تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ظاهرا آمازون پرایم کارمزد کمتری در اپ استور اپل پرداخت می‌کند

جلسه‌ی استماع چند روز پیش کنگره‌ی ایالات متحده با هدف بررسی اتهام‌های انحصارگرایی و مقابله با رقابت در غول‌های فناوری، پیامد‌های متعددی داشت. در بخشی از جلسه، اسنادی علیه اپل منتشر شد که اتهام‌ها به رویکردهای انحصارگرایانه و غلبه بر بازار را تقویت می‌کرد. یکی از اسناد منتشرشده، جزئیاتی از قرارداد و همکاری اپل را با آمازون نشان می‌دهد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، پیش از پرسش و پاسخ ادعا کرده بود که شرکتش در قبال همه‌ی توسعه‌دهنده‌ها رویکردی برابر دارد. اسنادی که اکنون منتشر شده‌اند، اطلاعات متفاوتی را پیرامون قرارداد کوپرتینویی‌ها با آمازون پرایم نشان می‌دهند. اپلیکیشن آمازون پرایم یکی از آخرین گزینه‌هایی بود که از پیوستن به اپل تی‌وی باز مانده بود. اپل درنهایت در WWDC 2017 از همکاری با آمازون و ارائه‌ی خدمات خبر داد.

همکاری اپل و آمازون باعث شد تا کارمزد خرید اشتراک پرایم به نصف برسد

ایمیلی که در سال ۲۰۱۶ بین ادی کو و جف بزوس ردوبدل شده است، اطلاعات قابل‌توجهی از همکاری و قرارداد آمازون با اپل نشان می‌دهد. در این ایمیل، خلاصه‌ای از مصوبه‌های یک جلسه بین مدیران دو شرکت، یادآوری و خلاصه شده است.

با نگاهی به خلاصه‌ی منتشرشده می‌توان به‌روشنی نتیجه‌گیری کرد که اپل، برنامه‌ها و قوانین مالی متفاوتی در قرارداد با آمازون در نظر داشته است. اپل از درآمد اشتراک‌های خریداری‌شده ازطریق اپلیکیشن، ۱۵ درصد سهم دریافت می‌کند. همچنین ۱۵ درصد از فروش Amazon Channels متفرقه در اپلیکیشن هم به اپل می‌رسد. البته ۱۵ درصد دوم به شرط استفاده از سیستم پرداخت اپل ازسوی خریدار اشتراک، به اپل تعلق می‌گیرد.

استاندارد رسمی اپل در اپ استور می‌گوید که ۳۰ درصد از هزینه‌ی پرداخت‌شده برای خرید اشتراک در اپلیکیشن‌ها در سال اول، به اپل به پرداخت می‌شود. اگر مشتری، اشتراک خود را برای بیش از یک سال تمدید کند، سهم اپل به ۱۴ درصد کاهش می‌یابد. همان‌طور که در اسناد دیده شد، آمازون در قرارداد با اپل، ۸۵ درصد از درآمد خرید اشتراک را از همان ابتدا تصاحب می‌کند.

نامه محرمانه ادی کو جف بزوس

در ابتدای سال جاری، بهبود رابطه بین اپل و آمازون به صدر اخبار فناوری رسید. آمازون از امسال فروش سریال و فیلم را ازطریق اپلیکیشن و tvOS را برای اولین‌بار انجام می‌دهد. اگر کاربر آمازون در اپلیکیشن‌های مذکور، کارتی اعتباری را در حساب کاربری خود ذخیره کرده بود، برای خرید این فیلم‌ها و سریال‌ها نیازی به استفاده از سازوکار خرید درون برنامه‌ای اپل نداشت. کوپرتینویی‌ها در همان زمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که قانون جدید، بخشی از برنامه‌های اساسی آن‌ها برای همکاری با اپلیکیشن‌های سرگرمی ویدیویی حرفه‌ای و واجد شرایط است. به‌هرحال، باز هم اپل تصمیم می‌گیرد که چه اپلیکیشنی واجد شرایط خواهد بود. درنتیجه مجددا خبری از رویکردهای برابر و منصفانه نیست.

مقاله‌های مرتبط:

همکاری و تعامل اخیر اپل با آمازون، اولین رخدادی نیست که نشان می‌دهد اپل شرایطی متفاوت با توسعه‌دهنده‌های عادی را برای شرکت‌ها در نظر می‌گیرد. بسیاری از اپلیکیشن‌های مشهور و معتبر اپ استور، مزیت‌هایی اضافه دریافت می‌کنند که برای توسعه‌دهنده‌های کوچک‌تر دردسترس نیست. به‌عنوان نمونه می‌توان به سیاست‌های ساده‌تر در قبال مایکروسافت برای عرضه‌ی اپلیکیشن‌های آفیس در اپ استور اشاره کرد.

پلتفرم اپلیکیشنی که در آن، همه‌ی توسعه‌دهنده‌ها سیاست‌ها و شرایطی یکسان را تجربه کنند، کمی غیر واقعی به‌نظر می‌رسد. البته، اپل همیشه مجبور خواهد بود تا نیاز اپلکیشن‌های محبوب‌تر در دستگاه‌هایش را با رویکردهایی همچون پشتیبانی فنی بهتر، فرایندهای ساده‌تر بررسی اپلیکیشن و موارد مشابه، برطرف کند. نکته‌ی مهم این است که کوپرتینویی‌ها باید در قبال انجام چنین فعالیت‌هایی، صداقت داشته باشند. در چنین شرایطی، وقتی تیم کوک ادعا می‌کند که همه‌ی توسعه‌دهنده‌ها، فرایندهایی منصفانه و برابر دارند، جلوه‌ی جالبی برای شرکت ایجاد نمی‌شود.

انتشار اطلاعات محرمانه مانند ایمیل کو و بزوس، ضربه‌ی سختی به اعتبار شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری وارد می‌کند. دراین‌میان، اعضای عادی اپ استور شامل شرکت‌های کوچک و بزرگ و توسعه‌دهنده‌های مستقل، درنهایت راهی به‌جز کنار آمدن با سیاست‌های میزبان ندارند. آن‌ها تا آینده‌ی نه‌چندان مشخص، ملزم به پرداخت ۳۰ درصد از درآمد خود به اپل هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ظاهرا آمازون پرایم کارمزد کمتری در اپ استور اپل پرداخت می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..