تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستیابی ایران به نسل پنجم اینترنت/ تجاری سازی 5G تا ۱۴۰۲ طول می‌کشد

تجاری سازی 5G تا ۱۴۰۲طول می‌کشد/

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته بود که بنا به اعلام حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور دولت دوازدهم، از فناوری نسل پنجم در کشور رونمایی شد و پس از آن طرح پایلوت و تست اولیه فناوری 5G  در کشور با حضور خبرنگاران در ساختمان شرکت ایرانسل به اجرا درآمد.

براساس گفته‌های ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات ورود فناوری نسل پنجم اینترنت می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مسائل روز دنیا به ویژه کشور ما باشد. کوچکترین مسئله‌ای که این فناوری تازه متولد شده می‌تواند برطرف کند، سرعت بخشیدن به امور اداری در بستر دولت الکترونیک و خدمات و فراهم آوردن لایه‌های مختلف شبکه ملی اطلاعات است. 

البته معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات این را هم گفته است که تا چند سال آینده این فناوری فقط در اختیار اهل فن و متخصصان حوزه IT است و تا رسیدن به توسعه و فراگیر شدن آن در کشور راه بسیاری وجود دارد. صحبتی که بیژن عباسی آرند، مدیرعامل شرکت ایرانسل اپراتور پیشگام در طراحی فناوری نسل پنجم آن را تایید کرده است و در پاسخ به خبرنگار ما از ورود فناوری نسل پنجم و مسیرهای بومی سازی آن می‌گوید.

بیشتر بخوانید

دستیابی ایران به فناوری نسل پنجم اینترنت/ تجاری سازی 5G تا ۱۴۰۲ طول می‌کشد بسته‌های تعرفه 5G متفاوت‌تر از دیگر نسل‌های اینترنت محاسبه می‌شود

بیژن عباسی آرند مدیرعامل شرکت ایرانسل، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ورود این فناوری به کشورمان بیان کرد: با پیشرفت لحظه‌ای دنیای تکنولوژی و فناوری در جهان، اغلب کشورها به سمت دستیابی فناوری نسل پنجم پیش رفته‌اند و در حال حاضر 5G را در حد طرحی پایلوت در برخی از مناطق و شهرهای خاص خود توسعه داده‌اند و از آن استفاده می‌کنند. البته تا امروز قطعات و امکاناتی مانند مودم‌ها و گوشی‌های موبایل که بتواند 5G را پشتیبانی کنند، اندک است و برای رسیدن به خودکفایی چند سالی زمان می‌برد. 

مدیر عامل شرکت ایرانسل، با تاکید بر اینکه تا سه سال آینده وارد طرح تجاری سازی 5G  می‌شویم، گفت: ما در شرکت ایرانسل به عنوان اپراتور مامور فراهم آوردن زیرساخت‌های فناوری نسل پنجم بودیم و براساس تعهدی که در شبکه ملی اطلاعات وجود دارد ، ما می‌توانیم تا سال ۱۴۰۲  به پوشش گسترده و شهری برسیم و وارد تجاری سازی 5G شویم.

وی در ادامه به همکاری شرکت ایرانسل با دیگر شرکت‌های ذی‌ربط در راستای بومی سازی فناوری نسل پنجم اشاره کرد و افزود: ما وظیفه داریم پس از فراهم کردن زیرساخت‌های 5G ، آن را در معرض دیگر شرکت‌ها قرار دهیم و در جهت بومی سازی فناوری و قطعات آن مانند مودم‌های پشتیبانی، سیم‌کارت‌ها و گوشی‌های تلفن همراه تلاش می‌کنیم.

عباسی‌آرند ادامه داد: ما در شرکت ایرانسل سعی داریم با دعوت از فعالان حوزه فناوری و IT، نسل پنجم اینترنت را در در بستر GAME (بازی‌های رایانه‌ای) وارد کنیم و با بازی‌سازها مشارکت داشته باشیم.

وی با اشاره به طراحی و تولید اولین مودم 5G در کشور، توسط جوانان ایرانی، اظهار کرد: خوشبختانه یک سال و نیم گذشته چند شرکت داخلی وارد بحث تولید مودم‌های نسل سه و چهار اینترنت شدند و اولین قراردادشان را با ایرانسل بستند، حالا هم با روی کار آمدن فناوری نسل پنجم (5G ) همکاری دوباره خود را با این چند شرکت آغاز کردیم تا همپای توسعه تکنولوژی تجهیزات جانبی را هم برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم آماده کنیم.

عباسی آرند، به ورود و تولید گوشی‌های تلفن همراه خاص فناوری نسل پنجم (5G ) تصریح کرد: چند سالی می‌شود که بازار موبایل ایران در دست گوشی‌های هوشمند است، امروز برای ورود به تولید گوشی‌های موبایل برای نسل پنج کمی زود است، طرح و برنامه‌ریزی‌های آن انجام شده، اما برای سرمایه‌گذاری و تجاری سازی زود است. البته با چند تولید کننده به توافق رسیده‌ایم که تا سال‌های آتی ان‌شاالله به نتیجه خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ایرانسل، در پاسخ به تغییر قیمت تعرفه‌های بسته اینترنت، گفت:در تمام دنیا، برای اینترنت 5G  بسته‌‌های اینترنت متفاوتی تعبیه کردند و برایش مبلغ و بسته‌ای متفاوت‌تر از نسل سه و چهار در نظر گرفته می‌شود، چراکه نسل پنج نسب به سرعت ،اعتماد و ... قابلیت بیشتری دارد و به طبع سازمان تنظیم مقررات بر سر تجاری سازی و تعرفه‌ها نظارت و بحث خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

گزارش از محدثه نعمتی

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستیابی ایران به نسل پنجم اینترنت/ تجاری سازی 5G تا ۱۴۰۲ طول می‌کشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..