تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماجرای کرش مایکروسافت اج هنگام استفاده از موتور جستجو گوگل چه بود؟

چند روز پیش،‌ مروگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) دچار باگ عجیب و بسیار آزاردهنده‌ای شد: هنگامی‌که کاربران می‌خواستند در نوار آدرس مرورگر اج عبارت مدنظر خود را تایپ کنند، مرورگر به‌یک‌باره به‌طور تصادفی کرش می‌کرد. بررسی‌ها نشان می‌داد این مشکل آن دسته از کاربران اج را تحت‌تأثیر قرار داده که موتور جست‌و‌جوی گوگل را به‌عنوان موتور پیش‌فرض مرورگر انتخاب کرده بودند. مایکروسافت تحقیقات خود را روی مشکل آغاز کرد و ساعاتی بعد با انتشار توییتی گفت این مشکل کاملا رفع شده است.

باگ عجیب مایکروسافت اج در حوالی ساعت ۱۹ به‌وقت منطقه‌ی زمانی شرقی (۳:۳۰ صبح به‌وقت تهران) آغاز شد و در شبکه‌های اجتماعی گزارش‌های متعددی دیدیم مبنی‌بر اینکه اج به‌صورت تصادفی کرش می‌کند. به‌نوشته‌ی رسانه‌ی ورج، مشکل مذکور کاربران سیستم‌‌عامل‌های ویندوز و macOS را تحت‌تأثیر قرار داده است.

پس از گذشت حدود چهار ساعت، مهندسان مایکروسافت موفق شدند مشکل اج را رفع کنند؛ بااین‌حال، هنوز جزئیات کاملی درباره‌ی ماجرا نمی‌دانیم. بسیاری از کاربران برایشان سؤال است که چرا باگ جدید صرفا کسانی را متأثر کرده که از گوگل به‌عنوان موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض اج استفاده می‌کردند. در همان زمانی‌که باگ وجود داشت، اگر کاربران موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض را به بینگ، موتور جست‌و‌جوی متعلق به مایکروسافت، تغییر می‌دادند، کرش‌ها از بین می‌رفتند.

حساب کاربری مایکروسافت اج در توییتر هنگام بروز مشکل نوشت: «هنگام تلاش برای تایپ در نوار آدرس با کرش مرورگر اج مواجه می‌شوید؟ تیم ما در حال بررسی موضوع است. در همین حین به‌عنوان راه‌حل، با مراجعه به مسیر edge://settings/search قابلیت Search Suggestions را غیرفعال کنید. وقتی به جزئیات بیشتر دسترسی پیدا کنیم، آن‌ها را با شما در میان خواهیم گذاشت.»

مایکروسافت با این کار می‌خواهد کاربران اج را به استفاده از بینگ ترغیب کند؟

همان‌طورکه در توییت مایکروسافت می‌بینید، این شرکت به کاربران اج پیشنهاد کرد Search Suggestions در مسیر edge://settings/search غیرفعال کنند تا به‌صورت موقتی مشکل رفع شود. رسانه‌ی ورج می‌گوید این راه‌حل را امتحان کرده و مشکل رفع شده است. 

بروز این باگ برای مایکروسافت اتفاق خوبی نیست و این شرکت در چند وقت اخیر به‌دفعات کاربران سازمانی را ترغیب کرده از مرورگر اج استفاده کنند. بروز این‌گونه باگ‌ها می‌تواند وجهه‌ی اج را پیش کاربران سازمانی خراب کند. مایکروسافت مرورگر اج را به‌صورت پیش‌فرض با موتور Bing منتشر می‌کند. مایکروسافت تاکنون ترجیح داده است دلیل واقعی بروز باگ جدید را اعلام نکند.

با درنظرگرفتن این موضوع ‌که باگ جدید صرفا موتور جست‌و‌جوی گوگل را متأثر کرد و مایکروسافت هم نتوانست یا نخواست دلیل اصلی بروز آن را اعلام کند، کاربران فورا در شبکه‌های اجتماعی شروع‌ به ایده‌پردازی کردند. برای مثال، کاربری می‌نویسد مایکروسافت یا گوگل این باگ را عمدا ایجاد کرده است. او می‌گوید گوگل می‌خواهد با ایجاد این باگ، کاربران را به استفاده از کروم ترغیب کند. ایده‌ی دیگری که این فرد مطرح کرده، آن است که مایکروسافت می‌خواهد با ایجاد این باگ کاری کند کاربران موتور پیش‌فرض را روی بینگ تنظیم کنند. 

نکته‌ی جالب‌ این است که مشکل جدید صرفا اج را متأثر کرد و بروز آن در دیگر مرورگرهایی را شاهد نبودیم که برپایه‌ی موتور کرومیوم طراحی‌ شده‌اند. تغییر موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض به بینگ برای رفع مشکل اصلا به‌مذاق کاربران خوش نیامده است. با وجود اتهاماتی که برخی کاربران به مایکروسافت وارد کرده‌اند، این نکته را باید مدنظر قرار داد که ردموندی‌ها به‌خوبی می‌دانند بروز هرگونه مشکل در اج و نارضایتی کاربران درنهایت به‌ضرر خودِ شرکت تمام می‌شود. قطعا این کار روشی منطقی و مناسب برای افزایش شمار کاربران بینگ نیست. فکر نمی‌کنیم مایکروسافت چنین سیاستی را در پیش گرفته باشد.

مقاله‌های مرتبط:

مایکروسافت اج مدت‌ها است که یکی از نام‌های حاضر در بازار مرورگرهای وب به‌حساب می‌آید. نسخه‌ی قدیمی اج با مشکلات زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد و کاربران علاقه‌ای به استفاده از آن نداشتند. مایکروسافت با دانستن این موضوع، نسخه‌ی قدیمی را بازنشسته و نسخه‌ی جدید را بر پایه‌ی موتور کرومیوم طراحی کرد. مایکروسافت اج مبتنی‌بر کرومیوم در ماه‌های اخیر توجهات زیادی را به‌خود جلب کرده و بررسی‌ها نشان می‌دهد مرورگر بسیار باکیفیتی است. مایکروسافت به‌روش‌های مختلف سعی کرده کاربران ویندوز را به استفاده از اج ترغیب کند که یکی از این‌ روش‌ها انتشار اج برای عموم کاربران ازطریق به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ بود. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماجرای کرش مایکروسافت اج هنگام استفاده از موتور جستجو گوگل چه بود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..