تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خرید و فروش ارز دیجیتال با سامانه ارز جو

ارزجو، یکی از بزرگترین سامانه‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال، این امکان را به واقعيت تبديل کرد و خوشبختانه در این مدت علاقه مندان زیادی بین مردم ایران و منطقه پيدا كرده است.

برای معامله و خرید و فروش ارز دیجیتال دو راه پیش رو دارید، می توانید با استفاده از یک صرافی و یا استفاده از یک بروکر اقدام کنید. این دو روش با هم تفاوت هایی دارند که برای عموم واضح نیستند. در ادامه ارز جو  ابتدا به تعریف این دو مفهوم می پردازد و سپس نکاتی را که معامله گران باید به عنوان مثال هنگام خرید بیت کوین در یک صرافی و یا در یک پلتفرم معاملاتی آنلاین یک بروکر مد نظر قرار دهند را بررسی خواهیم کرد.

بروکر یا کارگزار (Broker) چیست؟

در هر کسب و کاری واسطه هایی بین خریدار و فروشنده وجود دارد، بروکر یا کارگزار (Broker) دقیقا فرد یا شرکتی است که ایفای این نقش را به عهده دارد.

بروکر‌ها در تمامی بازارهای مالی مثل: بازار کالا، بازار املاک و مستغلات و حتی بازار ارزهای دیجیتال نیز وجود دارند. بروکر یک کارگزار مالی غیربانکی به شمار می‌رود که وظیفه دارد نرخ دارایی‌ها در بازار را به مشتریان خود ارائه کند، کارگزاران، سفارش‌های معاملاتی مشتریان خود را از طریق تلفن و اینترنت دریافت کرده و از محل سپرده مشتری اقدام به اجرای دستورات (خرید یا فروش) می کنند و در ازای این کار برای خود کارمزد (کمیسیون) دریافت می‌کنند.

اغلب بروکر‌ها یک نرم افزار و پلتفرم ویژه برای خود طراحی کرده‌اند که مشتریان می‌توانند توسط آن از تغییرات قیمت‌ها مطلع شده و بر اساس تحلیل‌های خود دستورات خرید و فروش را برای بروکر ارسال نمایند. در حوزه ارز‌های دیجیتال، با استفاده از یک بروکر، به عنوان مثال شما از تغییرات قیمت‌ بیت کوین سریعاً مطلع شده، در این جا وجوه و سرمایه شما بر خلاف یک صرافی متمرکز، توسط یک شبکه معاملاتی خرید و فروش می‌شود که اصطلاحا به آن بازار فرابورس (OTC) می‌گویند. بروکرها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فروشند‌‌گان یا خریدارانی که دارای مقدار زیادی ارز دیجیتال هستند، برای تبادل ارزها با یکدیگر هماهنگ می‌کنند. این فرآیند بسیار سریعتر، آسانتر و انعطاف‌پذیرتر از صرافی‌ها اتفاق می‌افتد.

 صرافی (Exchange) چیست؟

صرافی در واقع به محلی برای داد و ستد انواع پول گفته می‌شود. شکل‌گیری صرافی‌ها را می‌توان به نیاز مردم در طول زمان در تعیین صحت وزن و عیار مسکوکات گوناگون مربوط دانست که از قرن‌های گذشته رواج یافته است. با رواج صرافی‌‌های ارز دیجیتال که مانند بورس اوراق بهادار عمل‌ می‌کنند و در آن خریداران و فروشندگان بر اساس قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال مورد نظر خود، معاملات‌شان را انجام می‌دهند. قیمت یک ارز دیجیتال در صرافی بر اساس حجم و تعداد خریداران و فروشندگان (عرضه و تقاضا) مشخص می‌شود و اگر تقاضا برای خرید رمز ارزی بیشتر شود قیمت افزایش و اگر تقاضا کم شود قیمت کاهش خواهد یافت.

صرافی‌ها برای انجام هر تراکنش، درصدی را به عنوان کارمزد خود برمی‌دارند. در صرافی‌ها امکانات زیادی برای تبدیل ارزهای فیات به ارزهای دیجیتال و بالعکس فراهم شده است. این در حالی است که در برخی دیگر از صرافی‌ها فقط امکان مبادله ارزهای دیجیتال مختلف به یکدیگر وجود دارد. در ادامه به بررسی تفاوت‌های اساسی صرافی و بروکر خواهیم پرداخت.

 افتتاح حساب و احراز هویت صرافی ارز دیجیتال

فرآیند افتتاح حساب در صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار آسان است و شما با ارائه یک ایمیل، ایجاد گذرواژه و تایید آدرس ایمیل، به راحتی قادر خواهید بود که یک حساب کاربری ایجاد نمایید. پس از اینکه ثبت نام خود را با موفقیت به انجام رساندید، در مرحله بعد باید فرایند احراز هویت صرافی را انجام دهید تا امکان واریز و برداشت از حساب خود را داشته باشید. برای تایید و احراز هویت حساب کاربری خود باید تصویری از کارت شناسایی و یا تصویری از خود با کارت شناسایی در دستانتان را در وب‌سایت صرافی آپلود و پس از تایید می توانید اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنید.

ارز جو

بروکر ارز دیجیتال

فرآیند ثبت نام در بروکر‌ها تفاوت چندانی با ثبت نام در صرافی‌ها ندارد. اما برای برداشت و واریز دارایی و انجام ترید، تایید حساب کاربری الزامی است. اغلب بروکر‌ها یک یا دو نسخه مدرک اسکن شده مانند کارت شناسایی و مدرکی برای اثبات آدرس شما درخواست می‌کند. با این وجود پروسه‌ی احراز هویت بروکر‌ها سریع‌تر از صرافی‌ها صورت می‌گیرد و معمولا در عرض 30 دقیقه تکمیل می‌گردد. پس از این‌که حساب کاربری شما در بروکر با موفقیت تایید شد، شما به راحتی می‌توانید خرید و فروش خود را آغاز نمایید. در این میان برخی بروکرها نیز وجود دارند که هیچ احراز هویتی در آن‌ها انجام نمی‌شود.

واریز و برداشت صرافی ارز دیجیتال

برای خرید ارز دیجیتال روش‌های مختلفی وجود دارد که معمولا مبادله آن‌ها با کارمزد بالایی انجام می‌شود. اگر قرار باشد که تراکنش‌های متعددی را در هنگام واریز به حساب خود انجام دهید، باید توجه داشته باشید که برای هر تراکنش مقداری کارمزد پرداخت خواهید کرد و بدین ترتیب ممکن است ۱۵ درصد از سرمایه اولیه شما از دست برود.

بروکر ارز دیجیتال

واریز و برداشت وجه در اکثر بروکرها بر پایه دو ارز دلار و یورو انجام می‌شود. بنابراین شما نمی‌توانید همانند صرافی‌ها نسبت به برداشت و انتقال از طریق ارزهای دیجیتال اقدام کنید. سپرده‌گذاری با استفاده از بروکر، راحت‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید، البته نه برای کاربران ایرانی! بروکرها برای ایجاد سپرده کاربران خود روش‌های متعددی را ایجاد کرده اند؛ استفاده از کارت اعتباری، کیف پول‌های الکترونیکی معتبر و بسیاری از موارد دیگر. شما می‌توانید در سپرده خود دلار آمریکا، یورو و برخی ارزهای دیگر را نگه دارید. این قابلیت باعث می‌شود تا کارمزد سپرده‌گذاری به صفر یا حداقل برسد. کاربران ایرانی معمولا از بروکرهایی استفاده می‌کنند که گزینه پرداخت با وبمانی را فراهم کرده است.

خرید و فروش (ترید) صرافی ارز دیجیتال

ترید در صرافی ارز دیجیتال نیازمند قدرت تحلیلی بالایی نیست. تنها کافی است که وارد بخش ترید شوید و ابزار معاملاتی دلخواه خود را انتخاب کنید و نمودار قیمت‌ها را تماشا کنید. همچنین در این قسمت شما می‌توانید سفارشات خرید و فروش خود را ثبت کنید و از قابلیت‌های استاپ لیمیت و لیمیت اوردر بهره ببرید. بنابراین می‌توان گفت که صرافی‌ها امکانات محدودی برای انجام تحلیل تکنیکال در اختیار شما قرار می‌دهند. البته صرافی‌ها مزایایی هم دارند که به شما اجازه می‌دهند، برای خرید و فروش انبوه ارزهای دیجیتال بازار، حق انتخاب داشته باشید. به عنوان مثال، صرافی بایننس بیش از ۱۲۰ ارز دیجیتال مختلف را برای معامله‌گران ارائه می‌دهد و شما می توانید بر اساس استراتژی معاملاتی خود، از گزینه‌های متنوعی برخوردار باشید.

ارز جو

بروکر ارز دیجیتال

بروکرها امکانات گسترده‌ای از ابزار تحلیلی را در اختیار تریدرها قرار می‌دهند و شما می‌توانید استراتژی‌ معاملاتی و تحلیل‌های خود را دقیق‌تر پیاده و از ابرازهای تحلیلی مختلف استفاده کنید. با این وجود، پلتفرم بروکر برخلاف صرافی تعداد محدودی ارز دیجیتال به شما ارائه می‌کند. هر بروکر از ارزهای متفاوتی پشتیبانی می‌کند، اما به احتمال زیاد شما محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال را در آن‌جا پیدا خواهید کرد.

از جمله ویژگی‌های بروکرها می‌توان به اختلاف کم میان پایین‌ترین و بالاترین قیمت سفارشات اشاره کرد. گاهی این اختلاف قیمت در بازار ارزهای دیجیتال ممکن است به چند صد دلار برسد، اما روی پلتفرم‌های خرید و فروش، ممکن است شما با کمترین اختلاف قیمت ممکن مواجه شوید. Broker برخلاف صرافی، امکانات بسیار زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد. شما قادر خواهید بود که چندین نمودار را در پنجره‌های جداگانه مورد بررسی قررار دهید، جریان قیمت‌ها را دنبال کنید و از اندیکاتورهای مختلف برای انجام تحلیل تکنیکال  استفاده کنید.

 نتیجه گیری

در پایان باید گفت که ارزهای دیجیتال، مانند هر بازار سرمایه گذاری دارای نوسانات و ریسک بسیار زیادی هستند که این امر باعث می‌شود که این حوزه هم سود و هم ضرری مخصوص به خود را به همراه داشته باشد. بر همین اساس در زمان انتخاب روش معاملاتی برای ترید (خرید و فروش) ارزهای دیجیتال، باید با دانش کافی به تمامی جنبه‌های مثبت و منفی آن دقت کنید. باید صرافی‌ها و بروکرهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید و انتخاب کنید که فعالیت در کدامیک برای‌ شما مناسب‌تر است. بروکر و صرافی هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ بنابراین تصمیم نهایی شما به اهداف و اولویت‌های شخصی خودتان بستگی دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خرید و فروش ارز دیجیتال با سامانه ارز جو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..