تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خطر تحریم از سوی ایالات متحده آمریکا در کمین اپلیکیشن‌‌ های چینی

ظاهرا تیک‌تاک و سرنوشت نامشخص تحریم و ممنوعیت، اولین مهره‌ی دومینوی عظیمی در ایالات متحده است که پس از افتادن، اپلیکیشن‌های چینی دیگری را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. دولت ایالات متحده می‌گوید برای اپلیکیشن‌های چینی دیگری که در ایالات متحده فعالیت می‌کنند نیز برنامه‌های مشابهی در سر دارد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه‌ی ایالات متحده در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: «این نرم‌افزارهای چینی که در ایالات متحده فعالیت می‌کنند، چه تیک‌تاک باشند چه وی‌چت (و چه هزارن نمونه‌ی دیگر)، داده‌های جمع‌آوری‌شده را مستقیما به حزب کمونیست چین و دستگاه امنیت ملی آن‌ها انتقال می‌دهند.»

دولت ایالات متحده و خصوصا ترامپ و پمپئو برنامه‌هایی جدی برای اعمال فشار روی اپلیکیشن‌های چینی دارند. پمپئو در مصاحبه‌ی اخیر خود به صحبت‌های ترامپ اشاره کرده بود و از عبارت «کافی» استفاده کرد. او می‌گوید ترامپ دیگر از ادامه‌ی شرایط کنونی راضی نیست و تصمیم دارد هرچه سریع‌تر، اقدام‌‌هایی جدی علیه اپلیکیشن‌های مرتبط با حزب کمونیست چین انجام دهد. رئیس‌جمهور ایالات متحده، طبق گفته‌های خودش و معاونان، تهدیدهای امنیت ملی را در نظر دارد که با نرم‌افزارهای متصل به حزب کمونیست چین، کشورش را تهدید می‌کنند. پمپئو در ادامه‌ی صحبت‌هایش اشاره‌ای به حوزه‌ی پوشش و فشارهای جدید ترامپ نداشت و هنوز اطلاعات دقیقی از این سیاست‌ها در دست نیست.

کاح سفید اکنون در میانه‌ی برنامه‌ای جدی در قبال تیک‌تاک قرار دارد. آن‌ها یا اپلیکیشن مذکور را مسدود خواهند کرد یا زیرمجموعه‌ی آمریکایی شرکت به مایکروسافت فروخته می‌شود. برخی منابع ادعا می‌کنند که شاید قرارداد خرید به ارزش پنج میلیارد دلار برسد. چنین خریدی منجر به جابه‌جایی ۱،۵۰۰ کارمند نیز می‌شود. همچنین داده‌ها و مالکیت معنوی هم به مایکروسافت منتقل می‌شود. درنهایت، فروخته شدن تیک‌تاک به مایکروسافت، هرگونه مالکیت بایت‌دنس را از بین می‌برد. استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده بدون اشاره یا پیش‌بینی تصمیم دونالد ترامپ، می‌گوید بالاخره شرایط تیک‌تاک نباید با این وضع ادامه پیدا کند.

مقاله‌های مرتبط:

پیتر نوارو، مشاور کاخ سفید، ماه گذشته تیک‌تاک و وی‌چت را به ارسال داده‌های کاربران به حزب کمونیست چین متهم کرد. او می‌گوید همین داده‌ها را می‌توان بعدا برای باج‌خواهی و اخاذی هم استفاده کرد. او از عبارت جنگ امنیتی برای شرح وضعیت استفاده کرده بود.

به‌هرحال برنامه‌های ایالات متحده برای فشار بر شرکت‌های چینی از مدت‌ها پیش ادامه دارد. دولت ایالات متحده کمیته‌ای برای نظارت بر سرمایه‌گذاری‌های خارجی به‌نام CFIUS دارد. این کمیته تاکنون فشارهای زیادی بر مالکان چینی اپلیکیشن‌ها وارد شده است تا حتی اپلیکیشن‌ها را به سرمایه‌گذارهای آمریکایی منتقل کنند (رخدادی که احتمالا برای تیک‌تاک هم اتفاق می‌افتد).

مایک پمپئو در پایان صحبت‌های خود به وضعیت تیک‌تاک و آینده‌ی احتمالی آن هم اشاره کرد. او در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه آیا فروش تیک‌تاک به مایکروسافت، منجر به حفاظت بهتر از داده‌ها می‌شود، گفت: «آقای ترامپ در هر شرایطی تلاش می‌کند تا همه‌چیز به سمت ریسک و خطر صفر برای آمریکایی‌ها پیش برود». درنهایت برنامه‌های دولت ایالات متحده برای مقابله با اپلیکیشن‌های چینی ظاهرا با جدیت بسیار بالایی ادامه پیدا می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خطر تحریم از سوی ایالات متحده آمریکا در کمین اپلیکیشن‌‌ های چینی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..