تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه دمپختک؛ لذتی که باید امتحان کنید

ایرنا زندگی: دمپختک یک پلوی فو‌ق‌العاده خوشمزه و پرطرفدار می‌باشد که درست کردن آن هم آسان است هم به‌صرفه. دمپختک را درست کنید و با خوردن ترشی این لذت را چندبرابر کنید.

مواد لازم:

باقالا زرد خشک: ۲ پیمانه برنج: ۴۰۰ گرم پیاز خرد شده: ۱ عدد بزرگ زرد چوبه: ۱ قاشق غذا خوری کره یا روغن: به مقدار دلخواه نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه دمپختک؛ لذتی که باید امتحان کنید

طرز تهیه دمپختک؛ لذتی که باید امتحان کنید

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. برای درست کردن دمپختک باید ابتدا برنج‌ها را بشویید و حدود نیم ساعت در آب خیس کنید.

۲. تابه مناسبی انتخاب کنید و روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید تا داغ شود. بعد باقالی‌ها را داخل روغن بریزید و تفت دهید. در حین تفت مقداری زرد چوبه هم به باقالی‌ها اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه به مشام برسد. بعد ۳ لیوان آب داخل تابه بریزید و بگذارید تا باقالی‌ها با حرارت ملایم نیم پز شوند.

۳. کمی که باقالا‌ها پخت برنج شسته شده را به آن اضافه کنید و مقداری کره هم داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا برنج بجوشد و آب داخل قابلمه خشک شود و برنج دم بکشد.

۴. پیاز‌های خرد شده را هم در مقداری روغن تفت دهید و هنگام تفت دادن کمی نمک هم به پیاز‌ها اضافه کنید. سپس دمپختک آماده شده را با پیاز داغ سرو کنید.

۵. بعد از سرو دمپختک می‌توانید یک نیمرو هم درست کنید و روی برنج قرار دهید.

نکته: می‌توانید ابتدا پیازداغ درست کنید، بعد زردچوبه را اضافه کرده و بعد باقالی اضافه کنید. بعد از پخت باقالی برنج را اضافه کرده، بگذارید تا دم بکشد. روش پخت به ذائقه‌تان بستگی دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه دمپختک؛ لذتی که باید امتحان کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..