تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پایان ماموریت دمو ۲؛ اسپیس ایکس فضانوردان ناسا را به سلامت به زمین بازگرداند

دو ماه پیش، اسپیس‌ایکس در دستاوری تاریخی نخستین فضانوردان آمریکایی را پس از تقریبا یک دهه از خاک آمریکا پرتاب کرد و عصری تازه را در عرصه‌ی پروازهای فضایی خصوصی رقم زد. درجریان این مأموریت که با عنوان دمو ۲ شناخته می‌شود، داگ هرلی و باب بنکن، فضانوردان ناسا سوار بر کپسول مسافربری کرو دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کردند.

هدف از طراحی دمو ۲ این بود که اسپیس‌ایکس نشان دهد فضاپیمای جدیدش می‌تواند فضانوردان را به سلامت به فضا حمل کند و به زمین بازگرداند. اکنون که کارآمدی کرو دراگون درعمل اثبات شده است، این فضاپیما به‌زودی با حمل منظم فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی، به نخستین فضاپیمای عملیاتی آمریکایی پس از شاتل‌های فضایی تبدیل خواهد شد. انتظار می‌رود فضاپیمای اسپیس‌ایکس تا تقریبا دو ماه دیگر با انجام نخستین مأموریت عملیاتی‌اش، سه فضانورد آمریکایی و یک فضانورد ژاپنی را به فضا حمل کند.

داگ هرلی و باب بنکن دیروز پس از وداع با خدمه‌ی ایستگاه فضایی بین‌المللی سوار بر کپسول کرو دراگون رهسپار زمین شدند. سفر فضانوردان ناسا ۱۹ ساعت به طول انجامید و آن‌ها سرانجام امشب در سال ۲۳:۱۸ به وقت ایران در خلیج مکزیک به آب افتادند.

به‌روزرسانی خواهد شد...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پایان ماموریت دمو ۲؛ اسپیس ایکس فضانوردان ناسا را به سلامت به زمین بازگرداند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..