا از اواخر هفته روبه رو باشیم افزود: در دو سه روز گذشته تعداد بیماران بستری ما قدری کاهش داشته و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی بسیار توصیه می‌شود گفت: استفاده از ماسک توسط فرد بیمار و سالم ریسک خطر ابتلا به ویروس را به کمتر از ۵ درصد می‌رساند.

رشیدی‌نژاد با اشاره اینکه مصوبه ستاد استانی کرونا داشتیم که کارگروه‌ها و کمیته‌هایی بازرسی از اماکن مختلف را داشته باشند افزود: براساس گزارشات ارائه شده رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه و ادارات بسیار خوب است.

وی با تاکید بر اینکه نظارت‌ها بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار جدی و سختگیری بسیار زیاد است عنوان کرد: آمار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات استان کرمان از ۲۰ درصد به نزدیک ۹۰ درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین وضعیت بستری بیماران کرونایی در استان گفت: روند بستری بیماران قطعی کرونا و بیماران تنفسی در استان کاهشی شده است.

وی با عنوان اینکه تا هنوز بین ۲۵ تا ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش تخت‌های بیمارستانی ما در استان کرمان خالی است ادامه داد: بین ۵ تا ۱۰ درصد تخت‌های آی‌سی‌یو هم در بخش مراقبت ویژه در بیمارستان‌های استان خالی است و هنوز تعداد مراجعه‌کنندگان در استان از ظرفیت تخت‌های بیمارستانی ما بیشتر نشده است.

رشیدی‌نژاد با اشاره اینکه این نگرانی همیشه وجود دارد که اگر مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکنند با بحران کمبود تخت‌های بیمارستانی روبه رو شویم افزود: از آنجا که کرونا درمان قطعی ندارد تاکید ما بر پیشگیری استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست‌ها و رعایت فاصله گذاری فیزیکی است.

48




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در ادارات استان کرمان به ۹۰ درصد رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..