ربات اینستاگرام عضوگرام

بازارچه96

سامانه پیام کوتاه

خرید فالوور و ممبر تلگرام

مطالب مهم

تبلیغات

سایت نیازمندی های بازارچه 96

لینک ساز




مرسولات پستی در چهارماهه اول امسال با افزایش ۸۰ درصدی مواجه بوده است/ آیا نرخ خدمات پستی برای مرسولات افزایش یافته است؟

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پست کردن بسته‌های پستی یکی از قدیمی‌ترین خدماتی است که در بین خدمات ارائه شده در جوامع مختلف به چشم می‌خورد. این موضوع در گذشته‌های دور به صورت‌های مختلفی مانند ارسال نامه‌ها به وسیله نامه رسان‌ها یا قاصد‌ها صورت می‌گرفته است و متناسب با تغییراتی که در تمدن‌ها و جوامع رخ داده است و به تبع تغییر در نیاز‌های پستی، متفاوت شده است.

ارسال مرسولات پستی در ایام قدیم که ارتباطات مانند امروز از گستردگی خاصی بهره‌مند نبود و فناوری‌هایی مانند تلفن ثابت، تلفن همراه، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در دسترس مردم قرار نداشت، پست نقش پررنگی در رساندن نامه مردم به یکدیگر و اطلاع از اوضاع هم ایفا می‌کرد.

امروزه با گسترش نقش فناوری در زندگی روزمره مردم، ارائه خدمات پستی با دگرگونی‌هایی مواجه شده است؛ تعداد نامه‌هایی که بین مردم عادی و به صورت روزمره رد و بدل می‌شد کمتر شده و محتوای آن نامه‌ها از طریق تلفن و پیامک و یا بر بستر اینترنت و از طریق تماس‌های صوتی و تصویری رد و بدل می‌شود. از طرفی با به کارگیری وسایل جدید برای رساندن مرسوله‌های پستی به مقصد، زمان کمتری صرف انتقال مرسوله‌ها و تحویل آن به گیرنده می‌شود. همچنین بخش زیادی از فعالیت‌های پستی در فضای سایبری صورت می‌گیرد.

مرسولات پستی در چهارماهه اول امسال با افزایش ۸۰ درصدی مواجه بوده است/ آیا نرخ خدمات پستی برای مرسولات افزایش یافته است؟

با همه این تفاسیر نمی‌توان نقش بی بدیل پست در زندگی مردم را نادیده گرفت. به تازگی با درگیر شدن بسیاری از کشور‌های جهان با ویروس مرگبار کرونا، نیاز مردم به خدمات پستی بیش از پیش متجلی شده است. در این دوران افراد سعی دارند برای حفظ سلامتی خود و دیگران از حضور در مراکز خرید اجتناب کنند و لوازم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های اینترنتی موجود در فضای مجازی تهیه کنند. رسیدن اجناس خریداری شده از فروشگاه اینترنتی به دست خریدار وظیفه اصلی شرکت ملی پست است. به علاوه روند قبلی این شرکت برای رساندن مدارک و نامه‌ها نیز همچنان پا برجا است.

این موضوع باعث شده که میزان مرسولاتی که از بین مردم و توسط شرکت پست رد و بدل می‌شوند با افزایش چشم‌گیری رو به رو شود. در این میان برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی ادعا کرده اند در چنین شرایطی این شرکت اقدام به افزایش تعرفه خدمات پستی خود کرده و در راستای جبران خسارت‌های احتمالی برای مرسولات، هزینه‌ای از مشتری دریافت می‌کند و نسبت به این موضوعات اعتراض کرده اند.

در این راستا باشگاه خبرنگاران جوان به گفتگو با محمد اخلاقی مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست پرداخته و ابهاماتی را درباره هزینه‌های خدمات پستی مطرح کرد که در ادامه پاسخ اخلاقی را مشاهده می‌کنید:

مرسولات پستی در چهارماهه اول امسال با افزایش ۸۰ درصدی مواجه بوده است/ آیا نرخ خدمات پستی برای مرسولات افزایش یافته است؟

تعرفه خدمات پستی از سال ۹۸ هیچ گونه تغییری نداشته است

او درباره افزایش قیمت خدمات پستی گفت: آخرین افزایش تعرفه خدمات شرکت ملی پست مربوط به سال ۹۸ بوده و در سال جاری این خدمات هیچ گونه افزایشی نداشته است.

مدیرکل امور مشتریان شرکت ملی پست بیان کرد: در چهارماهه ابتدای امسال در حوزه بسته‌ها و تجارت الکترونیک نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است.

مرسولات پستی در چهارماهه اول امسال با افزایش ۸۰ درصدی مواجه بوده است/ آیا نرخ خدمات پستی برای مرسولات افزایش یافته است؟

چگونه شکایات خود از خدمات رسانی شرکت پست را ثبت کنیم؟

اخلاقی درباره روند ثبت شکایت از سوی مشتریان شرکت پست توضیح داد: این شرکت در فضای مجازی حضور فعال داشته و در صورت مطرح شدن هرگونه شکایت از سوی کاربران در شبکه‌های اجتماعی در زمانی کمتر از ۲۴ ساعت، به شکایت مشتریان پاسخ می‌دهد. برخی با انتشار توئیت یا با قید کردن نام کاربری حساب توئیتری شرکت ملی پست و یا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و همچنین بر بستر دیگر شبکه‌های اجتماعی مسائل و ابهاماتی را مطرح می‌کنند. نیرو‌های فعال در شبکه‌های مجازی ضمن ارائه گزارش، تحلیل و پاسخ به چنین مسائلی برای رفع مشکلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام می‌کنند. اخیرا بر اساس آمار اعلام شده، میزان شکایت‌های مردمی در شبکه‌های اجتماعی از خدمات رسانی شرکت ملی پست با کاهش چشم‌گیری مواجه بوده است.

او تصریح کرد: در زمینه مراجعه‌های حضوری در دفتر مدیریت عملکرد و یا میز خدمت که در مراکز پستی وجود دارد، شکایت مشتریان و یا پیشنهاداتشان ثبت شده و پس از طی مراحل اداری پیگیری و پاسخ داده می‌شود. به علاوه مشتریان می‌توانند با مراجعه به سامانه eop.post.ir برای ثبت شکایات یا پیشنهادات خود اقدام کنند.

مدیرکل امور مشتریان شرکت پست عنوان کرد: مدت زمان پاسخگویی به شکایات متناسب با نوع شکایت متفاوت است؛ اگر شکایات حضوری مربوط به مسائلی مانند مفقود شدن بسته باشد طی شدن روند اداری آن زمان بر است، اما پیگیری شکایت‌های متداول مانند تاخیر در رسیدن مرسوله به دست گیرنده، زمان کمتری نیاز دارد. در حوزه پاسخگویی به شکایات مجازی مشتریان حتی در ساعات غیر اداری نیز شرکت پست خدمات ارائه می‌کند و اگر حقی از مشتری پایمال شده باشد آن را جبران می‌کند. پاسخگویی به مسائل مطرح شده از سوی کاربران بر عهده مدیران ارشد شرکت و مدیران استان‌ها است و در این زمینه از تمام ظرفیت پست استفاده می‌شود.

مرسولات پستی در چهارماهه اول امسال با افزایش ۸۰ درصدی مواجه بوده است/ آیا نرخ خدمات پستی برای مرسولات افزایش یافته است؟

چرا شرکت پست برای ارسال کالاهای ارزشمند از مشتری هزینه دریافت می‌کند؟

اخلاقی افزود: شرکت ملی پست برای تمامی مرسولات خود تا سقف ۸۰۰ هزار تومان تعهد غرامت اجباری دارد یعنی درصورتی که ارزش مالی مرسوله کمتر از این میزان باشد، این شرکت مسئولیت صدمه دیدن مرسوله مشتری را بر عهده دارد، اما درصورتی که ارزش مرسوله بیش از ۸۰۰ هزار تومان باشد شرکت پست باید مبلغی را از مشتری برای تعهد غرامت اظهار شده دریافت کند تا درصورت صدمه دیدن کالا، مشکلی در این زمینه به وجود نیاید. قیمتی که برای این تعهد از مشتری دریافت می‌شود برای اوراق بهادار ۰.۱ درصد از ارزش مرسوله و برای کا‌لاهای ارزشمند ۰.۲ درصد از ارزش مرسوله است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرسولات پستی در چهارماهه اول امسال با افزایش ۸۰ درصدی مواجه بوده است/ آیا نرخ خدمات پستی برای مرسولات افزایش یافته است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..