تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رمزگشایی از پشت پرده پروژه آمارسازی بی بی سی درباره فوتی‌های کرونا در ایران /رونمایی از یک مصداق جریان تحریف

 خبرگزاری فارس سه روز پیش از پروژه مشترک شبکه‌های فارسی زبان سعودی، انگلیسی و آمریکایی خبر داد. در این گزارش آمده بود که شبکه سعودی ایران اینترنشنال، شبکه سلطنتی B.B.C فارسی و شبکه آمریکایی VOA در یک پروژه مشترک جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران سناریوی دورغ پردازی پیرامون آمار مبتلایان و فوتی های اپیدمی کرونا در ایران را در دست تهیه دارند اما  اختلاف نظر شدیدی درباره عددسازی فوتی های در بینشان وجود دارد.

حتی یک عنصر وابسته به وهابیون سعودی گفته که  ما تعداد کشته را صدهزار نفر پیشنهاد کردیم و حتی لیستی از اسامی فوتی ها هم نوشتیم، اما مدیر B.B.C این عدد را باور ناپذیر اعلام کرد و شبکه VOA نیز موضعی کاملا انفعالی داشت و صرفا به دهان عوامل B.B.C نگاه می‌کرد.اما نهایتا قرار شد حد وسط اعداد پیشنهادی طرفین بعنوان کشته های کرونا در ایران اعلام و B.B.C فارسی پروژه را کلید بزند.

مطابق انتظار B.B.C  فارسی امروز گزارش خود را منتشر کرد و مدعی شد: قربانیان کرونا در ایران تا پایان تیر ماه به ۴۲ هزار نفر(نزدیک سه برابر آمار رسمی) می‌رسد و مجموع مبتلایان تا بیشتر از ۴۵۰ هزار نفر (بیش از یک و نیم برابر آمار رسمی) است.

بی‌بی‌سی چه می‌گوید؟

بی‌بی‌سی در گزارش به اصطلاح افشاگرانه خود نوشته: بنا بر این اطلاعات در مجموع ۴۱ هزار و ۹۵۲ نفر تا ۳۰ تیر ماه در مراکز درمانی ایران درگذشته‌اند که یا مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند و یا مشکوک به ابتلا بودند. این تعداد ۲.۸ برابر ۱۴ هزار و ۴۰۵ نفر آمار رسمی است که وزارت بهداشت در پایان تیر ماه از مجموع درگذشتگان کووید-۱۹ در ایران منتشر کرده است.

بی‌بی‌سی در گزارش خود مدعی اطلاعات افشاگرانه شده درحالی که مسئولان وزارت بهداشت از روز نخست شناسایی این ویروس، همواره تاکید داشته‌اند که این میزان بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، بوده است. افراد مشکوکی که بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ بیماری فوت کرده باشند اما تست تشخیصی قطعی نداده باشند در این آمار لحاظ نمی‌شوند.

آمار ارائه شده توسط ایران استاندارد جهانی دارد که مسئولان سازمان بهداشت جهانی هم آن را تایید کرده‌اند.

البته برای رفع این موارد، چندماه پیش سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواسته بود تا پرونده بیماران بستری و فوت شده مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در سراسر کشور در اسرع وقت تکمیل کنند.

از سوی دیگر این جوسازی‌ها علیه ایران درحالی از سوی بی‌بی‌سی فارسی انجام می‌شود که بارها رسانه‌ها و مسئولان بهداشتی کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس و آلمان آمارهای رسمی این کشورها را زیر سوال برده بودند و صدایی از این رسانه ها بلند نشده بود.

البته سابقه این آمارسازی‌ها به این موارد محدود نمی‌شود، رویترز سال گذشته نیز به نقل از یک منبع آگاه! تعداد کشته‌های اعتراضات آبان را ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد؛ آماری که هیچ وقت برای آن سندی از سوی رویترز ارائه نشد.

2727




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رمزگشایی از پشت پرده پروژه آمارسازی بی بی سی درباره فوتی‌های کرونا در ایران /رونمایی از یک مصداق جریان تحریف»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..