تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اپل با تصاحب استارتاپ Mobeewave، آیفون را به دستگاه شبه‌کارت‌خوان تبدیل می‌کند

اپل هر چند هفته یک‌بار معمولا استارتاپ جدیدی تصاحب می‌کند تا دامنه‌ی فعالیت‌هایش را گسترش دهد و به فناوری‌های جدیدتری دست پیدا کند. اغلب اوقات، اپل هدف اصلی خود از تصاحب بسیاری از شرکت‌ها را اعلام نمی‌کند؛ اما تحلیلگران جزئیات ماجرا را شرح می‌دهند. اهالی کوپرتینو در جدیدترین اقدامشان استارتاپی با نام .Mobeewave Inc را خریده‌اند. براساس گزارش رسانه‌ی بلومبرگ و به‌نقل از منابع آگاه، اپل می‌تواند از فناوری توسعه‌ داده‌شده‌ی Mobeewave برای تبدیل‌کردن آیفون به «پایانه‌ی پرداختی موبایلی» استفاده کند. این یعنی عملا احتمال دارد آیفون‌ها بتوانند در نقش کارت‌خوان ظاهر شوند. 

فناوری Mobeewave به خریداران امکان می‌دهد کارت اعتباری یا گوشی هوشمند خود را روی گوشی دیگری قرار دهند تا فرایند پرداخت انجام شود. این سیستم در همکاری با اپلیکیشنی مجزا کار می‌کند و به‌جز تراشه‌ی NFC (ارتباطات میدانی نزدیک) به‌هیچ سخت‌افزار دیگری نیاز ندارد. براساس اطلاعات رسمی، اپل از سال ۲۰۱۴ به‌بعد تمامی آیفون‌های خود را به تراشه‌ی NFC مجهز کرده است.

بلومبرگ ادعا می‌کند غول بزرگ کوپرتینو افزون‌بر ۱۰۰ میلیون دلار برای تصاحب استارتاپ Mobeewave پرداخت کرده است. Mobeewave دَه‌ها کارمند دارد و ظاهرا این افراد قرار نیست از کار برکنار شوند. منابع بلومبرگ به‌دلیل محرمانه‌بودن این اطلاعات نخواسته‌اند نامشان فاش شود. آنان می‌گویند اپل اعضای تیم Mobeewave را حفظ کرده و قصد دارد آن‌ها را ‌استخدام کند. ظاهرا این افراد قرار است از مونترئال خارج شوند.

فردی به نمایندگی از اپل به بلومبرگ گفته است: «اپل هرازچندگاهی شرکت‌های حوزه‌ی فناوری را می‌خرید و به‌طورکلی هدف از تصاحب شرکت‌ها یا برنامه‌هایمان را تشریح نمی‌کنیم.» اپل همواره این متن را برای خبرنگارانی می‌فرستد که خواستار توضیح درباره‌ی تصاحب استارتاپ‌ها هستند. این یعنی اپل تصاحب Mobeewave را تأیید کرده؛ بااین‌حال حرفی از مبلغ قرارداد به‌میان نیاورده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اپل معمولا پس از تصاحب استارتاپ‌ها، از فناوری‌های توسعه‌ داده‌شده‌ی آن‌ها برای اضافه‌کردن قابلیت‌هایی جدید به محصولات خود استفاده می‌کند. در سال ۲۰۱۴، اپل قابلیت اپل‌پی (Apple Pay) را به آیفون‌ها اضافه کرد که به کاربران گوشی‌های این شرکت امکان می‌دهد در برخی خرده‌فروشی‌ها صرفا با قراردادن گوشی‌شان روی وسیله‌ای خاص، محصولات مدنظر را بخرند. سال گذشته نیز، اپل کارت اعتباری اختصاصی خود، یعنی اپل کارت را رونمایی کرد.

فناوری Mobeewave ازلحاظ تئوری می‌تواند به کاربران گوشی آیفون امکان دهد بدون نیاز به سخت‌افزار اضافی پرداخت‌ها را بپذیرد. این فناوری می‌تواند اپل را در رقابت مستقیم‌تر با شرکت Square قرار دهد. Square درزمینه‌ی ارائه‌ی سخت‌افزار و نرم‌افزارهای پرداختی برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ رهبر بازار محسوب می‌شود. Mobeewave در وب‌سایت رسمی خود تصاویری به‌نمایش می‌گذارد و در آن‌ها نشان می‌دهد کاربر مبلغ معامله را در گوشی می‌نویسد. سپس فردی دیگر کارت اعتباری خود را یک‌بار روی پشت گوشی قرار می‌دهد تا فرایند پرداخت انجام بگیرد.

سال گذشته، سامسونگ الکترونیکس در همکاری با Mobeewave فناوری این شرکت را به گوشی‌های هوشمندش اضافه کرد. واحد مالی سامسونگ یکی از سرمایه‌گذاران این استارتاپ به‌حساب می‌آید و براساس اطلاعات یادشده در وب‌سایت PitchBook، استارتاپ Mobeewave موفق شده است بیش از ۲۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند. 

اپل می‌تواند به روش‌های مختلفی از فناوری Mobeewave در آیفون‌ها یا دیگر محصولات خود استفاده کند و این فناوری به‌طور ویژه برای پلتفرم اپل پی کاربرد خواهد داشت. اپل می‌تواند به‌لطف فناوری Mobeewave کارهایی را گسترش دهد که اپل کارت از پس انجام آن‌ها برمی‌آیند. خبر تصاحب Mobeewave در حالی منتشر می‌شود که چند روز پیش تیم کوک برخی از سیاست‌های اپل را برای تصاحب برندهای دیگر تشریح کرد. کوک اپل را از برخی شرکت‌های فناوری علاقه‌مند به تصاحب رقبا جدا کرد و گفت اپل برندهای مختلف را به این دلیل تصاحب می‌کند که نهایتا فناوری‌های توسعه ‌داده‌شده‌ی آن‌ها را به آیفون بیاورد.

قرارداد امضاشده بین اپل و Mobeewave یکی از چند قراردادی است که این شرکت درسال جاری میلادی برای تصاحب برندهای دیگر امضا کرده است. اپل چند وقت پیش اپلیکیشن آب‌و‌هوای Dark Sky را تصاحب کرد و مدتی بعد، از تصاحب شرکتی با نام NextVR خبر داد که در حوزه‌ی پخش زنده‌ی محتوا فعالیت می‌کند. دیگر استارتاپ‌های تصاحب‌شده‌ی اپل Voysis و Xnor.ai و Inductiv هستند که برای بهبود سیری و فعالیت بهتر در حوزه‌ی هوش مصنوعی به مالکیت اپل درآمده‌اند. همچنین امسال، اپل Fleetsmith را برای مدیریت دستگاه‌های سازمانی تصاحب کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اپل با تصاحب استارتاپ Mobeewave، آیفون را به دستگاه شبه‌کارت‌خوان تبدیل می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..