تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزشگاه رانندگی خوب را چگونه انتخاب کنیم؟

برترین‌ها: به طور کلی باید بگوییم که یادگیری رانندگی یکی از مهم‌ترین مهارت‌های هر فردی است که باید به درست‌ترین و اصولی‌ترین حالت ممکن اتفاق بیفتد. طبیعی است که برخورداری از مهارت رانندگی درست و قانون‌مندانه وظیفه هر شهروندی است که به دریافت گواهینامه اقدام می‌کند. در این میان طبیعتاً انتخاب مربی رانندگی و همین‌طور آموزشگاه رانندگی خوب می‌تواند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. به همین دلیل هم هست که بسیاری از افراد زمان بسیار زیادی را صرف پیدا کردن آموزشگاه رانندگی خوب می‌کنند. در این مطلب با شما هستیم تا در این رابطه بیشتر صحبت کنیم و بگوییم که باید آموزشگاه رانندگی خوب را چگونه انتخاب کنیم؟

آموزشگاه رانندگی خوب را چگونه انتخاب کنیم؟

ویژگی‌های آموزشگاه رانندگی خوب

به طور کلی قبل از هر چیز باید به کلیت یک آموزشگاه رانندگی بپردازیم و بررسی کنیم که ویژگی‌های یک آموزشگاه رانندگی خوب شامل چه مسائلی خواهد بود. یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌توان در این رابطه مطرح کرد موضوع نظم در برنامه‌ریزی است. از آنجایی که پشت سر گذاشتن کلاس‌های رانندگی در دو شکل تئوری و عملی وجود دارد، یک آموزشگاه رانندگی خوب باید برنامه‌ریزی دقیق و اصولی برای برگزاری هر کدام از این دوره‌ها داشته باشد تا هنرجویان بتوانند بدون اتلاف وقت، با یک برنامه‌ریزی منظم هر کدام از این دوره‌ها را پشت بگذارند.

نحوه آموزش تمامی دوره‌های تئوری و عملی در یک آموزشگاه رانندگی خوب نیز مسئله بسیار مهمی است که می‌توان به آن اشاره کرد. غالباً بسیاری از آموزشگاه‌های رانندگی درصد بالایی از تمرکز خود را بر روی کلاس‌های عملی می‌گذارند و به همین دلیل نیز به راحتی از کنار کلاس‌های تئوری و فنی می‌گذرند. در صورتی که درصد بالایی از مسائلی که رانندگان با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند موضوعات مربوط به قوانین رانندگی و همین‌طور مسائل فنی و قطعات خودروست. در نتیجه یک آموزشگاه رانندگی خوب باید به دوره‌های تئوری نیز به اندازه کافی بها بدهد و در صورت امکان به تمامی سؤالات هنرجویان به طور کامل پاسخ دهند.

این موضوع به‌خصوص زمانی اهمیت پیدا می‌کند که آموزشگاه مربوطه جزوه و یا سی دی آموزشی مناسبی را نیز به هنرجویان ارائه ندهد. طبیعی است که در چنین شرایطی تنها تمرکز هنرجویان بر روی محتوا‌های ذکرشده در کلاس است و باید در همین کلاس‌ها پاسخ تمامی سؤالات و مشکلات خود را بیایند.

آموزشگاه رانندگی خوب را چگونه انتخاب کنیم؟

شاید به نظرتان جالب باشد، اما یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های آموزشگاه رانندگی خوب داشتن فضای مناسب برای پارکینگ خودرو‌های آموزشی است! طبیعی است که افراد برای یادگیری رانندگی به نزدیک‌ترین آموزشگاه رانندگی مراجعه کنند، جایی که بتوانند دسترسی راحتی به آن داشته باشند تا در طی مدت فشرده کلاس‌های رانندگی به راحتی در آن مسیر رفت و آمد کنند. در این میان اگر آموزشگاه رانندگی مربوطه فضای پارک خودرو‌های خود را تا جای امکان در محدوده آموزشگاه خود انتخاب کرده باشد امکان رفت و آمد هنرجو به مراتب راحت‌تر خواهد شد. در غیر این صورت دسترسی به خودرو‌ها می‌تواند برای هنرجویان سخت‌تر شود.

انتخاب مربیانی کاربلد و بااخلاق نیز از دیگر مسائلی است که می‌توان در زمره ویژگی‌های آموزشگاه رانندگی خوب قرار داد. متأسفانه برخی از مربیان رانندگی چه در حوزه تئوری و چه در حوزه عملی از مهارت کافی برخوردار نیستند و در کنار این نیز رفتار چندان مناسبی با هنرجویان ندارند. این موضوع باعث می‌شود که هنرجویان در وهله اول از آموزش رانندگی وحشت کنند و نتوانند چنان که باید و شاید به مهارت خود دست یابند. در ادامه شما را با ویژگی‌های مربی رانندگی خوب آشنا می‌کنیم.

ویژگی‌های مربی رانندگی خوب

همان‌طور که گفته شد یک مربی رانندگی خوب تأثیر بسیار زیادی را در یادگیری و آموزش رانندگی به هنرجویان خواهد داشت. به همین دلیل هم شاید بتوان او را مهم‌ترین رکن در انتخاب آموزشگاه رانندگی خوب به شمار آورد. معمولاً بسیاری از هنرجویان به این نکته اشاره می‌کنند که ترجیح می‌دهند مربی رانندگی آن‌ها موجب و بااخلاق باشد. متأسفانه در برخی از شرایط مربیانی دیده می‌شوند که با کمترین خطایی از هنرجو اخلاق بسیار تندی پیدا می‌کنند و می‌توانند اعتماد به نفس هنرجو را بسیار کاهش دهد.

مسئله دیگری که وجود دارد وجدان کاری مربی است. طبیعی است که در برنامه‌ریزی اصلی آموزشگاه‌ها تعدادی کلاس عملی با عددی ثابت مشخص می‌شود و بعد از اتمام این دوره مربی در صورت صلاح‌دید می‌تواند تعداد دیگری کلاس نیز به آن‌ها اضافه نموده و هزینه اضافی آن‌ها را نیز دریافت نماید. مسئله مهمی که پیش می‌آید این است که مربی باید با توجه به وجدان کاری خود به بررسی کلاس‌های پشت سر گذاشته‌شده بپردازد، نه آنکه با تعیین تعدادی کلاس اضافه هزینه بیشتری دریافت نماید. متأسفانه امروزه هزینه کلاس‌های رانندگی به خودی خود بسیار بالاست و به همین دلیل نیز حتی صرف نظر از هزینه‌های کوچک نیز اهمیت بسیاری پیدا می‌کنند.

آموزشگاه رانندگی خوب را چگونه انتخاب کنیم؟

نحوه صحیح و قابل‌فهم آموزش رانندگی نیز از دیگر ویژگی‌های یک مربی رانندگی خوب است. یک مربی رانندگی باید بدون آنکه به هنرجوی خود استرس دهد، تمامی مبانی رانندگی را به او آموزش داده و امکان آزمون و خطا را نیز به او بدهد. معمولاً هنرجویان بر این نظر هستند که مربیان، آن‌ها را صرفاً در خیابان‌هایی خلوت و کم تردد می‌گردانند و در نتیجه مهارت‌های متفاوتی را نیز به آن‌ها آموزش نمی‌دهند. یک مربی رانندگی خوب باید هنرجوی خود را حتی در شلوغ‌ترین خیابان‌ها و بزرگراه نیز ببرد و با حفظ سرعت مطمئنه و رعایت تمامی اصول به او کمک کند که با ترس‌های خود مقابله کرده و مهارت کاملی را به دست آورد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزشگاه رانندگی خوب را چگونه انتخاب کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..